میوه‌های مفید در دوران قاعدگی برای پریودی راحت‌تر

آیا می‌دانستید با خوردن میوه‌های مفید در دوران قاعدگی می‌توانید پریودی راحت‌تر و بدون درد داشته باشید. خوب زن بودن راحت نیست، مخصوصاً وقتی هر ماه قرار است پریود شوید. پریود شدن همراه با چندین علائم مانندگرفتگی سکمی، درد، حالت تهوع، نوسانات رفتاری، نفخ و سردرد است. اما نباید همه چیز را سخت گرفت. چون دیگر علم و فناوری آنقدر پیشرفت کرده است که شما با یک جستجوی ساده می‌توانید بفهمید که حتی با چه میوه‌هایی می‌توانید این دوران را تبدیل به یک مرحله آسان و راحت کنید.

میوه‌های مفید در دوران قاعدگی

طبق تحقیقات پریهان، شما باید تلاش کنید تا از میوه‌های مفید در دوران قاعدگی استفاده کنید. طبیعت این میوه‌ها را به ما هدیه کرده است. بنابراین با خوردن این میوه‌ها هم هیدرانه بمانید و هم گرفتگی عضلانی و درد را از خودتان دور کنید.

هندوانه

هندوانه در دوران قاعدگی

لیست میوه‌های مفید در دوران قاعدگی را با یک میوه آبدار مانند هندوانه شروع می‌کنیم. در دوران قاعدگی یک زن خون و آب زیادی را از دست می‌دهد. بنابراین، هیدراته ماندن در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است. خوردن هندوانه در دوران قاعدگی به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی مانند نفخ در زنان را حل کنید.

پرتقال

بعد از هندوانه نوبت به معرفی پرتقال می‌رسد. این میوه پر از ویتامین C، منیزیم، پتاسیمو ویتامین D است. با خوردن پرتقال در دوران قاعدگی می‌توانید از شر گرفتگی‌ها قاعدگی در امان بمانید. این میوه بسیار خوشمزه باعث بهتر شدن خلق و خو نیز می‌شود.

انگور

انگور پر از مواد مغذی مانند پتاسیم، مس، ویتامین A، C و اسید پانتوتنیک است. در طول دوران قاعدگی هر روز باید یک لیوان آب انگور بنوشید. خوردن آب انگور به مشکلات مرتبط با قاعدگی نامنظم نیز کمک می‌کند. می‌توانید از انگور برای صبحانه در دوران پریودی هم استفاده کنید.

موز

وقتی در مورد میوه‌های مفید در دوران قاعدگی در حال صحبت هستیم، نمی‌توانیم از موز صحبت نکنیم. موز به خاطر اینکه منبع عالی پتاسیم، منزیم و ویتامین B6 است، به مشکلات گوارشی در حین پریودی کمک می‌کند. در طول دوران قاعدگی هرروز یک عدد موز بخورید.

 

توت‌ها

یکی از بهترین پیشنهادها برای خوردن میوه‌های مفید در دوران قاعدگی استفاده از هر نوع توت است مانند توت فرنگی، ذغال اخته و یا شاه توت. توت‌ها موجب تسکین دردهای قاعدگی در زنان می‌شوند. این میوه‌های توپی شکل کوچک غنی از آب و مواد مغذی ضروری هستند که از نفخ در دوران قاعدگی نیز پشگیری می‌کنند.

انجیر

پریود به معنای از دست دادن خون است و بدن زنان در این دوران دچار کمخونی می‌شود. بنابراین استفاده از انجیر در دوران قاعدگی به شدت توصیه می‌شود. انجیر منبع عالی آهن است. همچنین انجیر به عنوان یک ملین در نظر گرفته می‌شود که به تنظیم خون پریود کمک می‌کند. انجیر از خونریزی بیش از حد در دوران قاعدگی پیشگیری می‌کند.

آلو

به همان دلایلی که شما را به خوردن انجیر تشویق کردیم، می‌توانید خوردن آلو را هم در دوران پریودی امتحان کنید. این میوه خوشمزه یکی از بهترین میوه‌ها برای زنان است. آلو مانع از خستگی و ضعف در دوران قاعدگی می‌شود. خوردن مقدار کافی آلو در دوران قاعدگی به پیشگیری از خونریزی بیش از حد در دوران پریودی کمک می‌کند.

گلابی

خوردن گلابی تازه یکی دیگر از بهترین میوه‌های مفید در دوران قاعدگی است که می‌تواند به تسکین گرفتگی عضلانی کمک کند. گلابی پر از فیبر طبیعی است که همین فیبر باعث تسکین گرفتگی‌های عضلانی می‌شود. حتی وقتی در دوران قاعدگی گلابی بخورید، می‌توانید از افسردگی و نوسانات رفتاری نیز در امان بمانید.

سیب سبز

سیب سبز غنی از آهن و منیزیم است. هر دوی این مواد برای بدن زنان در دوران قاعدگی مورد نیاز هستند. سیب سبز را حتماً در برنامه غذایی‌تان داشته باشید تا به خستگی ناشی از قاعدگی دچار نشوید.

آناناس

هنوز لیست میوه‌های مفید در دوران قاعدگی تمام نشده است. می‌توانید آناناس را هم در این لیست قرار دهید. آناناس غنی از آنزیمی به نام بروملائین است که به ریزش دیواره رحم کمک می‌کند. آناناس به تولید سلول‌های قرمز و سفید خون کمک بسیار زیادی می‌کند.

 

کلام آخر   

بدن زنان در طول بارداری دچار تغییرات هورمونی می‌شوند. استفاده از میوه‌های مفید در دوران قاعدگی به زنان کمک می‌کند تا پریودی راحت‌تری را تجربه کنند. در دوران پریود باید به تغذیه خودتان بسیار دقت کنید و از خوردن غذاهای ممنوعه در دوران بارداری نیز پرهیز کنید تا این دوران را به راحتی پشت سر بگذارید.

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب