آیا می‌توانیم از زنجبیل برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده کنیم؟

بسیاری از زنان به‌دنبال غذاها و درمان‌های گیاهی برای کاهش یا افزایش خونریزی قاعدگی هستند و همیشه این سوال را از ما می‌پرسند که آیا زنجبیل برای قطع خونریزی قاعدگی خوبه یا یده؟ آیا زنجبیل باعث توقف پریود می‌شه؟ زنجبیل دارای خواص رقیق کنندگی خون هست که ممکن است به تنظیم جریان خون در بسیاری از زنان کمک کند. همیشه در پریهان توصیه ما این بوده است که برای منظم شدن پریودتان قبل از هر چیزی با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

 

زنجبیل برای قطع خونریزی قاعدگی

زنجبیل در دوران پریودی

رایج‌ترین علت‌های پریودهای نامنظم در زنان عبارتند از:

  • استرس
  • عدم تعادل هورمونی
  • داشتن اضافه وزن یا کم وزنی
  • سبک زندگی بی تحرک
  • تغییرات هورمونی طبیعی
  • شروع یا متوقف کردن قرص‌های ضدبارداری

نامنظم شدن چرخه قاعدگی می‌تواند منجر به افزایش وزن، موهای زائد صورت، نوسانات اخلاقی، نفخ و حساسیت سینه شود.

بهبود سبک زندگی، کاهش وزن، پیروی از یک رژیم سام و ورزش منظم همگی می‌توانند روش‌های موثری برای مداخله با پریودهای نامنظم باشند. البته برخی از غذاها و ادویه‌ها هم وجود دارند که می‌توانند باعث خونریزی قاعدگی شوند.

 

آیا زنجبیل باعث افزایش خونریزی قاعدگی می‌شود؟

زنجبیل برای افزایش خونریزی قاعدگی

نامنظم شدن قاعدگی عبارتند از خونریزی سنگین، به تاخیر افتادن پریود به مدت بیشتر از یک هفته، خونریزی یا لکه‌بینی بین پریودها، خونریزی بعد از رابطه جنسی یا خونریزی بعد از یائسگی.

بر طبق تحقیقات زنجبیل برای قطع خونریزی قاعدگی مفید است و می‌تواند باعث درمان خونریزی سنگین قاعدگی همچنین تاخیر در پریود شود. در ادامه می‌خواهیم شما را با حقایقی در مورد زنجبیل و ارتباط آن با خونریزی قاعدگی آشنا کنیم:

پیشگیری از خونریزی سنگین

تاثیر زنجبیل برای قطع خونریزی قاعدگی هنوز ثابت نشده است، اما ثابت شده است که زنجبیل بر متابولیسم پروستاگلاندین تاثیر می‌گذارد. از این رو ممکن است باعث قطع خونریزی و یا کاهش خونریزی قاعدگی و گرفتگی قاعدگی شود. بر طبق مطالعات انجام گرفته مصرف منظم زنجبیل به مدت سه ماه می‌تواند منجر به کاهش خونریزی و پیشگیری از خونریزی سنگین قاعدگی شود. می‌توانید از دیگر داروهای گیاهی برای زود تمام شدن پریود استفاده کنید.

کمک به گرفتگی قاعدگی

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است، اما تعدادی از زنان بر این باور هستند که زنجبیل برای قطع خونریزی قاعدگی آنها مفید بوده و باعث کاهش درد قاعدگی می‌شود. زنجبیل به‌طور موثری برای درمان گرفتگی‌های قاعدگی و خونریزی نامنظم به وسیله تنظیم انقباضات رحمی تاثیرگذار است.

 

درمان آمنوره

در مورد آمنوره، زنجبیل می‌تواند به پریود شدن کمک کند. برای پریود شدن با زنجبیل، زنجبیل رنده شده را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. اگر پریودتان نامنظم است، مطمئن شوید که در رژیم‌تان به اندازه کافی زنجبیل مصرف می‌کنید.

 

فواید زنجبیل برای سندرم پیش از قاعدگی

جدا از اینکه زنجبیل برای قطع خونریزی قاعدگی خوب هست، زنجبیل به درمان علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مفید است.

علائم PMS عبارتند از نوسانات اخلاقی، حساسیت سینه، میل شدید به غذا، خستگی، تحریک‌پذیری و افسردگی. سندرم پیش از قاعدگی بر هر سه زن از هر 4 زن تاثیر می‌گذارد.

 

کاهش مکانیسم پروستاگلاندین

زنجبیل دارای آنزیمی است که از رحم در برابر التهاب در اثر سندرم پیش از قاعدگی محافظت می‌کند. این آنزیم از تولید پروستاگلاندین‌ها جلوگیری می‌کند. این آنزیم همان آنزیمی است که باعث انقباض رحمی می‌شود. سطوح بالای پروستاگلاندین‌ها به‌طور طبیعی موجب انقباضات شدیدتر می‌شوند.

 

خواص آنتی‌اُکسیدانی و ضد التهابی

زنجبیل حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که دارای خواص آنتی‌اُکسیدانی و ضد التهابی می‌باشد که به کاهش گرفتگی‌های عضلانی و افزایش سطوح انرژی بدن در هنگام PMS کمک می‌کند. همچنین زنجبیل به کاهش نفخ، خستگی، علائم اصلی PMS کمک می‌کند.

کلام آخر

حتی بعد از امتحان کردن این درمان خانگی شگفت‌انگیز، اگر باز هم پریودهای نامنظم را تجربه کردید، بهتر است در اولین فرصت به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. توصیه می‌شود مقدار دوز مصرفی زنجبیل برای قطع خونریزی قاعدگی،  3 الی 4 گرم در هر روز باشد. بیشتر از این مقدار ممکن است باعث تحریک شکم شود.

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب