در زمان پریودی چه دمنوشی بخوریم که خونریزی کم شود؟

در زمان پریودی چه دمنوشی بخوریم که خونریزی کم شود؟ این سوالی است که بسیاری از بانوان از ما می‌پرسند. برای همین تصمیم گرفتیم در این مقاله به‌طور کامل در این مورد توضیح دهیم. حتماً شما هم می‌دانید که بسیاری از دمنوش‌ها به کم یا زیاد شدن پریود کمک می‌کند و حتی بسیاری از این دمنوش‌ها به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی و کاهش درد پریود نیز کمک می‌کنند. با اینکه پریودهای سنگین ممکن است برای هر زنی پیش بیایید، اما پریود سنگین نشانه‌ای از عدم تعادل هورمونی در بدن است. اما عدم تعادل هورمونی را با دمنوش‌های گیاهی به راحتی می‌توان درمان کرد.

در زمان پریودی چه دمنوشی بخوریم که خونریزی کم شود؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال شما پاسخ دهیم که در زمان پریودی چه دمنوشی بخوریم که خونریزی کم شود؟ دمنوش‌هایی که در ادامه می‌خواهیم معرفی کنیم همگی جزو بهترین دمنوش‌ها برای کاهش خونریزی در پریودهای سنگین هستند.

 پای شیر

پای شیر یکی از گیاهان بسیار قوی برای اندام تناسلی زنان است. این گیاه با تحریک تولید پروژسترون به تنظیم قاعدگی کمک می‌کند. سطوح نامتعادل پروژسترون می‌تواند منجر به قاعدگی نامنظم و کاهش باروری زنان شود.

پای شیر به‌طور طبیعی سرشار از تانین است و به کاهش جریان بیش از حد خونریزی کمک می‌کند. این دمنوش با کمک ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک و کورستین به کاهش درد و التهاب رحم کمک می‌کند. همچنین بافت‌های رحم را تقویت می‌کند.

 

برگ تمشک قرمز

برگ تمشک قرمز

دمنوش برگ تمشک قرمز، گیاه عالی دیگری است که در پریودهای دردناک نباید این دمنوش مناسب را نادیده بگیرید. همچنین برگ تمشک قرمز باعث تقویت و سفت شدن بافت رحم و ناحیه لگن می‌شود. در نتیجه علائم انقباض رحمی و اسپاسم این عضلات کاهش می‌یابد. علاوه‌براین، برگ تمشک قرمز سرشار از مواد مغذی، آنتی‌اُکسیدان‌ها و تانین‌ها است که به تقویت اندام‌های زنانه، فشار اکسایشی و درمان التهاب کمک می‌کند.

 

غنچه‌های گل رز

دمنوش غنچه گل رز

دمنوش غنچه گل رز برای تسکین التهاب بدن عالی است. علاوه‌براین، رز قابض است و با بهبود جریان خون، فراهم کردن آنتی‌اُکسیدان کافی برای بدن و کمک به انقباض قاعدگی بر روی قاعدگی تاثیر می‌گذارد. همچنین این دمنوش بر روی اعصاب نیز تاثیر می‌گذارد و می‌توانید در حین تجربه پریودهای سنگین با خوردن این دمنوش به بهتر شدن اخلاق‌تان نیز کمک کنید.

 

ریشه زنجبیل

ریشه زنجبیل باعث افزایش جریان خون و تسکین درد و التهاب می‌شود. زنجبیل هم خوشمزه است و هم غنی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است. دمنوش ریشه زنجبیل باعث کاهش دردهای پریودی می‌شود. از این رو مصرف این دمنوش در دوران قاعدگی به شدت برای زنان توصیه می‌شود.

 

دمنوش دارچین

هر چقدر که به سن یائسگی نزدیک‌تر شوید پریودهای سنگین‌تری را تجربه خواهید کرد. بنابراین با مصرف دمنوش مانند دمنوش دارچین می‌توانید به کاهش التهاب بدن و کاهش جریان خونریزی کمک کنید. می‌توانید طرز تهیه دمنوش دارچین را امتحان کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به این سوال شما پاسخ دهیم که در زمان پریودی چه دمنوشی بخوریم که خونریزی کم شود و چند دمنوش مفید را به شما معرفی کردیم. اکثر زنان پریودهای سنگینی را تجربه می‌کنند و به دنبال راه‌حلی برای درمان آن هستند. این دمنوش‌ها علاوه بر تنظیم قاعدگی و کاهش خونریزی به بهتر شدن نوسانات اخلاقی، نفخ در دوران قاعدگی، گرفتگی عضلات و خستگی نیز کمک می‌کنند.

لینک منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب