آیا می‌توانیم از برگ تمشک برای قطع خونریزی استفاده کنیم؟

آیا به‌نظرتان برگ تمشک برای قطع خونریزی تاثیری دارد؟ تحقیقات گسترده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهند برای بهبود و تسکین دردهای مرتبط با قاعدگی می‌توانیم از انواع داروهای گیاهی استفاده کنیم. برگ تمشک هم جزو این دسته از داروهای گیاهی قرار دارد و می‌تواند موجب تسکین دردهای قاعدگی شود. اما آیا برای قطع خونریزی قاعدگی هم خوب هست یا نه؟

برگ تمشک برای قطع خونریزی

طبق گزارش پریهان، استفاده از ترکیبات گیاهی در دوران قاعدگی بسیار مناسب هستند به‌ویژه در مقایسه با داروهای شیمیایی که دارای عوارض جانبی نیز هستند. همچنین مصرف ترکیبات گیاهی بدون خطر است و می‌توانید به‌صورت دائم و یا در صورت نیاز برای کاهش و بهبود درد ناشی از قاعدگی آنها را مصرف کنید.

 

مزیت‌های برگ تمشک

مزیت‌های برگ تمشک

برگ تمشک یک ضد التهاب قوی و غنی از آنتی‌اُکسیدان است که از دیرباز برای سلامت رحم در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه به‌خاطر اینکه مزیت‌های زیادی برای سلامتی دستگاه تناسلی زنان دارد به «گیاه زنانه» مشهور است. برگ تمشک سرشار از املاح معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، آهن، روی و کلسیم است. همچنین حاوی ویتامین A،  B، C و E است.

سطوح بالای ویتامین B و ویتامین C باعث شده است تا این گیاه برای مشکلات زنانگی بسیار مفید واقع شود. ویتامین B به بهبود خواب و مشکلات ناشی از گرفتگ عضلات کمک می‌کند. در عین حال، ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. سیستم ایمنی بدن در طول دوران قاعدگی ضعیف می‌شود.

اینکه آیا برگ تمشک برای قطع خونریزی خوب هست یا نه هنوز مورد تحقیقات علمی قرار نگرفته است، اما بسیاری بر این باور هستند که برگ تمشک باعث تسهیل PMS، اندومتریوز و یائسگی و کاهش مشکلات قاعدگی و دردهای مزمن قاعدگی می‌شوند. این گیاه به‌خاطر ویتامین و املاح معدنی بالایی که دارد باعث متعادل شدن هورمون‌هایی می‌شود که در نهایت باعث کاهش شدت نوسانات رفتاری می‌شوند.

برگ تمشک با کاهش هیجانات منفی مانند تحریک‌پذیری، احساس غم، اضطراب و خشم و افزایش هورمون‌های احساس خوب باعث تعادل رفتار می‌شود.

 آنتی‌اَکسیدان‌های پلی فنولکه در برگ تمشک وجود دارند موجب بهبود دردهای لگنی و همچنین تنظیم چرخه قاعدگی می‌شوند.

همچنین تانن که در برگ تمشک وجود دارد به تقویت رحم و دیواره رحم کمک می‌کند و خونرزی سنگین و نامنظم را در طول قاعدگی کاهش می‌دهد. برگ تمشک علاوه بر کاهش خونریزی به کاهش حالت تهوع، استفراغ و اسهال در دوران قاعدگی نیز کمک می‌کند. در کل، برگ تمشک یمی از بهترین و موثرترین گیاهانی است که به بهبود درد قاعدگی کمک زیادی می‌کند. می‌توانید از دیگر دمنوش‌های کاهش خونریزی قاعدگی نیز استفاده کنید.

 

موارد احتیاط

در موارد زیر باید برای استفاده از برگ تمشک برای قطع خونریزی دقت کنید.

 تداخل انسولین با برگ تمشک

انسولین باعث کاهش سطوح قند خون در بدن می‌شود. برگ تمشک قرمز نیز ممکن است باعث کاهش سطوح قند خون در بدن شوند. مصرف برگ تمشک با انسولین ممکن است موجب کاهش سطوح قند خون در بدن شوند. دوز انسولین نیز ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

تداخل دارویی

داروهایی که باعث آهسته شدن لختگی خون می‌شوند با برگ تمشک قرمز تداخل دارند. برگ تمشک نیز ممکن است باعث آهسته شدن لختگی خون شود. مصرف برگ تمشک در کنار داروهایی که باعث آهسته شدن لختگی خون می‌شوند ممکن است کبودی و خونریزی شود.  

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب