نمک در سفره هفت سین به چه معنا است؟

آیا تا به حال از نمک در سفره هفت سین استفاده کرده‌اید؟ همانطور که می‌دانید نمک جزو اجزای هفت گانه سفره هفت سین نیست و شاید اصلا تا به حال نمی‌دانستید که می‌توانید از نمک در سفره هفت سین استفاده کنید. البته اجزایی که در سفره هفت سین باستان استفاده می‌شده است همگی قابل خوردن بوده‌اند و نمادهایی مانند سکه بعدها به سفره هفت سین اضافه شده‌اند. اجزای اصلی سفره هفت سین عبارتند از: سیر، سمنو، سنجد، سبزه، سماق، سیب و سرکه.

نمک در سفره هفت سین

تحریریه پریهان: اگر می‌خواهید از نمک در سفره هفت سین استفاده کنید، بهتر است با تاریخچه آن و نحوه استفاده از آن در سفره هفت سین آشنا شوید و اصلا آیا ضرورتی دارد از نمک در سفره هفت سین استفاده کنیم یا خیر. در ادامه با ماه همراه باشید تا در این مورد بیشتر با شما صحبت کنیم.

برخی بر این باور هستند که استفاده از نمک در سفره هفت سین باعث برکت و زیاد شدن روزی می‌شود. می‌توانید داخل یک کاسه کمی نمک بریزید و سکه‌ها را در داخل نمک قرار دهید. اما بسیاری از ایرانیان از برنج برای نماد افزایش روزی استفاده می‌کنند و داخل کاسه برنج سکه می‌ریزند.

نمک

نمک در فنگ شویی

اگر با فنگ شویی آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که از سنگ نمک در فنگ شویی استفاده می‌شود. بسیاری بر این باور هستند که استفاده از سنگ نمک در خانه برای افزایش روزی بسیار خوب است. بنابراین می‌توانید از سنگ نمک در سفره هفت سین‌تان استفاده کنید. کی دیگر از خواص سنگ نمک این است که باعث ایجاد آرامش  دفع انرژی‌های منفی از خانه می‌شود.

در واقع، سنگ نمک در فنگ‌ شویی به سنگ ثروت مشهور است. می‌توانید سنگ نمک را در اسفند مخلوط کرده و در کیف پولتان قرار دهید. البته فراموش نکنید اگر از سنگ نمک برای افزایش روزی استفاده می‌کنید باید هر چند وقت یکبار آن را تعویض کنید.

 

توصیه می‌کنیم محتوای عوارض ریختن نمک در شامپو را هم مطالعه کنید.

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب