آیا بستنی برای سنگ کلیه ضرر دارد؟

آیا بستنی برای سنگ کلیه ضرر دارد؟ این سوالی است که با فرا رسیدن روزهای گرم بسیاری از کسانی که نگران سنگ کلیه هستند به دنبال پاسخی برای آن هستند. بد نیست بدانید که بیماری کلیه یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی است که افراد در سراسر دنیا به آن مبتلا هستند. در حقیقت، هشتمین علت مرگ و میر در آمریکا مربوط به بیماری کلیه است. این آمار نشان می‌دهد که بیماران کلیوی باید بیشتر دقت کنند و سعی کنند از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

 آیا بستنی برای سنگ کلیه ضرر دارد؟

در ادامه مقاله می‌خواهیم به این نکته بپردازیم که آیا بستنی برای سنگ کلیه ضرر دارد؟ اگر شما هم به رژیم غذایی‌تان اهمیت می‌دهید در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید بهتر به کنترل این بیماری به خودتان یا اطرافیانتان کمک کنید.

بستنی برای بیماران کلیوی

اما قبل از اینکه بدانید آیا بستنی برای سنگ کلیه ضرر دارد یا نه، توجه به این نکته حائز اهمیت است که در مورد نحوه آسیب کلیه اطلاعات و شناخت کافی را داشته باشید. کلیه نقش مهمی را در کارکرد بدن بازی می‌کند و به روش‌های مختلفی دچار آسیب می‌شود. این علت‌های مختلف می‌توانند حاد یا مزمن باشند، بدین معنا که ممکن است برخی از این دلایل ناگهانی اتفاق بیفتند و برخی دیگر ممکن است به مرور زمان و به آهستگی اتفاق بیفتند. برای مثال، رژیم غذایی یکی از علت‌های مهمی است که در طی زمان ممکن است موجب آسیب کلیه شود و یا مانع کارکرد صحیح کلیه شود.

برای اینکه بدانید غذا چطور بر کلیه تاثیر می‌گذارد، باید بدانید که هدف کلیه چه می‌باشد. کلیه تقریباً هر چیزی را در بدن تصفیه می‌کند، این تصفیه می‌تواند شامل مواد سمی نیز باشد. پس وقتی غذایی می‌خورید، بدن شما آن را جذب می‌کند. وطیفه کلیه این است که مواد مغذی را که بدن به آن نیاز دارد را تصفیه کند و باقی مواد را که بدن به آن نیاز ندارد دفع کند.

چرا بستنی برای کلیه ضرر دارد؟

سوال خوبی است! و پاسخ ما در مجله اینترنتی پریهان این است که شکر و نمک به شدت بر کلیه‌ها تاثیر می‌گذارند و بستنی هم دارای شکر زیادی است. اگر کسی به بیماری کلیوی مبتلا نباشد، می‌تواند بدون ترس بستنی بخورد. اما فردی که به بیماری کلیه مبتلا است، اگر به مدت طولانی از مواد غذایی که حاوی شکر و نمک فراوانی هستند استفاده کند، کلیه آن فرد به خوبی کار نخواهد کرد. چون کارکرد کلیه بسیار کاهش خواهد یافت. حتی اگر فرد مبتلا به بیماری کلیه به خوردن اینگونه مواد ادامه دهد، بیماری وی شدیدتر خواهد شد. بنابراین توصیه ما این است که غذاهایی که حاوی شکر و نمک زیادی هستند را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید. درمان سنگ کلیه در خانه هم روش‌های خوبی برای کمک به بهبود این بیماری هستند.

چه غذاهای دیگری را باید حذف کنیم؟

متاسفانه خوراکی‌هایی مثل بستنی، چیپس، کلوچه به شدت برای کلیه ضرر دارند و بر کارکرد کلیه تاثیر منفی می‌گذارند. البته با رعایت تعادل می‌توانید از این مواد غذایی نیز استفاده کنید. در حالیکه وعده‌های غذایی با شکر و یا نمک زیاد می‌توانند بر کلیه تاثیر منفی بگذارند، ضرورتاً بدین معنا نیست که این مواد غذایی را باید به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید.

بنابراین، اگر دلتان هوس کمی بستنی کرده است می‌توانید در حد تعادل کمی از آن بخورید و نیازی نیست نگران شوید.

 

 

منبع:

Foods That Can Cause Kidney Damage

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب