7 درمان درد سنگ کلیه در خانه

درمان درد سنگ کلیه در خانه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اگر درد شدیدی داشته باشید، زندگی‌تان مختل خواهد شد و روزبه‌روز ناراحتی‌تان بیشتر خواهد شد. اگر روش‌هایی که باعث تسکین درد در خانه می‌شود را بدانید تا حدودی می‌توانید بر مشکلات ناشی از درد سنگ کلیه‌تان غلبه کنید و قطعاً زندگی باکیفیت‌تری خواهید داشت.

 

درمان درد سنگ کلیه در خانه

می‌توانید در سایت پریهان از روش‌های زیر برای درمان درد سنگ کلیه در خانه استفاده کنید:

 

افزایش مصرف آب

هیدراسیون روشی برای از بین بردن خطرات عفونت‌ ادراری است. هیدراته ماندن نه تنها به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند، بلکه می‌تواند باعث کاهش غلظت ادرارتان شود. آب همیشه بهترین گزینه برای انتخاب در این مورد است. به‌عنوان یک نکته کلی، باید روزی 8 لیوان آب بخورید. اگر در طول روز فعالیت‌های زیادی دارید، باید آب بیشتری مصرف کنید.

 

پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک‌ها می‌توانند به مبارزه با باکتری‌های ایجاد شده در روده و جایگزینی آن با باکتری‌های سالم کمک کنند. مصرف منظم پروبیوتیک‌ها نیز ممکن است به کلیه کمک کند تا مواد فاسد را فرآوری کند و از این رو باعث اثربخشی بیشتر درمان شود.

 

آب زغال اخته

آب زغال اخته به درمان سنگ کلیه در خانه کمک زیادی می‌کند. از نوشیدن آب زغال اخته فرآوری‌شده پرهیز کنید و به‌دنبال آب خالص زغال اخته و انواع مکمل آن باشید تا به کاهش درد کلیه و کاهش علائم سنگ کلیه کمک کنید.

 

دوش آب گرم با نمک اپسوم

نمک اپسوم به‌عنوان یک عامل سم‌زدا عمل می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا آرام باشد. دوش آب گرم با نمک اپسوم درمان سنگ کلیه در خانه را نمی‌توان یک درمان دائمی دانست. اما اگر در آن حمام کنید، دردتان تا حدود خیلی زیادی کاهش خواهد یافت.

 

اگر می‌خواهید بدانید که آیا قهوه برای کلیه ضرر دارد یا نه، به مقاله‌های دیگر سایت‌مان سر بزنید.

 

حرارت مستقیم  

اگر دوش آب گرم با نمک اپسوم تاثیری نداشت، می‌توانید از حرارت مستقیم مانند پد حرارتی یا بطری آب داغ استفاده کنید. به مدت 20 دقیقه محل تحت تاثیر را در معرض حرارت مستقیم به کمک پد حرارتی قرار دهید تا دردتان کاهش یابد.

 

مسکن‌های غیر آسپرین مصرف کنید

آسپرین یک رقیق‌کننده خون است که ممکن است موجب خونی شدن ادرار در هنگام درد کلیه شود. برای کمک به درمان درد سنگ کلیه در خانه از مسکن‌های غیر آسپرین مانند ایبوپروفن یا آدویل استفاده کنید.

 

آب جعفری بنوشید

جعفری یک ادرارآور است که باعث افزایش دفعات و مقدار ادرار می‌شود. جعفری باعث می‌شود هرگونه باکتری ایجاد شده در مجاری ادرار دفع شود و با عفونت مبارزه شود. می‌توانید آب جعفری را به آب زغال اخته اضافه کنید. می‌توانید از جوشانده جعفری هم استفاده کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب