در خرید عطر اورجینال باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید عطر اورجینال در چند سال اخیر تبدیل به مشکلی برای خریداران عطر شده است. چرا که بسیاری از شرکت‌های عطرسازی و یا حتی فروشگاه‌های عطرفروشی به خاطر قیمت‌های بالای این عطرها اقدام به فروش عطرها و ادکلن‌های تقلبی می‌کنند. از این رو اگر جزو کسانی هستید که داشتن عطر اورجینال برایتان از اهمیت زیادی برخودار است، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما در این مورد راهنمایی کنیم.

خرید عطر اورجینال

طبق گزارشات پریهان، خرید عطر اورجینال روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهد به جای استفاده از عطرهای قلابی و فیک از عطرهای اورجینال و اصل استفاده کنند. اما از کجا باید بدانیم که عطری اورجینال است یا تقلبی؟

عطرهای اورجینال

عطری که کاملاً اورجینال باشد، توسط شرکت اصلی عطر تهیه می‌شود که کلیه حقوق آن متعلق به شرکتی است که آن را تولید کرده است. تنها شرکت‌های عطرسازی اجازه دارند تا عطرهای اصل و باکیفیت تولید کنند، از این رو این نوع عطرها را عطرهای اصل و اورجینال می‌نامیم. برای مثال اگر قبلاً عطر اورجینال خریداری کرده باشید و بوی آن را دوست داشته باشید فقط باید از همان شرکت خریداری کنید چون این بو مخصوص یک عطر است و هیچ عطری نمی‌تواند چنین بویی بدهد.

 

عطر داپلیکیت

عطر داپلیکیت بسیار شبیه به عطر اورجینال است، اما ممکن است حاوی ترکیبات بیشتر یا کمتری نسبت به نسخه اورجینال عطر باشد که بستگی به شرکتی دارد که آن را تولید کرده است (برای مثال شرکت عطرسازی در مقابل پرفیوم هاوس). این عطر ممکن است تا اندازه‌ای نسبت به عطر اورجینال به دلیل ویژگی‌های متفاوت و یا ترکیبات مورد استفاده در تولید آن متفاوت باشد. بهتر است تفاوت عطر و ادکلن اصل را بشناسید.

 

عطر تقلبی

در هنگام خرید عطر اورجینال باید دقت کنید که عطر تقلبی را به جای عطر اورجینال به شما نفروشند. عطر تقلبی عطر ارزانی است که با استفاده مواد شیمیایی و همچنین مواد خطرناکی تهیه می‌شود تا هزینه‌های تولید عطر در آن کاهش یابد. همچنین کیفیت این نوع عطر آنقدر ضعیف است که حتی با زدن عطر چند ثانیه بعد هیچ بویی حس نمی‌کنید.

در ادامه به چند روش اشاره می‌کنیم تا بتوانید عطر اورجینال را از عطر فیک و تقلبی به‌راحتی تشخیص دهید:

تفاوت عطرهای اورجینال و فیک در چیست؟

  1. عطرهای تقلبی بوی بدی دارند و همچنین ماندگاری این نوع عطرها بسیار ضعیف است.
  2. هزینه خرید عطر اورجینال حتی می‌تواند بیشتر از بیست میلیون تومان هم باشد، اما هزینه عطرهای فیک بسیار پایین است. در بسیاری از موارد، ممکن است عطر تقلبی باعث سردرد، واکنش‌های آلرژیکی و راش روی پوست شوید. حتی گزارشاتی رسیده است که برخی از زنان بعد از استفاده از عطرهای تقلبی دچار عفونت‌های کلیوی نیز شده‌اند. معمولاً عطرهای فرانسوی جزو عطرهای اصل هستند.
  3. عطرهای اورجینال شامل عصاره‌های طبیعی و روغن‌هایی مانند یاسمین، رز و شکوفه پرتقال هستند که ماندگاری طولانی نیز دارند.
  4. عطرهای فیک شامل مواد شیمیایی مانند لینالول، کومارین و فتالات است که می‌توانند موجب سردرد و راش روی پوست شوند. در مقاله دیگری 10 عطر برتر مردانه را معرفی کرده‌ایم.
  5. عطرهای اورجینال به وسیله شرکت‌های عطرسازی تولید می‌شود که حق تولید آن عطر فقط متعلق به آن شرکت تولیدکننده است. شرکت‌های تولیدکننده عطرسازی اجازه تولید عطر اورجینال را دارند چون تولید عطر اصل و اورجینال طبق قوانین کپی رایت حفظ می‌شود از این رو هیچ فردی نمی‌تواند بدون کسب اجازه از شرکت آن عطر را تولید کند.
  6. عطرهای تقلبی فقط در نام عطر، شیشه عطر و نت‌های عطر شبیه به عطرهای اورجینال هستند و بوی کاملاً متفاوتی دارند. این عطرها ارزان هستند اما کیفیت استانداری ندارند. در خرید عطر زنانه باید باید دقت کافی را داشته باشید.

نحوه تشخیص عطر اورجینال از عطر تقلبی

  1. جعبه عطر را باز کنید و به دنبال کد تولید عطر باشید. این کد معمولاً در قسمت پایینی جعبه عطر قرار دارد و چیزی شبیه به این کد است (3A6520SC443344JE 59P156BK 434814BR).
  2. اکثر برندهای مطرح دنیا دارای وب سایت رسمی هستند. می‌توانید به وب سایت این شرکت‌ها سر بزنید و در مورد شکایت از عطرهای تقلبی اطلاعات زیادی کسب کنید.
  3. قیمت‌ها را مقایسه کنید. اگر عطری ارزان‌تر از عطر اورجینال فروخته می‌شود، بدون شک عطر فیک است. البته ممکن است عطرهای اورجینال را با 20 درصد تخفیف به صورت آنلاین خریداری کنید. اما باید به تخفیف ارائه شده و قیمت عطر فیک دقت کنید.
  4. عطر را بعد از 3 الی 12 ساعت بو کنید، چون عطرهای اورجینال در زمان‌های متفاوت دارای بوهای متفاوتی هستند. اگر عطرتان هنوز همان بو را می‌دهد پس در خرید عطر اورجینال فریب خورده‌اید.

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب