ماشین تاتو در مقابل تفنگ تاتو

هرگز زمان بهتری برای تاتو بودن وجود نداشته است.

این بدان معناست که پیشرفت های جدید و بیشتری در فناوری و تجهیزات تاتو وجود دارد. این که آیا شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک هنرمند تاتو هستید و یا در مورد ابزارهای مختلف این حرفه کنجکاو هستید، تنظیم صحیح خود یک ملاحظه بسیار مهم است.

دستگاه تاتو شما احتمالاً مهمترین مؤلفه آن تنظیم است. در واقع انواع مختلفی از دستگاه های تاتو وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. به عنوان مثال، قلم تاتو با تفنگ تاتو یکسان نیست. اما تفاوت قلم تاتو با تفنگ چیست؟

اگر هنرمند جدیدی هستید ، ممکن است تلاش برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی باید استفاده کنید بسیار سخت باشد. به خواندن ادامه دهید تا تفاوت های بین قلم تاتو و تفنگ تاتو را بیاموزید تا بفهمید کدام گزینه برای شما بهترین است.

ماشین تاتو در مقابل تفنگ تاتو

تاریخچه ماشین های تاتو

اولین دستگاه تاتو واقعی در دسامبر سال 1891 توسط ساموئل اف اوریلی در شهر نیویورک توسعه و ثبت شد.

این اولین دستگاه از قلم شابلون توماس ادیسون با کارکرد چرخشی اقتباس شد. کویل های الکترومغناطیسی حرکت سوزن ها را ایجاد می کنند. این دستگاه به راحتی به یک دستگاه تاتو اولیه تبدیل شد.

انواع دستگاه تاتو

در نهایت، همه دستگاه‌های تاتو کار یکسانی را برای ایجاد نتیجه یکسان انجام می‌دهند: سوزن‌ها با حرکت سریع بالا و پایین برای رسوب جوهر زیر پوست.

بزرگترین تفاوت بین قلم های تاتو و تفنگ های تاتو این است که چگونه کار می کنند و چه چیزی باعث حرکت سوزن ها می شود. هر دو قابل تنظیم هستند و می توانند از انواع مختلف سوزن استفاده کنند.

تفنگ های تاتو تقریباً برای هر هنرمندی آشنا هستند، زیرا سال هاست که وجود دارند و نمادی نمادین در دنیای تغییرات بدن هستند. قلم های تاتو یک پیشرفت جدیدتر با طراحی پیشرفته تر هستند.

اگر می خواهید تصمیم بگیرید کدام دستگاه تاتو برای شما مناسب است، چندین مزایا و معایب وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

تفنگ تاتو چیست؟

تفنگ تاتو بیشتر سنتی است و بر اساس طراحی ماشین اصلی اوریلی است. این دستگاه ها به طور کلی استاندارد صنعت تاتو در نظر گرفته می شوند و برای مدت طولانی وجود داشته اند.

از سیم پیچ های الکترومغناطیسی استفاده می کند که سوزن متصل را به بالا و پایین می چرخاند و حرکت می دهد. تفنگ های تاتو می توانند این حرکت را بین 50 تا 3000 بار در دقیقه تکرار کنند.

تفنگ های تاتو با پدال پا کنترل می شوند، مانند چرخ خیاطی یا چرخ سفال. این به هنرمند اجازه می دهد تا سرعت حرکت سوزن را در حین کار تغییر دهد. سرعت ماشین بر اساس ترجیحات شخصی یا ایجاد اثرات متفاوت بر روی پوست است.

تفنگ های تاتو دارای سیم هستند، بنابراین برای کارکرد نیاز به اتصال به پدال دارند.

در حالی که سوزن های تفنگ تاتو قابل تعویض هستند، ممکن است کمی دردسرساز باشد. استفاده از سوزن های مختلف در یک تاتو معمول است، بنابراین این موضوعی است که باید در نظر گرفت.

همچنین باید در مورد بهداشت کمی وجدان تر باشید. تفنگ های تاتو دارای اجزای فردی بیشتری هستند که بین هر جلسه نیاز به تمیز کردن جدی دارند.

هر کسی که به یک استودیوی تاتو رفته باشد، صدای وزوز نمادین تفنگ های تاتو را تشخیص می دهد و می تواند بسیار بلند باشد.

آنها همچنین بسیار سنگین هستند و لرزش زیادی ایجاد می کنند، که می تواند برای هنرمندان در طول ساعت ها تاتو بسیار خسته کننده باشد. برای هنرمندان تاتو غیرعادی نیست که پس از گرفتن تفنگ تاتو برای مدت طولانی، دست هایشان بی حس شوند.

قلم تاتو چیست؟

در جایی که تفنگ تاتو از سیم پیچ های الکترومغناطیسی استفاده می کند، قلم تاتو به جای آن از یک موتور برای حرکت سوزن و استفاده از رنگ تاتو استفاده می کند.

مزیت اصلی قلم تاتو این است که استفاده از آن آسان است. هنرمندان می توانند تنظیمات بسیار دقیق تری برای سرعت بالا و پایین رفتن سوزن انجام دهند.

قلم‌های تاتو را می‌توان با سیم یا باتری خالی کرد، بنابراین داشتن یک گزینه بی‌سیم برای برخی از هنرمندانی که تنظیمات حداقلی را ترجیح می‌دهند بسیار جذاب است.

مزیت دیگر این است که سوزن‌های قلم‌های تاتو به صورت کارتریج عرضه می‌شوند و به‌سرعت و آسان برای ایجاد پهنای خطوط مختلف یا حتی چندین سوزن به طور همزمان برای سایه‌زنی تعویض می‌شوند.

قلم‌های تاتو بسیار کم‌صداتر و سبک‌تر از اسلحه‌های تاتو هستند و کاهش ارتعاش به این معنی است که ثبات بیشتری برای هنرمند ایجاد می‌کند. این منجر به فشار کمتری به هنرمند می شود و همچنین به این معنی است که هنرمند کنترل بیشتری بر هر حرکت کوچک و قرار دادن جوهر دارد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ قلم های تاتو این است که کل دستگاه را می توان در اتوکلاو ضد عفونی کرد. همانطور که هر هنرمند تاتو که به خوبی آموزش دیده می‌داند، رعایت بهداشت و کاهش خطر بخش بزرگی از فرآیند تاتو است.

در حالی که برای تبدیل شدن به یک هنرمند تاتو نیازی به آموزش پزشکی ندارید، باید پروتکل های ایمنی خاصی را به دقت دنبال کنید تا تنظیمات و تجهیزات خود را تمیز نگه دارید.

اینکه بتوانید به راحتی و به طور کامل کل دستگاه تاتو خود را در یک مرحله ضدعفونی کنید، به کاهش احتمال آلودگی متقاطع کمک می کند. هیچ کس تاتو آلوده را دوست ندارد!

ماشین تاتو

آیا باید از تفنگ تاتو استفاده کنید یا قلم تاتو؟

شما می توانید همه افکت های یکسان را با هر دو ماشین ایجاد کنید، بنابراین واقعاً به هنرمند بستگی دارد. اینکه از کدام دستگاه تاتو استفاده می کنید واقعاً به چند عامل مختلف بستگی دارد.

بعید است که قلم های تاتو به طور کامل جایگزین تفنگ های تاتو شوند. بسیاری از هنرمندان از هر دو استفاده می‌کنند و بر اساس تاتو‌های خاص و زیبایی‌شناسی که می‌خواهند یا مشتری ترجیح می‌دهند، انتخاب کنند که از کدام دستگاه استفاده کنند.

گاهی اوقات استفاده از تفنگ تاتو برای تاتو های کوچکتر یا سنتی تر منطقی تر است. از طرف دیگر، تاتو‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر ممکن است برای شما به عنوان هنرمند با دستگاه سبک‌تر که مانند تفنگ تاتو نمی‌لرزد، کمی آسان‌تر باشد.

و اگر روی تاتو کار می‌کنید که نیاز به چندین تغییر سوزن در یک تکه دارد، یک قلم تاتو با دردسر کمتری این روند را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

اگر متوجه می‌شوید که دست‌های شما به راحتی در اثر لرزش تفنگ تاتو خسته، گرفتگی یا حتی بی‌حس می‌شوند، یک خودکار تاتو تا حد زیادی این ناراحتی را کاهش می‌دهد. بسیاری از هنرمندان متوجه می‌شوند که نیازی به استراحت در طول تاتو‌های بزرگ‌تر ندارند و همچنین اشتباهات کمتری با این دستگاه‌های تاتو سبک‌تر و پایدارتر انجام می‌دهند.

اما البته، همیشه چیزی برای گفتن برای سنت وجود دارد. اسلحه های تاتو هنوز هم به دلایلی محبوب هستند، حتی با وجود گزینه های جدیدتر و پیشرفته تر.

بسیاری از هنرمندان خالص هستند که ترجیح می دهند با تفنگ های تاتو بچسبند و همچنین معتقدند که هر تاتو جدیدی باید نحوه استفاده از ابزارهای سنتی را بیاموزد. دانستن نحوه تاتو با دستگاه های مختلف بخشی از یک هنرمند تحصیل کرده و خوب است.

قلم های تاتو ممکن است تجربه بهتری برای مشتریان باشد

هیچ آماری در این مورد وجود ندارد، اما مشتریان تاتو گاهی اوقات احساس می کنند که قلم های تاتو درد کمتری دارند. در حالی که مدرک مستندی وجود ندارد که این مورد است، به نظر می رسد که این تجربه بسیاری است.

ممکن است این یک ترفند ذهنی باشد. انجام تاتو یک تجربه منحصر به فرد است: بوها، صداها و احساس قرار گرفتن روی صندلی استودیو تاتو ممکن است انتظارات خاصی را برای بسیاری از مشتریان ایجاد کند و درد قطعا یکی از آنهاست.

اسلحه های تاتو بلندتر هستند و لرزش بیشتری دارند، بنابراین فقدان لرزش و صدای قلم تاتو می تواند از نظر جسمی یا ذهنی کمتر دردناک به نظر برسد. در نهایت، این تجربه مثبت و راحت تری را برای مشتری ایجاد می کند. یک مشتری خوشحال (و مهمتر از همه، هنوز) همیشه تاتو با کیفیت بالاتری نسبت به کسی که نمی تواند جلوی چرخیدن روی صندلی را بگیرد، انجام می دهد.

ممکن است متوجه شوید که مشتریان جدید و بازگشتی بیشتری را با استفاده از قلم تاتو دریافت می‌کنید، زیرا آنها می‌توانند راحت‌تر در طول فرآیند بدون صدای اضافی، لرزش و درد احتمالی ناشی از استفاده از تفنگ‌های تاتو استراحت کنند.

دستگاه تاتو را انتخاب کنید که هنر شما را به سطح بعدی می برد

مطمئناً قلم های تاتو نسبت به تفنگ های تاتو مزایایی دارند، اما در پایان روز، باید از دستگاه تاتو استفاده کنید که بهترین کار را برای شما دارد.

برای هنرمندانی که دوست دارند از ابزارها و تکنیک های سنتی قدیمی استفاده کنند، تفنگ های تاتو هنوز یک گزینه عالی و قابل اعتماد هستند. اگر دوست دارید در لبه پیشرفت باشید و مزایای ارائه شده توسط قلم تاتو برای شما مهم است، احتمالا ترجیح می دهید از قلم های تاتو استفاده کنید.

هر دو دستگاه تاتو قادر به ایجاد آثار هنری دائمی خیره کننده برای مشتریان شما هستند. و هر گزینه ای را که انتخاب کنید، هیچ چیز نمی تواند جایگزین تمرین و آموزش با کیفیت از تاتو های واجد شرایط و با تجربه شود.

تفنگ تاتو یا قلم تاتو کدام بهتر است؟

بنابراین، در نبرد تفنگ‌های تاتو در مقابل قلم‌های تاتو، نمی‌توانیم از خود بپرسیم که کدام یک از این دو ماشین بهتر است. وقتی صحبت از هنرمندان حرفه ای تاتو می شود، ما معتقدیم که اکثریت موافق هستند که قلم های تاتو به مراتب بهتر از اسلحه هستند. مطمئناً هر دو دستگاه مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین منصفانه است که آنها را فهرست کنیم و از خوانندگان ما بخواهیم خودشان تصمیم بگیرند.

 

تفنگ تاتو

مزایا

  • تفنگ های تاتو ماشین های شخصی سازی شده هستند و به همین دلیل امکان کار و آزمایش واقعاً سفارشی را فراهم می کنند
  • برخی می گویند که تفنگ های تاتو یک تاتو را خاص جلوه می دهند، به خصوص از نظر هنری و زیبایی شناسی جالب تاتو.
  • می توان بین انواع مختلف تفنگ های تاتو یکی را انتخاب کرد. از ماشین های تاتو چرخشی، اتوماتیک تا کویل
  • هر نوع تفنگ تاتو پایان ها و نتایج متفاوتی را ارائه می دهد که می تواند برای سبک های مختلف تاتو بسیار مفید باشد.

معایب

  • صدای تفنگ های تاتو در حین تاتو قطعا یکی از بزرگترین معایب است. بسیاری از مشتریان صدای وزوز و ارتعاش را با ترس از تاتو مرتبط می دانند
  • مسئله درد نیز یک نقطه ضعف بزرگ است. مشتریان عموما اظهار می دارند که فرآیند تاتو زمانی که با تفنگ تاتو انجام می شد دردناک تر بود، بیشتر به دلیل وزوز و لرزش
  • اسلحه های تاتو قطعا پایداری کمتری دارند و کار کردن با آنها در جلسات تاتو چند ساعته کمی سخت است.
  • تعویض و تنظیم سوزن های تاتو دشوار است.

تفنک تاتو

قلم های تاتو

مزایا

  • قلم های تاتو فوق العاده بی صدا هستند. چون وزوز یا لرزش وجود ندارد، کار با قلم های تاتو بسیار بی صدا است و مشتری عموما از آن لذت می برد.
  • از آنجایی که قلم‌های تاتو بی‌صدا هستند، باعث ترس یا اضطراب در مشتریان نمی‌شوند
  • قلم‌های تاتو نیز برای مشتری دردناک‌تر هستند، بیشتر به این دلیل که وزوز وجود ندارد.
  • به دلیل بی صدا بودن دستگاه، مشتریان در طول فرآیند تاتو نیز آرامش بیشتری دارند
  • قلم‌های تاتو سبک هستند و کار کردن با آن‌ها حتی در جلسات چند ساعته بسیار آسان است
  • تعویض و تنظیم سوزن ها بسیار آسان است

معایب

  • قلم های تاتو می توانند در مقایسه با اسلحه های تاتو کمی گران تر باشند
  • قلم های تاتو همچنین از سوزن های کوتاه یا سوزن های کارتریج استفاده می کنند که بسیار گران هستند

افکار نهایی

بنابراین، با توجه به مزایا و معایب هر دو تفنگ تاتو و قلم، کاملاً واضح است که قلم‌های تاتو در نبرد ماشین بهتر پیروز می‌شوند. با این حال، در زندگی واقعی همه چیز به این سیاه و سفید نیست. هر هنرمند تاتو ترجیحات و ماشین آلات شخصی خود را دارد که به بهترین وجه برای آنها مناسب است. فارغ از اینکه از چه دستگاه های تاتو استفاده می کنند، هنرمندان تاتو ابتدا باید به صحبت های خود گوش دهند و سبک خود را دنبال کنند و سپس از تجهیزاتی استفاده کنند که بهترین و مطلوب ترین جلوه ها را ارائه می دهد.

بنابراین، کدام دستگاه تاتو واقعا بهتر است؟ پاسخ دقیقی وجود ندارد. پاسخ از یک هنرمند تاتو به دیگری تغییر می کند، درست همانطور که سبک های تاتو، در کنار اولویت ها، نوع کاری که انجام می دهند و غیره تغییر می کند.

هر دو دستگاه تاتو کار خود را انجام می دهند. آنها به بهترین شکل ممکن تاتو می کنند، اما اثرات نهایی مطمئناً در دستان هنرمند تاتو است. تاتو که بر تکنیک های تاتو تسلط داشته باشد مشکلی برای کار با تفنگ یا قلم برای خلق یک اثر هنری نخواهد داشت.

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب