مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد: دریافت بهترین نتایج

لیزر موهای زائد یک راه حل طولانی مدت برای موهای ناخواسته ارائه می دهد، اما کلید حفظ موهای زائد در این است که چگونه مراقبت صحیح پس از لیزر موهای زائد را انجام می دهید. در اینجا نکات مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد وجود دارد.

لیزر موهای زائد یک راه حل طولانی مدت برای موهای ناخواسته ارائه می دهد، اما کلید حفظ موهای زائد در این است که چگونه مراقبت صحیح پس از لیزر موهای زائد را انجام می دهید. در اینجا نکات مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد وجود دارد.

بسیاری از افراد از لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند. کسانی که از لیزر موهای زائد استفاده می کنند در بیشتر موارد می توانند موهای ناحیه سینه و کشاله ران خود را از بین ببرند. با لوسیون پس از اصلاح پریچهر میتوانید بهترین مراقبت و نتیجه را بعد از لیزر دریافت کنید.

آمادگی لیزر موهای زائد:

  • اصلاح در عرض 12 ساعت قبل از درمان، مقدار لازم رشد مو را از بین می برد تا از سوزش در طول عمل جلوگیری شود. برخلاف اپیلاسیون، برای از بین بردن موها نیازی به دیدن رشد بیرونی موها نداریم.
  • پوست باید عاری از هرگونه برنزه شدن مصنوعی باشد و ضروری است که قبل از لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید یا تخت برنزه قرار نگیرید. از SPF با فاکتور بالااستفاده کنید و پوست را کاملا مرطوب نگه دارید.
  • برای اینکه لیزر موهای زائد عمل کند، باید یک فولیکول مو وجود داشته باشد! تا 4 هفتهقبل از درمان از اپیلاسیون، کندن یا اپیلاسیون خودداری کنید . تراشیدن مو قابل قبول است زیرا باعث از بین رفتن فولیکول مو در زیر سطح پوست نمی شود.
  • قبل از انجام لیزر موهای زائد، مطمئن شوید که پوست شما تمیز، خشک و عاری از هرگونه مواد آرایشی، لوسیون، دئودورانت یا آرایشاست .
  • در قرار خود لباس های گشاد و راحت بپوشید تا بتوانید به راحتی نواحی مورد درمان را در معرض دید قرار دهید و بعد از جلسه احساس راحتی کنید. با مراجعه به فروشگاه پریچهر میتوانید از محصولات ما اعم از کرم بوتاکس گیاهی و ماسک مو گیاهی دیدن بفرمایید.

مراقبت های بعد از لیزر

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

برای کاهش درد و ناراحتی احتمالی، این نکات مراقبت پس از لیزر موهای زائد را دنبال کنید.

1- از کمپرس خنک استفاده کنید

برای تسکین درد و به حداقل رساندن تورم، از کمپرس سرد یا یخ پیچیده شده در یک پارچه خشک استفاده کنید. کمپرس را چند بار در روز به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ناحیه درمان نگه دارید تا عوارض جانبی کاهش یابد.

2- در روز درمان از لباس های گشاد استفاده کنید

فولیکول های مو اغلب تا چند روز پس از لیزر موهای زائد، گرمای لیزر را حفظ می کنند. در این مدت لباس های گشاد بپوشید تا از اصطکاک و تحریک پوست جلوگیری کنید.

3- به مدت 48 ساعت از آب خنک یا ولرم استفاده کنید

آب داغ می تواند پوست را بعد از لیزر موهای زائد بسوزاند و تاول بزند. برای جلوگیری از تحریک پوست هنگام دوش گرفتن و شستن صورت خود فقط از آب ولرم استفاده کنید.

4- حداقل چهار هفته تا درمان بعدی صبر کنید

اکثر بیماران برای دستیابی به نتایج طولانی مدت به حداقل شش درمان نیاز دارند. جلسات باید چهار تا شش هفته از هم فاصله داشته باشند تا نتایج مطلوب حاصل شود.

کارهایی که بعد از لیزر موهای زائد نباید انجام شود

برای به حداقل رساندن عوارض جانبی و دستیابی به اثرات مطلوب پس از لیزر درمانی از فعالیت ها و محصولات زیر خودداری کنید.

1- برای چند روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سونا و حمام داغ خودداری کنید

مانند آب داغ، آفتاب و گرما می توانند پوست را پس از لیزر موهای زائد بسوزانند و تحریک کنند، بنابراین تا چند روز از هر دوی آنها اجتناب کنید. اگر زمانی را در خارج از منزل می گذرانید، حتما از کرم ضد آفتاب با SPF 30+ استفاده کنید.

2- برای چند روز از مصرف لوسیون برنزه کننده خودداری کنید

پس از لیزر موهای زائد، پوست حساس است و برای بهبودی نیاز به زمان دارد. برای جلوگیری از سوختگی، بثورات، برآمدگی و سوزش، به مدت چند روز از خود برنزه کننده استفاده نکنید.

3- به مدت 48 ساعت از لوسیون های دارای عطر و خوشبو کننده اجتناب کنید

عطرها و عطرها بر روی پوست تند هستند و اگر بعد از لیزر موهای زائد استفاده شوند، زمانی که پوست بسیار حساس است، می توانند باعث قرمزی و تغییر رنگ شوند. از محصولات حاوی این مواد، از جمله دئودورانت زیر بغل خودداری کنید.

4- به مدت چند روز به ناحیه تحت درمان فشار وارد نکنید

اجازه دهید پوست شما پس از لیزر درمانی به خوبی بهبود یابد، بنابراین از مالش، خراشیدن، مالش دادن، موچین کردن، اپیلاسیون و سایر فعالیت هایی که شامل اعمال فشار بر روی ناحیه تحت درمان است، خودداری کنید.

5- به مدت 48 ساعت از اسکراب بدن خودداری کنید

اسکراب های بدن حاوی اجزای ساینده ای هستند که پوست را لایه برداری می کنند. هنگامی که پوست حساس است می توانند باعث قرمزی و سوزش شوند. قبل از استفاده از اسکراب بدن، صبر کنید تا پوست شما بهبود یابد.

6- به مدت 48 ساعت شنا نکنید

استخرهای شنا حاوی کلر هستند، در حالی که دریاچه ها، رودخانه ها و دریاها دارای باکتری ها و جلبک هایی هستند که می توانند پوست را تحریک کنند. قبل از رفتن به شنا حداقل 48 ساعت (یا بیشتر) صبر کنید.

7- به مدت دو هفته از درمان های زیبایی در ناحیه تحت درمان خودداری کنید

اگرچه با حداقل تهاجم، لایه برداری شیمیایی ، فتوفاسیال IPL و میکرودرم ابریژن پس از لیزر موهای زائد بر روی پوست بسیار خشن هستند. قبل از برنامه ریزی هر یک از این درمان ها حدود دو هفته صبر کنید.

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد اصلاح کرد؟

اصلاح قبل از لیزر موهای زائد برای جلوگیری از آسیب سطحی پوست ضروری است، اما متخصصان پوست توصیه می کنند تا چند روز پس از لیزر درمانی از انجام آن خودداری کنید. صبر کنید تا قرمزی، تورم و خارش از بین برود و دوباره اصلاح کنید.

مراقبت های بعد از لیزر مو

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

عوارض جانبی پس از لیزر موهای زائد معمولاً خفیف و کوتاه مدت هستند. با این حال، اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • سوختگی، تاول یا جای زخم
  • تغییر رنگ پوست
  • تورمی که بعد از سه روز از بین نمی رود
  • دردی که با دارو قابل تسکین نیست
  • عفونت

سوالات متداول

بعد از لیزر موهای زائد چه کارهایی را نمی توان انجام داد؟

تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید، و به ویژه حداقل دو هفته پس از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در بیرون از خانه برای برنزه کردن خودداری کنید، زیرا می تواند منجر به آفتاب سوختگی شدید شود.

در زمانی که لیزر موهای زائد را انجام می دهید، به غیر از اصلاح از هیچ روش دیگری برای حذف موهای زائد استفاده نکنید، زیرا این کار باید ظرف 24 ساعت از هر جلسه انجام شود. موهای ناحیه تحت درمان را اپیلاسیون یا کندن نکنید. این روش ها می توانند پوست و فولیکول های مو را از بین ببرند.

چگونه پس از لیزر موهای زائد از پوست خود مراقبت کنم؟

بهترین نکات مراقبت از لیزر موهای زائد شامل استفاده از حداقل 30 SPF در هر زمان و اطمینان از استفاده مجدد در صورت لزوم، اجتناب از آرایش و سایر محصولات زیبایی حداقل تا 24 ساعت پس از یک جلسه، و لایه برداری ناحیه تحت درمان چند بار در هفته. بین جلسات همچنین توصیه می شود حداقل تا 48 ساعت پس از جلسه از دوش آب گرم، وان آب گرم، سونا و پدهای گرم کننده روی ناحیه تحت درمان خودداری کنید زیرا گرمای بیش از حد باعث تحریک یا سوزش و/یا تاول زدن پوست می شود. در دو روز اول بعد از درمان به جای آن دوش آب خنک بگیرید.

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد را مرطوب کرد؟

توصیه می شود تا 24 ساعت پس از لیزر موهای زائد از هیچ محصول زیبایی موضعی استفاده نکنید . استفاده از هر نوع مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد، از جمله مواردی مانند آرایش، شستشوی بدن و دئودورانت می تواند به طور بالقوه پوست را تحریک کند زیرا پوست بلافاصله بعد از یک جلسه بسیار حساس است.

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب