مهم‌ترین فرق عطر و ادکلن چیست؟

حتماً شما هم مثل خیلی از افراد به فرق عطر و ادکلن فکر کرده‌اید. ممکن است وقتی بخواهید عطر یا ادکلن بخرید، با برچسب‌های عطر و ادکلن مواجه شده باشید، اما متوجه نشوید که این دو چه تفاوتی با هم دارند. آیا این دو را می‌توان به جای یکدیگر استفاده کرد؟ آیا ادکلن را فقط مردها باید استفاده کنند یا زن‌ها هم می‌توانند از ادکلن برای خوشبو کردن خودشان استفاده کنند. چیزی که این دو را متفاوت از هم می‌کند، فرمول و مقدار روغن اسانسی است که در تهیه آنها استفاده می‌شود. عطر در مقاسه با ادکلن دارای مقدار 20 تا 30 درصد روغن ضروری است.

 فرق عطر و ادکلن در چیست؟

برای شروع در مجله اینترنتی پریهان باید بگوییم مهم‌ترین فرق عطر و ادکلن در مقدار روغن ضروری است که در تهیه آن استفاده می‌شود. مقدار روغن ضروری ادکلن نسبت به عطر کمتر است. به همین خاطر، ادکلن ملایم‌تر است و بوی آن به نسبت کمتری باقی می‌ماند.

 

ادکلن

به‌طور معمول ادکلن نسبت به انواع عطر ارزان‌تر است چون در آن از اسانس عطر کمتری استفاده شده است. معمولاً این مقدار اسانس بین 2 تا 4 درصد است. چون ادکلن فقط چند ساعت بر روی پوست می‌ماند، در بطری‌های بزرگ‌تری نسبت به عطر به‌فروش می‌رسد. در اصل، ادکلن معجونی از گیاهان، نوت‌های مرکبات و نت‌های پایه است که همین باعث شده است به فرق عطر و ادکلن پی ببریم.

 

عطر

عطر ترکیبی از الکل،آب و روغن‌های معطر است که برا ایجاد بویی خوش در بدن استفاده می‌شود. عطرها معمولاً خالص هستند و دارای حداکثر غلظت از روغن ضروری هستند. ماندگاری برخی از عطرها 6 تا 8 ساعت است. متوسط غلظت اسانس عطر در یک بطری عطر بین 15 و 30 درصد است. نوع عطر توسط نسبت آب، روغن رایحه و الکل تعیین می‌شود.

 اگر در فرق عطر و ادکلن می‌خواهید بدانید که کدام ماندگاری بیشتری دارد باید بگوییم که ماندگاری عطر نسبت به ادکلن بیشتر است. البته نوع عطر و ادکلن در ماندگاری تاثیر دارد. ممکن است ادکلنی که انتخاب کرده‌اید دارای کیفیت بالایی باشد و ماندگاری آن از خیلی از عطرهای دیگر بیشتر باشد.

 عطر یا ادکلن: کدام مناسب چه کسی است؟

اگر تبلیغات اینترنتی را دیده باشید، احتمالاً متوجه شدهه‌اید که خرید ادکلن برای مردان توصیه می‌شود و خرید عطر برای زنان توصیه می‌شود. اما اینطور نیست و هم عطر و هم ادکلن را هر دو جنسیت می‌توانند استفاده کنند. بدون در نظر گرفتن بازاریابی که شرکت‌های عطر و ادکلن راه انداخته‌اند، رایحه‌ها تک جنسیتی هستند.

 فرق عطر و ادکلن در قدرت ماندگاری آن است. عطرها با غلظت بیشتری از روغن به نسبت ادکلن تولید می‌شوند، پس طبیعی است که قدرت ماندگاری عطرها هم بیشتر باشد. ممکن است عطری با ماندگاری طولانی بزنید و پس از چند ساعت مجبور شوید که به محیی بروید که نخواهید بوی آن عطر همه را خفه کند.

در کل، عطرهایی با غلظت بالا فقط در مواقع خاص استفاده می‌شوند، در حالیکه ادکلن‌‌ها به‌طور گسترده‌ای در روتین روزانه استفاده می‌شوند.

 

قدرت عطر بیشتر است یا ادکلن؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های اصلی بین ادکلن و عطر در قدرت آنها است. طبیعی است که قدرت عطر به خاطر مقدار روغن ضروری که در آن استفاده می‌شود بیشتر است و ماندگاری آن نیز بیشتر است. این بدین معنا است که با حداقل مقدار عطر هم می‌توانید خوشبو شوید، اما برای خوشبو شدن با ادکلن به مقدار بیشتری ادکلن نیاز دارید. ماندگاری ادکلن‌ها فقط 2 تا 4 ساعت است.

تفاوت در نوت

در ادامه توضیح فرق عطر و ادکلن باید بگوییم که عطرهای خالص در مقایسه با ادکلن دارای 20 الی 30 درصد روغن ضروری هستند. برای اینکه این تعادل برقرار شود در تهیه ادکلن از مقدار الکل و آب بیشتری استفاده می‌شود. اگر دقت کرده باشید بسیاری از ادکلن‌ها بوهای سبک‌تری دارند که ماندگاری چندانی ندارند. سنگینی عطرها را هم حتماً روی پوست‌تان احساس کرده‌اید. در حقیقت هم نوت‌های عطر و هم ادکلن دارای سه رایحه معمولی هستند:

پایه: خاکی (چوب صندل، وانیلی)

متوسط: ادویه‌ای (هل، ددارچین)

بالا: میوه‌ای/مرکبات (پرتقال، توت)

 

تفاوت در ترکیبات

عطرهای واقعی و باکیفیت معمولاً از ترکیبات گران قیمت‌تری تهیه می‌شوند که معمولاً مواد طبیعی هستند. اما برای ادکلن‌ها از مواد مصنوعی استفاده می‌شود.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا فرق عطر و ادکلن را توضیح دهیم. تفاوت‌های عطر و ادکلن بسیار زیاد است و برای خرید عطر یا ادکلن باید بدانید که کدام مناسب موقعیت شما است. معمولاً عطرها گران قیمت‌تر و لاکچری‌تر هستند، اما ماندگاری بیشتری دارند. اگر دوست ندارید ماندگاری رایحه‌ای که استفاده می‌کنید کمتر باشد بهتر است ادکلن را انتخاب کنید. بدون در نظر گرفتن اینکه عطر انتخاب می‌کنید یا ادکلن، یادتان باشد بویی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید.

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب