بهترین ادویه برای چای کدام است؟

مثل همه نوشیدنی‌های دنیا بهترین ادویه برای چای می‌تواند طعم آن را به‌طور بی‌نظیری تغییر دهد. فرقی نمی‌کند که یک فنجان چای را در صبح میخورید یا نه، به‌هر حال چای روش عالی برای شروع یا پایان دادن یک روز خوب است. اما آیا می‌توان به چای ادویه هم اضافه کرد  طعم آن را تغییر داد؟ شاید در مورد ادویه‌هایی مانند دارچین، زنجبیل و هل چیزهایی شنیده باشید، اما ادویه‌های دیگری هم هستند که ممکن است تا به حال از این ادویه‌های برای طعم‌دار کردن چای‌تان استفاده نکرده باشید.

 

بهترین ادویه برای چای

دنیای بهترین ادویه برای چای به دوستداران چای این فرصت را فراهم می‌کند تا به ماجراجویی جدیدی دست بزنند و مجموعه‌ای از انواع عطرهای عجیب و غریب در چای را تجربه کنند و لذت ببرند. در زیر می‌خواهیم با انواع ادویه‌ها برای چای آشنا شویم تا بتوانید بستگی به نوع سلیقه خودتان یکی از این بهترین ادویه‌ها را برای چای خودتان در این بخش از پریهان انتخاب کنید.

 چای نعناع فلفلی

چای نعناع فلفلی

شاید به جرات بتوان گفت که نعناع فلفلی بهترین ادویه برای چای است. شاید با شنیدن اسم نعناع فلفلی برای چای تعجب کنید. اما پودر نعناع فلفلی را می‌توانید هنگام دم کردن چای استفاده کنید. این ادویه باعث تسکین مشکلات گوارشی، برطرف شدن خستگی و اضطراب می‌شود! چای نعناع حاوی متانول است که یک شل‌کننده طبیعی عضلانی است – این چای به ریلکسیشن کل بدن کمک می‌کند. در واقع، چای نعناع یک انتخاب عالی برای تابستان است.

برای تهیه این چای می‌توانید از برگ نعناع هم استفاده کنید و هنگام دم کردن چای چند برگ نعناع داخل آن بریزید. همچنین می‌توانید از چای کیسه‌ای نعناع هم استفاده کنید که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. از چای نعناع برای تنظیم هورمون زنانه نیز استفاده می‌شود.

چای فلفل قرمز

چای فلفل قرمز

اگر به‌دنبال یک چای خوشمزه و تند هستید، پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین ادویه برای چای، فلفل قرمز است. در این چای علاوه بر فلفل قرمز می‌توانید از زنجبیل نیز استفاده کنید. این چای هرگونه التهاب بدن را کاهش می‌دهد و تنفس را بهتر می‌کند. اگر به‌دنبال یک ضد احتقان قوی هستید، چای فلفل قرمز را امتحان کنید.

چای فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که در انواع دیگر فلفل‌ها نیز وجود دارد. این چای غنی از آنتی‌اُکسیدان‌هایی مانند ویتامین A، C، E و B6 همچنین املاح معدنی مانند منگنز، مس، روی، آهن، فسفر و منیزیم است. مصرف این چای به کاهش وزن کمک می‌کند و باعث تقویت سوخت‌وساز بدن می‌شود. همچنین گرسنگی را کاهش می‌دهد و به چربی‌سوزی بدن نیز کمک می‌کند.

 

چای زردچوبه

چای زردچوبه

چای زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین دردهای ناشی از آرتریت و کاهش علائم میگرن کمک می‌کند. این چای غنی از انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و دیگر ترکیبات مفید است. همچنین حاوی کورکومین است که نوعی آنتی‌اُکسیدان قوی است. اگر گلودرد دارید، چای زردچوبه را نباید نادیده بگیرید. چون کورکومین دارای انواع خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی و ضد ویروسی است که با مصرف آن می‌توانید به کاهش گلودردتان کمک کنید.

خواص ضد میکروبی چای زردچوبه باعث شده است تا این چای به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سرماخوردگی کمک کند. با اینکه چای زردچوبه به تنهایی نمی‌تواند با بیماری‌های جدی‌تر مبارزه کند، اما می‌تواند تا حدودی از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند و نقش یک مدافع طبیعی بدن را بازی کند. همچنین زردچوبه برای زنان دارای خواص بسیاری زیادی است که در مقاله دیگری به آن پرداخته‌ایم.

 

زنجبیل

قرار ندادن زنجبیل به‌عنوان بهترین ادویه برای چای بی‌انصافی است. بدون شک ، زنجبیل بکی از بهترین ادویه‌هایی است که می‌توانید در چای از آن استفاده کنید. طعم تند این ادویه باعث شده است تا هر زمان که احساس بدخلقی دارید، با مصرف این چای احساس خوبی داشته باشید. چای زنجبیل دارای ترکیبات طبیعی است که به تحریک گوارش سالم کمک می‌کند و سطوح سروتونین بدن را تقویت می‌کند. با مصرف روزانه زنجبیل می‌توانید به حفظ سطوح اسیدی شکم‌تان کمک کنید.

همچنین این چای جریان خون در مغز را افزایش می‌دهد و منجر به بهتر شدن تمرکز می‌شود. در واقع، آنتی‌اُکسیدان‌های طبیعی از سلامت مغز کمک می‌کنند. بهتر است برای تهیه چای زنجبیل تا می‌توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید و طعم آن را با عسل طبیعی شیرین کنید. می‌توانید در تهیه این چای از ترکیبات دیگری مانند دارچین، زردچوبه و یا هل نیز استفاده کنید. البته کسانی که به بیماری قلب مبتلا هستند بهتر است در هنگام مصرف این چای دقت کنند، چرا که عوارض زنجبیل برای قلب می‌تواند خطرناک باشد.

 

کلام آخر

قرن‌ها است که مردم بسیاری از کشورهای دنیا از ادویه‌هایی مانند زنجبیل و یا زردچوبه به‌عنوان بهترین ادویه برای چای استفاده می‌کنند. این ادویه‌ها هم باعث خوشمزه شدن چای می‌شوند و هم دارای خواص بسیار زیادی هستند که به سلامتی بدن کمک می‌کنند. این چای‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و پر از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. همچنین مصرف انواع این چای‌ها از ابتلا به بیماری‌های مزمن نیز پیشگیری می‌کنند.

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب