خواص زردچوبه برای زنان و یک ضرر مهم آن!

خواص زردچوبه برای زنان همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. اکثر ما فکر می‌کنیم که زردچوبه فقط یک ادویه خانگی است که در آشپزی از آن استفاده می‌کنیم. زردچوبه باعث می‌شود غذا طعمی گرم و تند به خود بگیرد. همچنین زردچوبه برای اضافه کردن رنگ به غذا به شکل پودر استفاده می‌شود و حتی در بسیاری از محصولات آرایشی نیز به کار می‌رود. اما زردچوبه بیشتر از آنکه فکرش را بکنید به درد می‌خورد. در حقیقت، به‌عنوان  قوی‌ترین ضد التهاب شناخته شده است. قرن‌ها است که در بسیاری از فرهنگ‌ها، ریشه این گیاه به‌عنوان درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خواص زردچوبه برای زنان

طبق تحقیقات پریهان ریشه زردچوبه حاوی ماده یک ماده شیمیایی زرد رنگی به نام کورکومین است که نوعی پلی فنول محسوب می‌شود. شاید تعجب کنید که پلی فنول چیه…

پلی فنول‌ها ریز مغذی‌هایی هستند که بدن ما آنها را از طریق غذاهای گیاهی به دست می‌آورد. این غذاهای گیاهی پر از آنتی‌اُکسیدان هستند و مزیت‌های زیادی را برای سلامتی بدن‌مان فراهم می‌کنند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد خواص زردچوبه برای زنان با شما بیشتر صحبت کنیم چون حرف‌های زیادی برای گفتن داریم:

 

ضد التهاب قوی

زردچوبه ضد التهاب قوی

مهم‌ترین خواص زردچوبه برای زنان این است که یک ضد التهاب قوی محسوب می‌شود. در واقع، زردچوبه برای مبارزه با التهاب استفاده می‌شود. حتی کورکومین ممکن است بهتر از داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین عمل کند و جایگزین خوبی برای درمان التهاب در بدن باشد.

بهبود سلامت پوست

زردچوبه به‌خاطر خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی‌اُکسیدانی که دارد، درمان موضعی موثری برای انواع مشکلات پوستی محسوب می‌شود مانند آکنه، اگزما، پیری زوردرس و پسوریازیس.

 

تسکین علائم آرتریت  

مطالعات نشان داده‌اند که زردچوبه می‌تواند به تسکین درد ناشی از آرتروز و آرتریت روماتوئید کمک کند.

 

بهبود سریع‌تر زخم‌های پوستی

مطالعات نشان داده‌اند که زردچوبه می‌تواند به بهبود سریع‌تر زخم‌های پوستی در زنان کمک کند.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی   

یکی از خواص زردچوبه برای زنان این است که دارای تاثیر آنتی‌اُکسیدانی است که مرتبط با کاهش سطوح LDL در خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

 

پیشگیری از افسردگی

افسردگی مرتبط با کاهش سطح BDNF یا فاکتور نورون‌زایی مشتق شده از مغز است. اما ثابت شده است که زردچوبه به تقویت سطوح BDNF کمک می‌کند.

 

مکمل ضد پیری

زردچوبه مکمل ضد پیری

از زردچوبه می‌توانید به‌عنوان مکمل ضد پیری استفاده کنید. از خواص زردچوبه برای زنان این است که می‌تواند با التهاب مبارزه کند، از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند و تجزیه مغز و دیگر علائم مرتبط با پیری را به تاخیر بیندازد.

 

برای اینکه از خواص زردچوبه برای زنان بهره‌مند شوید باید روزانه حداقل نصف قاشق چایخوری زردچوبه میل کنید.

 

درمان سرطان

با افزایش تحقیق در مورد سرطان، تاثیر زردچوبه در سرطان به‌طور گسترده‌ای مورد مطالعه قرار گرفته است. در واقع، کورکومین یک ضد سرطان محسوب می‌شود چون:

  • بر رشد رگ‌های خونی جدید تاثیر می‌گذارد
  • مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود
  • متاستاز سلول‌های سرطانی را سرکوب می‌کند.

کمک به کاهش وزن

زردچوبه می‌تواند گزینه خوبی برای کمک به کاهش وزن باشد و به کنترل سندرم متابولیکی بدن کمک کند. بر طبق یک مطالعه انجام گرفته در سال 2018، کورکومین به نحو اثربخشی به کاهش وزن، کاهش شاخص توده بودنی، سطوح لپتین کمک می‌کند.

تاثیر زردچوبه بر روی اندام تناسلی زنان

خیلی از زنان از زردچوبه برای تنگی واژن استفاده می‌کنند که در مقاله دیگری به این موضوع مهم پرداخته‌ایم. چرا که استفاده از زردچوبه برای تنگی واژن می‌تواند خطرات عفونت واژن به همراه داشته باشد. اما خبر خوب این است که زردچوبه به شدت برای باروری زنان مفید است. در واقع، کورکومین رشد سلول‌ها در دیواره رحم را کاهش می‌دهد. از زردچوبه در دوران پریودی هم می‌توانید استفاده کنید.

 

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب