خواص زردچوبه برای پریود

حتماً در مورد خواص زردچوبه برای پریود چیزهای زیادی شنیده‌اید. زردچوبه ادویه مشهور هندی است که به انواع غذاها افزوده می‌شود و باعث تغییر رنگ و طعم غذا می‌شود. اما آیا می‌دانستید زردچوبه باعث از بین رفتن دردهای قاعدگی و بهبود نوسانات رفتاری در طول دوره چرخه قاعدگی نیز می‌شود؟ در طول پریود زنان به هر کمکی که بگویید نیاز دارند، چو تغییر هورمون‌های بدن مشکلاتی را در بدن آنها ایجاد می‌کند که ماندن در یک حالت ثابت و مثل بقیه روزها برای آنها سخت است. زردچوبه با همه این علائم مبارزه می‌کند و به حفظ تعادل هورمونی کمک می‌کند.

 

خواص زردچوبه برای پریود

خواص زردچوبه برای پریود از دیرباز مشهور بوده است. بر طبق یک مطالعه منتشر شده، زردچوبه در تسکین دردهای قاعدگی بسیار تاثیرگذار است. در ادامه با این خواص بیشتر آشنا می‌شویم:

 

مبارزه با سندرم پیش از قاعدگی

کورکومین ترکیب اصلی یافت شده در زردچوبه است که دارای خواص آنتی‌اُکسیدانی است. کورکومین به تسهیل درد و التهاب ایجاد شده در طول PMS کمک می‌کند. از زردچوبه برای تنگی واژن نیز استفاده می‌کنند.

 

کاهش درد و بی‌حالی

آیا زردچوبه خونریزی را زیاد می‌کند؟ یکی از خواص زردچوبه برای پریود این است که چون دارای خواص ضد اسپاسمی و آنتی‌اُکسیدانی است، باعث کاهش بی‌حالی و نوسانات اخلاقی در طول دوره قاعدگی می‌شود. کورکومین مانع از فعالیت آنزیم‌های التهاب‌آور مانند Cox و Lox می‌شود و تولید پروستاگلاندین‌ها را کاهش می‌دهد. پروستاگلاندین‌ها هورمون‌هایی هستند که موجب درد و التهاب می‌شوند.

 

منبع طبیعی استروژن   

یکی از خواص زردچوبه برای پریود این است که یک منبع مهم استروژن محسوب می‌شود که می‌تواند تاثیر مثبتی بر پریودهای نامنظم بگذارد. عدم تعادل هورمونی می‌تواند باعث مشکلات هورمونی بسیاری از جمله پریودهای نامنظم شود. ترکیبات زردچوبه باعث تنظیم سطوح هرومونی استروژن می‌شود.

 

کمک به بهبود گرفتگی‌های قاعدگی

یکی از رایج‌ترین علائم قاعدگی، گرفتگی‌های قاعدگی است. از خواص زردچوبه برای پریود این است که زردچوبه دارای خواص ضد اسپاسمی است و می‌تواند به کاهش این علائم کمک کند.

در مطالعه حیوانی انجام گرفته بر روی تاثیرات ضد اسپاسمی زردچوبه، نشان داده شد که دوز بالایی از کورکومین مانع از انقباضات عضلانی روده و رحم می‌شود.

 

کاهش نوسانات رفتاری و افسردگی

اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی حالتی است که زنان قبل از چرخه قاعدگی به شدت افسرده، تحریک‌پذیر و دچار نوسانات رفتاری می‌شوند. کورکومین بر مواد شیمیایی در مغز تاثیر می‌گذارد و به کنترل نوسانات رفتاری، اختلالات خواب و افسردگی مرتبط با قاعدگی کمک می‌کند.

 منبع

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب