آیا می‌توانیم از زردچوبه برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده کنیم؟

آیا تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که از زردچوبه برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده کنید؟ چرخه قاعدگی برای بسیاری از زنان یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. برخی از زنان علائم غیر قابل توجهی در این دوران دارند، درحالیکه برای برخی دیگر گذراندن این دوران بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. سندرم پیش از قاعدگی مرحله اولیه‌ای است که در آن زنان با علائم بسیاری قبل از شروع قاعدگی با آن روبه‌رو می‌شوند از جمله نوسانات رفتاری، درد کمر، تحریک‌پذیری، نفخ، علائمی مانند آنفلونزا و غیره.

 

زردچوبه برای قطع خونریزی قاعدگی

چنانچه در این بخش از پریهان می‌خوانید، علاوه بر اینکه می‌توانیم از زردچوبه برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده کنیم، زردچوبه مزیت‌های زیادی برای دوران قاعدگی دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

علائم پیش از قاعدگی را از بین می‌برد

سندرم پیش از قاعدگی شامل بسیاری از علائم جسمانی و هیجانی است که در طول قاعدگی نیز اتفاق می‌افتند. به‌لحاظ جسمانی زنان می‌توانند قبل از قاعدگی دچار تحریک‌پذیری، نوسانات رفتاری و افسردگی شوند. برخی از این رفتارها غیر قابل کنترل هستند.

از نظر جسمانی زنان در پیش از قاعدگی دچار سردرد، علائم شبیه آنفلونزا، نفخ، درد عضلانی، درد کمر و غیره شوند. زردچوبه چون دارای خواص ضد التهابی است به کاهش درد کمک می‌کند و موجب تسکین نوسانات رفتاری و افسردگی می‌شود.

 

کاهش درد و بی‌حالی

کاهش درد قاعدگی با زردچوبه

کورکومین که ترکیب اصلی زردچوبه است دارای خواص ضد التهابی و ضد آنتی‌اکسیدانی است.

  • کورکومین از فعالیت آنزیم‌های ضد التهاب مانند COX و LOX جلوگیری می‌کند.
  • تولید پروستگلاندین‌ها را کاهش می‌دهد، هورمونی که نقش مهمی را در درد و التهاب بازی می‌کند.
  • از انتقال سلول‌های ایمنی که باعث التهاب می‌شوند جلوگیری می‌کند.

کورکومین به‌خاطر خواص آنتی‌اُکسیدانی که دارد از شکل‌گیری گونه‌های واکنش‌گر اکسیژن پیشگیری می‌کند که نقش مهمی را در ادراک درد بازی می‌کنند.

زردچوبه به‌عنوان یک عامل ضد اسپاسمی

گرفتگی‌های عضلانی یا درد شکمی رایج‌ترین علائمی هستند که در طول قاعدگی یا قبل از آن تجربه می‌شود. زردچوبه به‌عنوان داروی گیاهی برای قطع خونریزی قاعدگی، چون دارای خواص ضد التهابی هستند به‌وسیله کاهش تولید و بازدارندگی از فعالیت عوامل التهابی با درد در دوران قاعدگی مبارزه می‌کنند که نقش مهمی را در کاهش درد بازی می‌کنند.

کلام آخر

چرخه قاعدگی می‌تواند برای هر زنی همراه با علائمی باشد که زندگی آنها را مختل کند. خیلی از افراد از زردچوبه برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده می‌کنند. اما این مورد به لحاظ علمی ثابت نشده است و زردچوبه می‌تواند به کاهش درد و علائم قاعدگی کمک کند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع:  turmericforhealth.com

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب