خواص دارچین در چای که معجزه می‌کنند

خواص دارچین در چای آنقدر زیاد است که حتماً با شنیدن این خواص تصمیم خواهید گرفت هر روز از چای دارچین استفاده کنید. چای دارچین نوعی دمنوش گیاهی است که در آن از چوب دارچین برای درست کردن چای استفاده می‌شود. می‌توانید از پودر دارچین نیز در چای استفاده کنید. بوی دارچین بسیار عالی است و بسیاری از افراد مزه آن را خیلی دوست دارند. در این مقاله از سایت پریهان می‌خواهیم در مورد مزیت‌های دارچین در هنگام استفاده در چای بگوییم.

 

خواص دارچین در چای

طبق گزارش مجله اینترنتی پریهان قرن‌ها است که از چای دارچین برای درمان بسیاری از انواع بیماری‌ها در طب سنتی استفاده می‌شود. حالا ببینیم با خوردن یک فنجان چای دارچین چقدر به سلامتی خودمان کمک می‌کنیم:

 

مبارزه با التهاب

دارچین برای کاهش التهاب

یکی از خواص دارچین در چای، کاهش التهاب بدن است. التهاب در بدن می‌تواند به شکل‌های مختلفی خودش را نشان دهد از جمله درد و تحریک‌پذیری به بیماری‌های مزمن جدی‌تر. چای دارچین به‌خاطر خواص ضد التهابی که دارد به بدن کمک می‌کند که ریلکس بماند. یک مطالعه نشان داد که دارچین یکی از بهترین خوراکی‌ها برای مبارزه با التهاب بدن است. دارچین نه تنها باعث می‌شود احتمال لخته‌های خونی کاهش یابد بلکه باعث می‌شود درد و ورم بدن نیز کاهش یابد.

 

قطع خونریزی قاعدگی با دارچین

 

داشتن پوستی جوان‌تر

بله چای دارچین باعث می‌شود تا پوستی جوان‌تر داشته باشید. دارچین دارای آنتی‌اُکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را که باعث پیری می‌شوند از بین می‌برد. این ادویه به بهبود جریان خون کمک می‌کند که باعث شفاف‌تر دیده شدن پوست می‌شود. همه خواص دارچین در چای از جمله خواص ضدباکتریایی بودن و ضدالتهابی بودن آن بدین معنی است که می‌توانید با نوشیدن این چای عالی به سلامتی و زیبایی پوست‌تان نیز کمک کنید.

 

از این ادویه‌ها هم برای چای استفاده کنید

 

تقویت متابولیسم بدن

تقویت متابولیسم با چای دارچین

با نوشیدن چای دارچین نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنید، بلکه با افزودن چای دارچین به رژیم غذایی‌تان می‌توانید متابولیسم بدن‌تان را نیز افزایش دهید. دارچین حاوی منگنز است که به بدن کمک کمک می‌کند تا پروتئین‌ها و کربوهیدارت‌ها را متابولیز کند. افزودن پودر دارچین به چای دارچین به شما کمک می‌کند تا 20 درصد نیاز روزانه به منگنز را دریافت کنید.

 

بهبود کارکرد مغز

مطالعات نشان می‌دهند که خواص دارچین در چای ممکن است به مبارزه با بیماری‌های نورولوژیکی مانند آلزایمر کمک کند. دارچین، پروتئین‌هایی را که موجب سیگنال‌های شیمیایی نامناسب را در مغز موجب می‌شوند مسدود می‌کند و می‌تواند به تحریک مسیرهای عصبی جدید کمک کند. همچنین با نوشیدن چای دارچین می‌تواند تمرکز و دقت‌تان را نیز افزایش دهید.

 

مبارزه با رادیکال‌های آزاد

چای دارچین به‌خاطر ویتامین‌ها و املاح معدنی که دارد سرشار از آنتی‌اُکسیدان‌هایی به نام فلاونوئیدها است. در حقیقت، یک قاشق غذاخوری پودر دارچین حاوی دو برابر بلوبری در دو سوم فنجان است! این آنتی‌اُکسیدان‌ها از فشار اُکسایشی ایجاد شده توسط رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و از ابتلا به بیماری مزمن پیشگیری می‌کنند.

 

کاهش علائم سرماخوردگی

چای دارچین برای تقویت سیستم ایمنی بدن عالی است. خواص دارچین در چای به از بین بردن باکتری‌هایی که موجب بیماری شده‌اند کمک می‌کند. در هنگام ابتلا به آنفلونزا می‌توانید از چای دارچین استفاده کنید.

 

تقویت موها

توانایی دارچین در تقویت دارچین می‌تواند روی پوست سرتان معجزه کند و فولیکول‌های مو را تقویت کند، در عین حال بوی ناخوشایند را نیز از بین می‌برد. بعد از اینکه چای دارچین‌تان دم کشید و کاملاً سرد شد کمی عسل خام به آن اضافه کنید و به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید. بعد از ده دقیقه، سرتان را با آب گرم بشویید. بیشتر از این مدت در سرتان نماند، چون دارچین باعث روشن شدن مو نیز می‌شود.

 

از بین بردن بوی بد

خواص دارچین در چای باعث می‌شود که سیستم ایمنی‌تان تقویت شود و باکتری‌هایی که موجب بوی بد می‌شوند از بین بروند. فقط با نوشیدن چای دارچین بوی بد از بدن شما رفع می‌شود.

 

کاهش ابتلا به بیماری قلبی

با نوشیدن یک فنجان چای دارچین در هر روز می‌توانید احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهید. تاثیرات مثبت این ادویه بر کل سلامت بدن ثابت شده است، مخصوصاً کاهش سطوح کلسترول و فشار خون. با کاهش سطوح کلسترول LDL و تقویت سطوح کلسترول HDL، احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی یا پیشرفت بیماری قلبی کاهش می‌یابد.

 

کاهش سطوح قند خون

اگر فردی هستید که باید سطوح قند خونتان را به خاطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دو کنترل کنید، پس باید به خواص دارچین در چای اهمیت بدهید و به‌عنوان یک درمان خانگی به آن نگاه کنید. مطالعات نشان می‌دهند که تاثیر مثبت کاهش سطوح قند خون منجر به کنترل بهتر دیابت و کاهش عوارض آن می‌شود.

 

سرشار از آنتی‌اُکسیدان‌ها  

جای تعجب نیست که دارچین سرشار از آنتی‌اُکسیدان‌ها باشد. دارچین غنی از پلی‌فنول‌ها است که یکی از بهترین آنتی‌اُکسیدان‌هایی است که با اُکسایش مبارزه می‌کند و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. این رادیکال‌های آزاد می‌توانند به بدن ضرر برسانند. مطالعات نشان می‌دهند که دارچین یکی از بهترین خوراکی‌هایی است که سطح بالایی از پلی‌فنول دارد.

 

کمک به کاهش وزن

دارچین واقعاً می‌تواند با کاهش وزن مبارزه کند. مطالعات نشان می‌دهند که دارچین می‌تواند به کاهش چربی مخصوصاً چربی دور شکم کمک کند. با این وجود، باید به این نکته توجه کنید که این مطالعات زمانی انجام گرفته است که افراد مواظب مقدار کالری دریافتی خود بودند. از این رو علاوه بر خوردن چای دارچین باید سبک زندگی‌تان را نیز تغییر دهید.

 

حرف آخر

خوب در این مقاله با همه خواص دارچین در چای آشنا شدیم و فهمیدیم که با نوشیدن این چای عالی چه مزیت‌هایی را به بدن‌مان می‌رسانیم. می‌توانید دارچین را بعد از دم کشیدن از چای بیرون بیاورید. در پایان باید بگوییم که نوعی دارچین به نام دارچین کاسیا وجود دارد که حاوی کومارین است و می‌تواند منجر به بیماری‌های کبدی جدی شود. البته اگر بیش از حد مصرف کنید. پس توصیه می‌کنیم به خاطر خواص دارچین در چای از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. همه چیز در حد اعتدال مناسب است.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب