عوارض زنجبیل برای قلب که نمی‌دانستید!

قبل از اینکه بخواهیم در مورد عوارض زنجبیل برای قلب صحبت کنیم باید بگوییم که زنجبیل ادویه مشهوری است که در بسیاری از آشپزخانه‌های دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنجبیل دارای طعمی گرم است که خواص درمانی بسیاری دارد. همچنین از زنجبیل به‌عنوان دارو برای درمان انواع بیماری‌ها مانند سرماخوردگی، گلوگرفتگی، مشکلات گوارشی، درد شکمی و دیگر مشکلات سلامتی استفاده می‌شود. با این وجود، بسیاری از افراد در مصرف زنجبیل زیاده‌روی می‌کنند که ممکن است برای سلامتی آنها مضر باشد.

 

 عوارض زنجبیل برای قلب

کسانی که بیش از حد زنجبیل مصرف می‌کنند ممکن است از عوارض زنجبیل برای قلب آگاه نباشند. طبق تحقیقات پریهان، مصرف بیش از حد زنجبیل می‌‌تواند موجب مشکلات قلبی عروقی و اسهال شود. همچنین مصرف بیش از حد زنجبیل ممکن است باعث سقط جنین در زنان باردار شود. وقتی زنجبیل را به مقدار زیاد مصرف می‌کنید، تپش قلب، گاز معده، نفخ، حالت تهوع و نارحتی شکمی در فرد ایجاد می‌شود.

مشکلات قلبی

تپش قلب یکی از عوارض زنجبیل برای قلب است. در هنگام مصرف زنجبیل باید بدانید که زنجبیل باعث ایجاد تپش قلب، تاری دید و بیخوابی می‌شود، البته به شرطی که بیش از حد مصرف کرده باشید. همچنین مصرف بیش از حد زنجبیل باعث کاهش فشار خون می‌شود. کاهش فشار خون می‌تواند منجر به حمله‌های قلبی شود. به شدت توصیه می‌شود زنجبیل را با دوز پایین مصرف کنید. همچنین باید بدانید زنجبیل برای کبد چرب ضرر دارد.

تداخلات دارویی با زنجبیل

در مورد تداخلات دارویی با زنجبیل برای پیشگیری از عوارض زنجبیل برای قلب وجود دارد. اما بهتر است قبل از مصرف زنجبیل در صورت مصرف این داروها با پزشک مشورت کنید:

رقیق‌کننده‌های خون

زنجبیل خطر خونریزی را افزایش می‌دهد. زنجبیل در هنگام تداخل با داروهای رقیق کننده خون ممکن است بر خونریزی بدن‌تان تاثیر بگذارد.

داروهای ریتم قلبی

زنجبیل بر روی ریتم قلبی تاثیر می‌گذارد. داروهای ریتم قلبی ممکن است با زنجبیل تداخل داشته باشند.

 

دوز زنجبیل چقدر باید باشد؟

برای کاهش عوارض زنجبیل برای قلب بهتر مراقب دوز مصرفی باشد. همیشه قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک مشورت کنید. دوز مصرفی هر دارو برای هر فرد خاص و منحصربه‌فرد است. همچنین بهتر است بدانید از زنجبیل برای قطع خونریزی قاعدگی نیز استفاده می‌شود.

با اینکه برخی مطالعات بر روی عوارض زنجبیل برای قلب انجام گرفته است، اما هنوز آزمایشات زیادی برای تایید تاثیر آن وجود دارد. بنابراین، هیچ دستورالعملی در مورد مقدار دوز مصرفی زنجبیل برای بیماری‌ها ارائه نشده است. با این حال، در برخی درمان‌های بالینی، مقدار دوز مصرف زنجبیل به مقدار زیر توصیه شده است:

سردرد میگرنی: 500 میلی‌گرم در هر 4 ساعت، نباید بیشتر از 1.5 تا گرم در روز باشد.

تهوع صبحگاهی: 250 میلی‌گرم روزی 4 بار یا 500 میلی‌گرم روزی دو بار.

حالت تهوع یا استفراغ در بارداری: 250 میلی‌گرم پودر زنجبیل 4 بار در روز، ممکن است 6 گرم در روز مصرف شود.

تهوع حرکتی: 1 گرم قبل از مسافرت (هر 4 ساعت تکرار شود)

اگر بیشتر از این مقدار مصرف کنید، ممکن است به عوارض زنجبیل برای قلب مبتلا شوید.

 

دیگر عوارض استفاده بیش از حد زنجبیل

افزایش خونریزی

ناراحتی شکمی

افسردگی

درماتیت

اسهال

تپش قلب

تحریک دهان یا گلو.

 

 

 

منبع انگلیسی

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب