زردچوبه برای کیست تخمدان: آیا می‌توانیم استفاده کنیم؟

بسیاری از زنان می‌خواهند بدانند که آیا زردچوبه برای کیست تخمدان خوب است یا نه؟ اگر خوب است چطور باید از آن استفاده کنند. کیست‌هایی که در تخمدان تشکیل می‌شوند می‌توانند درد، ناراحتی و علائم دیگر شوند. با اینکه درمان‌های زیادی برای کیست تخمدان وجود دارند، اما بسیاری از زنان زردچوبه را برای درمان کیست تخمدان ترجیح می‌دهند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که زردچوبه به خاطر ترکیب فعالی که دارد (کورکومین)، برای کیست تخمدان خوب است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد زردچوبه و کیست‌های تخمدان با شما صحبت کنیم و توضیح دهیم که چگونه زردچوبه را می‌توانید با دیگر ترکیبات گیاهی مخلوط کنید.

 

زردچوبه برای کیست تخمدان

کورکومین زردچوبه

اگر می‌خواهید از زردچوبه برای کیست تخمدان استفاده کنید، در وب سایت پریهان باید بدانید که زردچوبه حاوی کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اَکسیدانی است که ممکن است برای کیست‌های تخمدان مفید واقع شود.

مکمل‌های زردچوبه می‌توانند باعث کاهش التهاب، تسکین درد و ورم مرتبط با کیست تخمدان شوند.

برای درمان کیست تخمدان می‌توانید زردچوبه را با ترکیبات دیگری گیاهی مخلوط کنید.

فواید بالقوه زردچوبه

زردچوبه به‌طور گسترده‌ای به‌خاطر فواید زیادی که برای سلامتی دارد مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است به ویژه به‌خاطر خواص ضد التهابی. تحقیقات نشان می‌دهند که زردچوبه دارای ترکیباتی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند که ممکن است برای درمان بیماری‌هایی مانند کیست تخمدان مفید باشد. برای افراد برای لاغری شکم هم از زردچوبه استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، زردچوبه به‌خاطر تاثیرات آنتی‌اُکسیدانی که دارد می‌تواند از بدن در مقابل فشار اکسایشی و آسیب محافظت کند. این خواص باعث شده‌اند تا درمان خوبی باشد.

خواص ضد التهابی

با مصرف زردچوبه می‌توانید متوجه شوید که ناراحتی و درد ناشی از کیست تخمدان در شما کاهش می‌یابد. تاثیر مکمل‌های زردچوبه در کاهش التهاب در بدن ثابت شده‌اند که همه آنها به‌خاطر وجود ماده‌ای به‌نام کورکومین است. اگر زردچوبه را با دوز صحیح مصرف کنید، زردچوبه می‌تواند به تسکین درد و ورم مرتبط با کیست تخمدان کمک کند.

برای استفاده از زردچوبه حتماً باید به نکات زیر توجه کنید:

  • مکمل‌های زردچوبه باید به‌طور مداوم مصرف شوند تاثیرات ضد التهابی آنها را مشاهده کنید.
  • دوز پیشنهادی زردچوبه متغیر است که به افراد و شدت علائم کیست تخمدان بستگی دارد. همیشه بهتر است برای دوز مصرفی صحیح با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • برای مشاهده نتایج خواص ضد التهابی زردچوبه برای زنان باید زمان صرف کنید و صبر داشته باشید.

با شناخت استفاده صحیح از مکمل زردچوبه برای کیست تخمدان و تاثیرات ضد التهابی آن می‌توانید شاهد تاثیرات آنتی‌اُکسیدانی زردچوبه باشید.

 

تاثیرات آنتی‌اُکسیدانی

یکی از جالب‌ترین خواص زردچوبه برای کیست تخمدان، توانایی این ادویه به‌خاطر تاثیرات آنتی‌اُکسیدانی است که می‌تواند برای سلامت کلی بدن نیز مفید واقع شود. آنتی‌اُکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از بدن در مقابل آسیب ایجاد شده توسط مولکول‌های مضر به‌نام رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که مزیت‌های بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. استفاده از زردچوبه در رژیم غذایی یا مصرف مکمل‌های زردچوبه یا شیاف زردچوبه می‌توانند به افزایش جذب آنتی‌اُکسیدان بدن‌تان کمک کند.

 

تحقیقات در مورد زردچوبه و کیست‌های تخمدان

اگر در مورد فواید زردچوبه نگران هستید، باید بدانید که تحقیقات نشان می‌دهد که زردچوبه به‌خاطر خواص آنتی‌اُکسیدانی شناخته شده است. اما هنوز مطالعات در مورد تاثیرات زردچوبه بر روی کیست تخمدان محدود است. با این وجود، برخی تحقیقات نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهند. برای مثال، یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات در مورد تخمدان نشان دادند که کورکومین مانع از رشد سلول‌های کیست تخمدان در محیط آزمایشگاهی شد. کورکومین، اندازه و تعداد کیست‌ها در موش‌های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک را کاهش داد. اما هنوز در مورد دوز مصرفی و تاثیر مکمل‌های زردچوبه، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. از زردچوبه برای تنگی واژن استفاده نکنید.

 

ترکیب زردچوبه با دیگر مواد گیاهی

برای اینکه بیشترین استفاده را از زردچوبه ببرید، توصیه ما این است که آن را با ترکیبات دیگر گیاهی مخلوط کنید. زردچوبه ادویه گیاهی است که قرن‌ها است در آشپزخانه‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله التهاب و درد استفاده شده است. وقتی نوبت به کیست تخمدان می‌رسد، زردچوبه به‌خاطر خواص ضد التهابی و آنتی‌اُکسیدانی که دارد مفید واقع می‌شود. با این وجود، ترکیب زردچوبه با دوز صحیح از اهمیت زیادی برخوردار است.

دوز پیشنهادی زردچوبه برای کیست تخمدان در افراد بزرگسال، 500 الی 2000 میلی‌گرم به‌صورت روزانه است. همچنین در هنگام مصرف زردچوبه باید دقت کنید تا با داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل نداشته باشد.

 

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب