درمان افتادگی رحم با ورزش

به نظر شما درمان افتادگی رحم با ورزش چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ زنان بسیاری با علائم، شدت و دلایل بسیاری دچار افتادگی رحم می­شوند. زمانی که رحم شما از جای خود خارج شده و به داخل واژن فشار می­آورد افتادگی رحم اتفاق افتاده است. افتادگی رحم زمانی رخ می­دهد که ماهیچه­ های لگن و بافت همبند برای حفاظت و پشتیبانی از اندام های لگن شما ضعیف­­‌تر می­‌شوند. در موارد افتادگی شدید، رحم از دهانه واژن خارج می‌­شود. رحم یک ساختار عضلانی است که توسط عضلات و رباط­‌های لگن در جای خود نگه داشته می‌­شوند. اگر این ماهیچه‌­ها یا رباط­ها کشیده یا ضعیف شوند، دیگر قادر به نگه داشتن رحم نیستند و باعث افتادگی می‌­شوند. در این مقاله میخواهیم در مورد ورزش هایی صحبت کنیم که برای افتادگی رحم مناسب هستند.

درمان افتادگی رحم با ورزش­

به گزارش پریهان: افتادگی رحم در صورت خفیف با ورزش­‌هایی که باعث تقویت عضلات کف لگن و واژن می‌شوند برطرف می­‌شود و در غیر اینصورت جراحی و مداخله پزشکی مورد نیاز است. دراین قسمت میخواهیم به چند ورزش و تمرین مناسب جهت درمان افتادگی رحم اشاره کنیم.

 درمان افتادگی رحم با ورزش کگل

تمرین­ات ورزش کگل جهت بهبود و تقویت عضلات ضعیف لگلن ارائه شده‌­اند که انجام درست تمرین­‌های کگل برای درمان مشکلات خفیف و پیشگیری از افتادگی رحم توصیه می شوند. اما قبل از انجام این تمرین باید ماهیچه‌­ها و عضلات کف لگن را به­‌درستی شناسایی کنید.

تمرین ورزشی پل

این تمرین عضلات نگهدارنده رحم را تقویت می­‌کند.

 

 تمرین ورزشی اسکات

این تمرین نه تنها برای پیشگیری و رفع افتادگی رحم بلکه برای حفظ سلامتی، افزایش انعطاف پذیری پاها، تقویت و سفت­ کردن استخوان­ها و… مناسب است.

تمرین ورزشی سگ پرنده

این ورزش بخوبی عضلات کف لگن را درگیر می­کند و برای تقویت عضلات شکم، پشت و ران نیز مفید است.

 

راه­های دیگر برای کمک به کاهش احتمال افتادگی اندام لگن (رحم)

کنترل وزن

درمان سرفه یا یبوست مزمن

   بلند نکردن اجسام سنگین

 درمان افتادگی رحم با گیاهان دارویی

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر پرولاپس خفیف دارید، ممکن است هیچ علامتی نداشته باشید. اما اگر موارد زیر را دارید به متخصص خود مراجعه کنید:

– احساس سنگینی یا فشار در واژن

 – درد هنگام رابطه جنسی

– نشت ادرار

– مشکل در ادرار کردن یا حرکت روده­ ها

ترشح یا خونریزی غیرمعمول

– عفونت­ های مکرر مجاری ادراری یا واژن

تشخیص این بیماری بسیار مهم است زیرا علائم افتادگی رحم شبیه به افتادگی مثانه، رکتوم و واژن است. همچنین ممکن است افتادگی در چندین اندام رخ داده باشد.

کلام آخر

رحم یک ساختار عضلانی است که توسط عضلات و رباط­های لگن در جای خود نگه­داشته می­‌شود. اگر این ماهیچه­‌ها یا رباط­ها کشیده یا ضعیف شوند، دیگر قادر به حمایت از رحم نیستند و باعث افتادگی آن می­شوند.

در برخی موارد، با انجام تمرینات عضلات لگن، همراه با سایر اقدامات خودمراقبتی، می­توان علائم را کاهش داد و افتادگی رحم را با ورزش برطرف کرد. اما در موارد شدید درمان آن نیاز به مداخله پزشک، جراحی و درمان غیر ورزشی دارد.

تمرینات عضلات لگن همچنین ممکن است به جلوگیری از افتادگی اندام کمک کند، بنابراین کگل را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. اما بهتر است در صورت داشتن علائم افتادگی رحم به یک متخصص مراقبت­های بهداشتی مراجعه کنید.

 

منبع:

منبع انگلیسی

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب