5 داروی گیاهی برای افتادگی رحم را بشناسید

داروی گیاهی برای افتادگی رحم به ندرت استفاده می‌شود، اما ممکن است تاثیرگذار باشد و استفاده از داروهای گیاهی عوارض جانبی هم ندارد. در واقع افتادگی رحم یک تابو محسوب می‌شود به همین سبب بانوانی که با این مشکل رو به رو شده‌اند اغلب برای اینکه از کسی کمک بگیرند معذب هستند. صدها سال است که داروهای گیاهی در مسئله بهداشت زنان نقش کلیدی داشته‌ و این موضوع تا به امروز هم ادامه داشته است. حال در این مقاله می‌خواهیم به تعدادی داروی گیاهی اشاره کنیم که می‌توانید برای افتادگی رحم از آنها استفاده کنید.

 داروی گیاهی برای افتادگی رحم

در مجله اینترنتی پریهان نخست بهتر است با این سوال شروع کنیم که اصلا مفهوم افتادگی رحم به چه چیز اطلاق می‌شود و بعد درباره چند داروی گیاهی برای افتادگی رحم بیشتر صحبت کنیم. این مشکل زمانی روی می‌دهد که عضلات و ربات‌های نگه‌دارند رحم دچار ضعف شده و قادر نباشند رحم را در جای خود نگه دارند؛ در این شرایط است که دچار افتادگی رحم خواهید شد. یکی از عوامل اصلی این مشکل زایمان طبیعی و خصوصاً زایمان‌های متعدد است. زایمان طولانی مدت و یا اندازه نوزاد نیز می‌تواند مزید بر علت باشد.

شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی برای افتادگی رحم

شاه بلوط هندی درخت بومی شبهه جزیره بالکان است که از عصاره دانه آن مکمل‌های رژیمی به دست می‌آید که در سلامت عروق و کاهش التهاب نقش دارد. یکی از مزایای این گیاه دارویی کمک به درمان نارسایی مزمن وریدی است. در این نارسایی جریان خون به درستی وارد عروق پا نمی‌شود و از علائم آن: خارش، درد و ضعف در پاهاست. شاه بلوط هندی علاوه بر درمان افتادگی رحم می‌تواند در درمان واریس نیز نقش مهمی ایفا کند.

نخل اره‌ای

نخل اره‌ای گونه‌ای از نخل است که از آن برای تولید مکمل‌ استفاده می‌شود. به عنوان  داروی گیاهی برای افتادگی رحم، تحقیقات نشان داده که نخل اره‌ای می‌تواند در افزایش سطح تستسترون، بهبود سلامت پروستات، کاهش التهاب، جلوگیری از ریزش مو و عفونت ادراری کاربرد داشته باشد.

جو دو سر

جو دو سر ماده مغذی خارق العاده‌ای و غنی غنی از آنتی اکسیدان است. جو دو سر  برای افتادگی رحم فیبر قابل حل قدرتمندی دارد و می‌تواند سطح کلسترول و قند خون را نیز کاهش دهد.

گیاه دم اسب

گیاه دم اسب به عنوان درمانی برای پوکی استخوان مطرح شده است که علاوه بر بسیار ویژگی‌های درمانی دیگر، می‌تواند برای درمان سنگ کلیه، عفونت دستگاه ادراری و شکنندگی ناخن مورد استفاده قرار گیرد. در بسیاری از فرهنگ‌ها از گیاه دم اسب به عنوان داروی گیاهی برای درمان افتادگی رحم نیز استفاده می‌شود.

برگ تمشک قرمز

به جرئت می‌توان گفت که برگ تمشک قرمز یکی از بهترین داروهای گیاهی برای بانوان است. در بسیاری از مطالعات نشان داده شده که این برگ خواص بی‌نظیری در کمک به سلامت بهداشتی بانوان دارد؛ از کاهش درد و تنظیم دوره قاعدگی گرفته تا آماده شدن برای زایمان در پایان دوره بارداری. برگ تمشک قرمز با تنظیم دوره قاعدگی از خونریزی‌های سنگین جلوگیری می‌کند اما اگر باردار هستید نباید تا هفته سی و دوم از این چای بنوشید.

سخن پایانی

در لیست فوق چند داروی گیاهی برای افتادگی رحم را به شما معرفی کردیم هرچند پیشنهاد ما به شما این است که اگر دچار این عارضه شدید بهتر است بجای خود درمانی با استفاده از گیاهان دارویی، به پزشک مراجعه کرده یا روش‌های درمانی قابل اعتمادتر را امتحان نمایید.

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب