در خرید عطر مردانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بسیاری از آقایان در خرید عطر مردانه حساسیت زیادی به خرج نمی‌دهند. اما عطر خوب می‌تواند نشان از شخصیت شما باشد که چقدر به ظاهر و تیپ‌تان اهمیت می‌دهید. حتی خیلی از مردان فکر می‌کنند که می‌توانند بهترین عطر را برای خودشان بخرند، در حالی که وقتی برای خرید یک عطر جدید وارد فروشگاه می‌شوند اصلاً نمی‌دانند که از کجا شروع کنند. اگر هم به تازگی می‌خواهید خریدن عطر مردانه را شروع کنید، شاید در ابتدا برایتان سخت به نظر برسد. اما نگران نباشید، ترفندهایی هست که به شما کمک می‌کنند تا بهترین عطر مردانه را خریداری کنید.

 

خرید عطر مردانه

اگر به دنبال بوی جدید در خرید عطر مردانه هستید، اما هیچ ایده‌ای ندارید، وحشت نکنید. ما در مجله اینترنتی پریهان اینجا هستیم تا دانش خودمان در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم و نکات لازم را به شما یادآوری کنیم.

به نوت‌ها دقت کنید

در این مقاله قصد نداریم همه نوت‌های عطرها را به‌طور کامل برای شما توضیح بدهیم چون نیازی به این کار نیست. اما اینکه کدام نوت برای چه نوع مردانی مناسب است در خرید عطر مردانه بسیار تاثیرگذار است.

نوت‌ها ترکیباتی هستند که باعث تشکیل رایحه عطر می‌شوند و به سه دسته نوت‌های اولیه، نوت‌های میانی و نوت‌های پایانی تقسیم می‌شوند.

نوت‌های اولیه نوت‌هایی هستند که خیلی سریع تبخیر می‌شوند و احساس خوبی را از رایحه عطر به شما می‌بخشند. نوت‌های میانی غالب‌ترین نوت‌ها هستد و نوت‌های پایانی نوت‌هایی هستند که حدود یک ساعت بر روی پوست باقی می‌مانند.

شیمی پوست‌تان را در نظر بگیرید

شاید هنگام خرید عطر مردانه متوجه نشوید که هر انسانی بوها را به‌صورت جداگانه‌ای حس می‌کند. این بدین معنا است که حتی اگر عشق بوی عطر دوست‌تان باشید، ممکن است همان عطر روی پوست شما طور دیگری جلوه کند. با شناخت بوهای مختلف و اینکه چگونه روی پوست‌تان واکنش نشان می‌دهد نیاز به کمی تجربه دارد. همچنین می‌توانید عطرهای برتر مردانه را بشناسید.

 

خانواده عطرها را بشناسید

پیدا کردن بهترین عطر که برازنده‌تان باشد نیاز به کمی تحقیق دارد که باید از خانواده عطرهای مختلف شروع کنید. برخی از خانواده‌های رایحه‌ها گرم‌تر و سنگین‌تر هستند و برای روزهای پاییزی و ماه‌های سرد زمستان مناسب‌تر هستند. در حالیکه برخی دیگر سبک‌تر هستند و برای روزهای گرم تابستانی مناسب‌تر هستند. بهتر است بدانید که هر عطری برای کدام یک از فصل‌های سال مناسب‌تر است تا خرید عطر خوبی داشته باشید.

 

عطرهای کلاسیک را تجربه کنید

دلایل زیادی وجود دارند که نشان دهند چرا برخی از عطرها کلاسیک هستند. خوب این نوع عطرها قابل اعتماد، قابل تشخیص و تقریباً به‌صورت جهانی مشهور هستند. اگر با وارد شدن به فروشگاه عطر و ادکلن مطمئن نیستید که کدام عطر را انتخاب کنید، می‌توانید از عطرهای کلاسیک مانند دیور ساواج و رالف لورن پولو شروع کنید. وقتی عطرهای کلاسیک را امتحان کنید، در انتخاب‌های بعدی‌تان راحت‌تر خواهید بود.

 

در مورد هدف نهایی‌تان تصمیم بگیرید

دلایل زیادی برای خرید عطر مردانه و زدن عطر برای آقایان وجود دارد، اما هدف شما از زدن عطر چیست؟ دوست دارید با زدن عطر چطور به‌نظر برسید؟ اگر دوست دارید جذاب‌تر به‌نظر برسید، پیشنهاد ما خرید عطرهایی با رایحه دودی است، درحالیکه عطرهایی با رایحه مرکبات ممکن است برای ورزشکاران و افراد فعال مناسب‌تر باشد. به تفاوت ادکلن و عطر هم دقت کنید.

 

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب