بهترین کرم لایه بردار واژن را چگونه انتخاب کنیم؟

احتمالاً شما هم با گشتن به دنبال بهترین کرم لایه بردار واژن می‌دانید که لایه برداری واژن تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد و نباید آن را نادیده گرفت. در این مقاله می‌خواهیم در مورد اهمیت لایه برداری واژن و همچنین نحوه استفاده از آن را به شما توضیح دهیم. همچنین شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید بهترین لایه بردار را برای به دست آوردن پوست صاف و درخشان در ناحیه واژن به دست آورید.

بهترین کرم لایه بردار واژن

طبق گزارش پریهان، بهترین کرم لایه بردار واژن کرمی است که سلول‌های مرده پوست را به راحتی از روی پوست واژن از بین ببرد. لایه‌برداری منظم برای حفظ سلامت پوست و درخشندگی آن ضروری است.

وقتی نوبت به لایه برداری واژن می‌شود، اهمیت لایه برداری چند برابر می‌شود. این ناحیه بسیار حساس و مستعد تحریک‌پذیری است. همچنین در این ناحیه موهای زائد ناخواسته‌ای وجود دارد که کار لایه برداری را سخت می‌کند. حتی اگر ناحیه بیکینی خودتان را اصلاح نکنید، باز هم لایه‌ برداری می‌تواند به تمیز شدن و از بین بردن موهای زائد کمک کند تا پوستی صاف و درخشان در این ناحیه داشته باشید. در بسیاری از موارد زنان از روش‌های غیر معمول برای درمان مشکلات خود استفاه می‌کنند که ما به هیچ وجه آنها را توصیه نمی‌کنیم. برای مثال  تنگ کردن واژن با زردچوبه یکی از مواردی است که ممکن است برایتان مضر باشد.

مزیت‌های لایه برداری واژن

لایه برداری بسیار مهم است، اما در ادامه می‌خواهیم به دلایلی اشاره کنیم که نشان از اهمیت لایه برداری واژن هستند:

 پیشگیری از رشد موهای زائد

موهای زائد یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در این قسمت احساس می‌شود. زمانی که مو به جای رشد رو به پایین رو به بالا رشد می‌کند باعث ایجاد قرمزی و تحریک در این ناحیه می‌شود. استفاده منظم از بهترین کرم لایه بردار واژن می‌تواد سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و موجب بهتر شدن گردش جریان خون در این ناحیه شود. برای همین کرم لایه بردار به پیشگیری از رشد موهای زائد کمک می‌کند.

 

صاف شدن بافت پوست

لایه برداری ناحیه واژن نه تنها باعث صاف شدن پوست آن می‌شود، بلکه به از بین بردن تیرگی و خشکی پوست واژن نیز کمک می‌کند.

 

باز شدن منافذ پوستی و از بین بردن باکتری‌ها

ناحیه بیکینی معمولاً مستعد باکتری است و به دلیل تعریق بیش از حد در این قسمت، پوست این ناحیه دچار منفذهای بسته است. ترکیبات لایه بردای می‌تواند به از بین بردن این ناخالصی‌ها، باز کردن منافذ و کاهش رشد باکتری‌ها کمک کند.

 

شیو موهای زائد را راحت‌تر می‌کند

بهترین کرم لایه بردار واژن باید باعث شود تا موقع شیو یا وکس ناحیه تناسلی راحت‌تر باشید و درد کمتری را تجربه کنید. با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، می‌تواند شیو یا وکس دقیق‌تری هم انجام دهید که باعث می‌شود پوست صافی در این ناحیه داشته باشید.

 

روشن‌تر کردن لکه‌های تیره

لکه‌های تیره یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از زنان در ناحیه واژن تجربه می‌کنند، مخصوصاً زنانی که پوست تیره‌تری نیز دارند. لایه‌برداری با از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌تواند به روشن شدن لکه‌های تیره روی واژن کمک کند و همچنین موجب تقویت رشد سلول‌های پوستی شود.

 

چگونه لایه بردار مناسبی را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین کرم لایه بردار واژن برای دست یافتن به بهترین نتیجه بسیار ضروری است. در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه انتخاب کرم لایه بردار واژن اشاره می‌کنیم که حتماً به آنها دقت کنید:

لایه بردار ملایمی را انتخاب کنید

ناحیه بیکینی نسبت به دیگر قسمت‌های بدن دارای پوست نازک‌تری است. این بدین معنا است که این ناحیه مستعد آسیب است. بنابراین توصیه ما این است که از لایه بردار مناسبی استفاده کنید.

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی لایه بردارهای طبیعی مانند شکر یا پودر قهوه باشند. این نوع لایه بردارها ملایم هستند و در از بین بردن سلول‌های مرده پوست بدون آسیب به پوست‌تان بسیار تاثیرگذار هستند. همچنین می‌توانید از لایه بردارهای شیمیایی مانند اسید لاکتیک یا گلیکولیک اسید استفاده کنید که برای پوست بسیار ملایم‌تر هستند.

 

به pH محصول دقت کنید

در کل، pH ایده‌آل برای پوست در ناحیه بیکینی بین 4.5 و 5.5 است. بهترین کرم لایه برداری واژن کرمی است که pH بالایی نداشته باشد، چون می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و عفونت شود و حتی باعث شود رشد باکتری‌ها در ناحیه واژن افزایش یابد.

در هنگام خرید لایه بردار برای ناحیه بیکینی مطمئن باشید لایه برداری که انتخاب می‌کنید متناسب با pH سطح پوست‌تان است. می‌توانید به برچسب محصولات دقت کنید و ترکیباتی را در نظر بگیرید که باعث مختل شدن pH پوست نمی‌شوند.

 

نوع پوست‌تان را در نظر بگیرید

قبل از خرید لایه بردار باید نوع پوست‌تان را نیز در نظر بگیرید. اگر پوست چربی دارید، لایه برداری را استفاده کنید که با اسید سالیسالیک تهیه شده باشد. اگر پوست خشکی دارید، بهترین کرم لایه بردار واژن برای شما کرمی است که ملایم و آبرسان باشد.

 

قبل از استفاده تست کنید

قبل از اینکه لایه بردار را بر روی ناحیه بیکینی استفاده کنید، تست آن بر روی این ناحیه مهم است. مقدار کمی از محصول را روی پوست‌تان بزنید و 24 ساعت منتظر بمانید تا اگر پوست‌تان واکنشی نشان نداد، آن محصول را استفاده کنید.

 

چگونه از کرم لایه بردار بر روی ناحیه واژن استفاده کنیم؟

وقتی لایه بردارتان را انتخاب کردید، وقت آن است که از آن استفاده کنید. نحوه استفاده از بهترین کرم لایه بردار واژن به صورت زیر است:

 مرحله اول: پوست‌تان را آماده کنید

آماده کردن پوست قبل از لایه برداری می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که بتوانید از لایه بردار بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین با آماده کردن پوست، احتمال خطر تحریک‌پذیری پوست را کاهش می‌دهید.

ابتدا دوش آب گرم بگیرید و یا حداقل به مدت 10 دقیقه داخل وان بنشینید تا پوست‌تان نرم شود و منفذهای پوستی‌تان نیز باز شود. سپس از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید تا هر گونه کثیفی یا عرق را از این ناحیه پاک کنید.

نکته: در هنگام خرید پاک کننده به pH محصول دقت کنید تا متناسب با پوست‌تان باشد.

 

مرحله دوم: لایه برداری

وقتی پوست‌تان آماده شد، وقت لایه برداری است! مقدار کمی از کرم لایه بردار را بردارید و روی ناحیه بیکینی‌تان بمالید. خیلی آرام به صورت چرخش 30 تا 60 ثانیه‌ای ماساژ دهید، سپس با آب گرم بشویید. این کار را بیش از حد انجام ندهید چون اسکراب بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد خارش و قرمزی پوست شود.

 

مرحله سوم: مرطوب‌کننده بزنید

بعد از لایه برداری، مطمئن شوید که ناحیه بیکینی را با آب گرم به صورت کامل شسته باشید. سپس با حوله نرمی آن را پاک کنید و مرطوب‌کننده بزنید تا پوست‌تان به اندازه کافی آبرسانی شود. مرطوب‌کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی مانند آلوئه‌ورا و بابونه باشد.

 

مرحله چهارم: به طور منظم تکرار کنید

برای اینکه پوست صافی داشته باشید، باید ناحیه بیکینی‌تان را به طور منظم لایه برداری کنید. برای بسیاری از افراد، لایه‌برداری هفته‌ای یکبار کافی است، اما ممکن است پوست‌تان به هفته‌ای دو یا سه بار لایه برداری نیاز داشته باشد. البته باید از لایه‌برداری بیش از حد خودداری کنید، چون این کار می‌تواند منجر به خشکی یا خارش پوست شود.

 

نتیجه‌گیری

لایه‌ برداری ناحیه بیکینی، مرحله مهمی در روتین بهداشت فردی محسوب می‌شود. این کار نه تنها باعث می‌شود تا ظاهر پوست‌تان بهتر شود، بلکه از رشد موهای زائد جلوگیری می‌کند و به روشن‌تر شدن لکه‌های پوستی نیز کمک می‌کند. در این مقاله ترفندهایی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید بهترین کرم لایه بردار واژن را انتخاب کنید. با استفاده از کرم لایه بردار می‌توانید از پوست صاف و نرم‌تر واژن‌تان لذت ببرید.

 

 

 

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب