بهترین روغن برای درخشندگی پوست کدام است؟

اگر به‌دنبال بهترین روغن برای درخشندگی پوست هستید، احتمالاً دارای پوستی خشک هستید و می‌خواهید پوست‌تان را جوانسازی کنید و ظاهری زیبا داشته باشید. روغن‌های طبیعی دارای خواص تغذیه‌کنندگی هستند و همچنین استفاده از آنها آسان و راحت است.

 

بهترین روغن برای درخشندگی پوست

در ادامه با پریهان می‌خواهیم این روغن‌ها را به شما معرفی کنیم تا خودتان بهترین آنها را انتخاب کنید.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای از قدیم در رایحه‌درمانی استفاده می‌شده است. این روغن به‌عنوان بهترین روغن برای درخشندگی پوست دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی‌کنندگی است که می‌تواند به نحو اثربخشی با عفونت‌ها مبارزه کند. یک مطالعه نشان داد که ژل‌های شستشوی روغن درخت چای باعث کاهش 50 درصدی آکنه شدند، خوب این خیلی زیاده! همچنین این روغن عالی به درمان اگزما، پسوریازیس و پوست خشک نیز کمک می‌کند. با مصرف این روغن، خارش و التهاب پوستی نیز کاهش می‌یابد.

این روغن برای پوست‌های چرب، مستعد آکنه و مختلط مناسب است.

نحوه استفاده از روغن درخت چای

می‌توانید از روغن درخت چای به‌عنوان یک درمان موضعی استفاده کنید، اما همیشه آن را با یک روغن حامل مثل روغن نارگیل مخلوط کنید تا از تحریک‌پذیری آن پیشگیری شود یا این روغن را به مرطوب‌کننده‌تان اضافه کنید. بهتر است 24 ساعت قبل از استفاده آن را تست کنید. در بازار انواع محصولات وجود دارند که در آنها از روغن درخت چای استفاده شده است مانند ماسک‌های صورت.

 

روغن جوجوبا  

روغن جوجوبا که از درختچه جوجوبا گرفته می‌شود به‌عنوان بهترین روغن برای درخشندگی پوست یک روغن چند منظوره برای صورت است که برای انواع پوست‌ها نیز کاربرد دارد. این روغن حتی برای پوست‌های چرب نیز مفید است چون سبک وزن است و غیر کومدوژنیک است و تولید چربی را متعادل می‌کند. بله، روغن برای پوست‌های چرب هم وجود دارد! این روغن بسیار شبیه روغن طبیعی پوست (سبوم نامیده می‌شود) است. بنابراین انتخاب خوبی برای باعث آبرسانی پوست می‌شود طوری که احساس طبیعی بودن خواهید کرد. این روغن برای پوست مستعد آکنه نیز خوب است چون توانایی ترمیم لایه‌برداری بالایی پوست را دارد.

هر نوع پوستی می‌تواند از این روغن استفاده کند.

نحوه استفاده از روغن جوجوبا

مقدار کمی از روغن جوجوبا را به صورت حالت دورانی به صورت بزنید و بمالید تا پوست به‌طور کامل تغذیه شود یا این روغن را به محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب‌کننده اضافه کنید. از این روغن برای پاکسازی آرایش نیز استفاده می‌شود.

 

اسکوالان

این روغن را نباید با روغن اسکوالن اشتباه بگیرید. این روغن چون سبک وزن است بهترین روغن برای درخشندگی پوست است. روغن اسکوالان به‌ این خاطر بهترین روغن برای درخشندگی پوست شناخته شده است که تولید بیش از حد سبوم را در پوست‌های چرب متوقف می‌کند. نتیجه چه می‌شود؟ پوستی درخشان و متعادل. این روغن با تولید کلاژن و پیشگیری از نشانه‌های پیری زودرس به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند.

این روغن برای هر نوع پوستی مناسب است.

نحوه از استفاده روغن اسکوالان

می‌توانید این روغن را به آرامی بر روی پوست بزنید یا آن را به نرم‌کننده‌تان اضافه کنید. هم در صبح و هم در شب از آن استفاده کنید. در کنار آن از روغن ویتامین E نیز استفاده کنید از از آسیب پوست در برابر محیط محافظت شود.

 

روغن دانه رز هیپ

روغن دانه رز هیپ به‌عنوان بهترین روغن برای درخشندگی پوست از دانه‌های بوته رز استخراج می‌شود که پوست‌تان عاشق آن خواهد شد. این روغن برای پوست حساس نیز مناسب است. این روغن خیلی سریع جذب پوست می‌شود و پوست‌تان را صاف، نرم و درخشنده خواهد کرد. روغن دانه رز هیپ به‌عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند. همچنین برای از بین بردن هایپر پیگمانتاسیون بسیار موثر است. این روغن باعث افزایش کلاژن‌سازی پوست می‌شود.

روغن دانه رز هیپ مناسب پوست‌های چرب و حساس است.

 

نحوه استفاده از روغن دانه رز هیپ

این روغن به‌عنوان درمان موضعی دوبار در روز استفاده می‌شود. می‌توانید آن را به نرم‌کننده‌تان اضافه کنید. این روغن علاوه بر درخشندگی پوست می‌تواند به درمان تحریک‌پذیری از جمله اگزما، آکنه روزاسه و درماتیت کمک کند.

 

روغن مارولا

روغن مارولا نیز به‌عنوان بهترین روغن برای درخشندگی پوست دارای مزیت‌های زیادی برای پوست است که ضد پیری یکی از آنها است. این روغن از درخت میوه مارولا در آفریقای جنوبی گرفته می‌شود و باعث برطرف شدن چین و چروک صورت می‌شود. همچنین یک روغن عالی برای پوست خشک است، چون باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. روغن مارولا دارای مقدار زیادی اسید اولئیک است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. همچنین این روغن باعث می‌شود تا در آینده پوست رطوبت خود را از دست ندهد.

این روغن مناسب پوست‌های خشک است.

 

نحوه استفاده از روغن مارولا

می‌توانید هم در صبح و هم در شب چند قطره روغن مارولا را به کل صورت بزنید یا آن را به محصولات مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید.

 

حرف آخر از پِریهان

این هم از معرفی بهترین روغن برای درخشندگی پوست! این روغن‌ها علاوه بر درخشندگی پوست باعث می‌شوند تا هر گونه باکتری در پوست‌تان از بین برود و نشانه‌های پیری در صورت‌تان ناپدید شود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پِریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب