بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک کدام است و به دنبال کدام ترکیبات باشیم؟

مرطوب نگه‌داشتن پوست یکی از ضروریات مراقبت از پوست محسوب می‌شود. برای همین در مجله اینترنتی پریهان تصمیم گرفتیم تا در مورد لوسیون بدن برای پوست خشک صحبت کنیم. نرم‌کننده‌ها هم برای هیدارته نگه داشتن بدن و هم برای جلوگیری از کاهش رطوبت پوست ضروری هستند. اما گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که فقط صورت ما نیست که نیاز به مرطوب نگه داشتن دارد بلکه بدن ما نیز نیاز به مراقبت روزانه دارد.

اگر از بدن‌مان مراقبت نکنیم نتیجه چه می‌شود؟ پوستی خشک و بدون آب که نیاز به آبرسانی جدی دارد. تحقیقات نشان داده است که لوسیون‌ها به بهبود بافت پوست کمک می‌کنند و از خشکی پوست نیز جلوگیری می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم به ترکیباتی اشاره کنیم که در بهترین لوسیون‌ها مشاهده می‌شوند. برخی از این ترکیبات عبارتند از:

  • کره شیا
  • هیالورونیک اسید
  • کره کاکائو
  • گلیسیرین
  • سرامیدها
  • جو دوسر کلوئیدی
  • پترولاتیوم
  • دی متیکون

 

چگونه بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک را انتخاب کنیم؟

انتخاب لوسیون بدن

طبق گزارش پریهان: انتخاب یک لوسیون بدن برای پوست خشک به چند عامل بستگی دارد. در حالیکه باید اهداف خودتان را در نظر بگیرید و بدانید که می‌خواهید پوست‌تان چگونه به نظر برسد، باید وضعیت پوست‌ و نوع پوستتان را بشناسید. این کار به شما کمک می‌کند تا مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شماست.

ترکیبات لوسیون بدن

اولین مرحله در انتخاب لوسیون بدن برای پوست خشک این است که بدانید لوسیونی که انتخاب می‌کنید حاوی چه ترکیباتی است. برای مثال، پوست‌های مستعد آکنه باید از ترکیبات غیر کومدون‌ساز استفاده کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیباتی مانند پترولاتوم، لانولین و روغن معدنی می‌توانند برای پوست‌های مستعد آکنه مشکل‌ساز باشند. در مقایسه، افراد مبتلا به اگزما یا پوست‌های بسیار خشک می‌توانند از کرم‌ها و لوسیون‌هایی استفاده کنند که مبتنی بر آب هستند. هر کسی شرایط پوستی متفاوتی دارد، بنابراین قبل از انتخاب هر محصولی، ترکیبات آن را به دقت بررسی کنید.

 

اهداف پوست

جدا از مرطوب کردن پوست، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که اهداف پوست شما چیست. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا ترکیبات صحیحی را در لوسیون بدن برای پوست خشک انتخاب کنید. برای مثال، هیارونیک اسید و آلفا هیدورکسی اسید می‌توانند به کاهش التهاب در حین مرطوب‌سازی پوست کمک کنند.

روغن معدنی، ژل پترولیوم و موم زنبور عسل برای افراد مبتلا به اگزما و افرادی که پوستی حساس دارند، بهترین هستند. اگر هدف شما جوانسازی پوست است یا بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، ترکیبات کلاژن، الاستین و کراتین بهترین انتخاب برای شماست. وقتی می‌دانید که هدف‌تان چیست، انتخاب برایتان آسان‌تر می‌شود.

 

بو و انسجام

بوی لوسیون برای بدن خشک

انتخاب یک لوسیونی که بو و انسجام خوبی داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. با این وجود، اگر احساس می‌کنید لوسیونی که استفاده می‌کنید بسیار روغنی است یا به اندازه کافی بدن شما را مرطوب نمی‌کند، بهتر است از آن استفاده نکنید.

اگر هم لوسیون شما بوی خوبی ندارد، احتمالا به طور منظم از آن استفاده نخواهید کرد. مخصوصا اگر به بوی بد حساس باشید، لوسیون بدبو انتخاب صحیحی برای شما نیست. افراد مبتلا به اگزما یا آلرژی باید از لوسیون‌های دارای عطر و بو خودداری کنند، چون این عطر و بو اگزما را بدتر می‌کند.

 

نکته: گلیسیرین یک ترکیب مفید برای پوست است چون هم مرطوب‌کننده است و هم نرم‌کننده که بدین معناست که باعث مرطوب شدن پوست شما در حین نرم ماندن بدن می‌شود.

 

پوست‌های خشک از چه لوسیونی استفاده کنند؟

همانطور که می‌دانید صدها گزینه برای انتخاب لوسیون بدن برای پوست خشک وجود دارد. برای اینکه کارمان را راحت‌تر کنیم، باید لوسیون بدن و صورت را از هم جدا کنیم چون بدن و صورت نیازهای متفاوتی دارند. باید متذکر شویم که مضرات لوسیون بدن را نباید فراموش کرد.

یکی از بهترین لوسیون‌ها که هم برای بدن و هم برای صورت کاربرد دارد و مخصوص پوست‌های خشک است کرم مرطوب‌کننده CeraVe است. این لوسیون حاوی سرامیدها است که کارکرد لایه بیرونی پوست را در حین مرطوب‌سازی افزایش می‌دهد. همچنین این لوسیون بدون عطر است و برای کسانی که آلرژی دارند مناسب است.

 

  اگر پوست‌تان بی‌نهایت خشک است، پماد Aquaphor Healing بهترین گزینه برای شماست. این پماد از پترولاتوم و گلیسیرین تهیه شده است که موجب بهبود جذب رطوبت در پوست خشک می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده نیتروژنا نروژی مخصوص دست حاوی 40 درصد گلیسیرین است و رطوبت فوری و ماندگار را برای پوست خشک و آسیب دیده فراهم می‌کند. همچنین بدون بو است که توسط متخصصان پوست توصیه می‌شود و از طرف انجمن ملی اگزما پذیرفته شده است.

مرطوب‌کننده Curél Hydratherapy کل بدن را هیدارته نگه می‌دارد. این لوسیون از سرامیدها تهیه شده است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و همچنین از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. بهتر است بلافاصله پس از حمام از آن استفاده کنید.

 

بهترین لوسیون برای پوست‌های حساس

یکی از بهترین لوسیون‌ها برای پوست حساس، کرم مرطوب‌کننده Cetaphil است. این کرم برای پوست‌های حساس بسیار عالی است چون بدون بو و بدون پارابن است. علاوه بر این، این لوسیون چرب نیست و باعث مرطوب ماندن طولانی مدت پوست می‌شود.

بهترین لوسیون بدن برای اگزما

بهترین لوسیون برای اگزما که توسط انجمن ملی اگزما تایید شده است، کرم اگزمای La Roche Posay Lipikar است که بافت غیر چربی دارد و باعث تسکین خارش پوست می‌شود. همچنین در آن از جوی کلوئیدی، کره شیا و نیاسینامید استفاده شده است.

 

بهترین لوسیون در داروخانه‌ها

لوسیون مرطوب‌کننده Aveeno یک گزینه عالی برای پوست است که می‌توانید در هر داروخانه‌ای پیدا کنید. این لوسیون از جوی کلوئیدی و نرم‌کننده‌هایی برای محافظت از پوست خشک تهیه شده است. از این نرم‌کننده می‌توان به صورت روزانه استفاده کرد.

 

بهترین لوسیون ضدپیری

بهترین لوسیون ضدپیری No7 Restore & Renew با SPF 30 است. این مرطوب‌کننده حاوی هیالورونیک اسید است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود و کشش‌پذیری پوست را تقویت می‌کند و در عین حال، در آن از ترکیباتی مانند عصاره جینسینگ برای جوانسازی پوست و روشن‌سازی پوست استفاده شده است.

بهترین لوسیون برای پوست‌های ملتهب

افرادی که پوست‌های خشک و ملتهب دارند، می‌توانند از کرم ترمیم‌کننده First Aid Ultra استفاده کنند. این کرم حاوی کره شیا، سرامید و آنتی‌اکسیدان‌ها برای به حداقل رساندن التهاب و نرم‌سازی پوست است که باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. همچنین بدون بو است و برای کسانی که به بو حساسیت دارند و یا پوست حساسی دارند کاملا مناسب است.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب