عوارض نداشتن رابطه برای زنان که هیچ کس به شما نمی‌گوید

عوارض نداشتن رابطه برای زنان ممکن است باعث تغییراتی در بدن شود که تاثیرات روانشناختی و جسمانی زیادی در پی داشته باشد. نباید فراموش کرد که داشتن رابطه جنسی مزیت‌های بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. رابطه جنسی خوب باعث بهرت شدن خلق‌وخو (مخصوصاً اگر بعد از ظهر باشد) و تقویت سلامت قلب شود و علائم اضطراب را از بین ببرد. اگر به مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشید چه می‌شود؟ آیا تاثیر منفی بر زندگی‌تان خواهد گذاشت؟

 

مزیت‌های سالم رابطه جنسی

همانطور که در پریهان اشاره کرد‌ایم، فواید رابطه جنسی بسیار زیاد است و نباید به آن به عنوان یک رابطه‌ای نگاه کرد که طرف مقابل فقط در حال لذت بردن است و خودتان نیز باید به لذتی که می‌خواهید دست یابید.

چون رابطه جنسی یک عمل فیزیکی است، می‌تواند همان مزیت‌های ورزش کردن را برای شما داشته باشد. هر چه مدت زمان رابطه جنسی‌تان بیشتر باشد، تاثیر آن نیز بیشتر است. رابطه جنسی می‌تواند ضربان قلب‌تان را افزایش دهد و برای قلب‌تان خوب باشد.

البته عوارض نداشتن رابطه برای زنان را باید جدی گرفت و در صورت فقدان رابطه جنسی در زندگی‌تان باید عادت‌های سالمی داشته باشید تا بتوانید از قلب‌تان مراقبت کنید. اگر رابطه جنسی را کنار بگذارید، دچار کاهش سلامت قلب خواهید شد. جدا از داشتن قلب سالم با داشتن رابطه جنسی خوب، خواب بهتری نیز خواهید داشت و سیستم ایمنی‌تان تقویت خواهد شد و اگر در بدن‌تان درد داشته باشید با داشتن رابطه جنسی دردتان به‌صورت موقت برطرف خواهد شد.

مزیت‌های رابطه جنسی محدود به اینها نمی‌شود و حتی روی مغز هم تاثیر می‌گذارد. در طول رابطه جنسی، مغز ما آندورفین‌هایی مانند اوکسی توکسین و دوپامین رها می‌کند که باعث شادی میشوند. این آندروفین‌ها سطوح استرس را کاهش می‌دهند، موجب بهبود رفتار می‌شوند و به ما کمک می‌کنند تا با شریک عاطفی‌مان ارتباط صمیمانه‌تری داشته باشیم.

عوارض نداشتن رابطه برای زنان

عوارض نداشتن رابطه برای زنان می‌تواند همراه با مشکلاتی باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

تجربه درد

رابطه جنسی می‌تواند درمان موثری برای درد مانند دردهای قاعدگی، درد عضلات یا سردرد باشد.

افزایش فشار خون و سطوح استرس

اگر رابطه جنسی نداشته باشید یا ورزش هم نکنید، ممکن است به افزایش فشار خون و بالا رفتن سطوح استرس مبتلا شوید. بنابراین، اگر رابطه جنسی را متوقف کنید، با علائم اضطراب و مشکلاتی در رابطه با سلامتی قلب مواجه خواهید شد. البته اگر رابطه جنسی نداشته باشید می‌توانید به روش‌های دیگر مانند انجام ورزش سطوح فشار خونتان و استرس‌تان را کنترل کنید.

تنگ شدن کانال واژن

یکی از عوارض نداشتن رابطه برای زنان این است که این زنان ممکن است با تنگی واژن مواجه شوند که می‌تواند منجر به نازک شدن بافت واژن شود و در زمانی که دوباره رابطه جنسی را تجربه می‌کنند درد و خونریزی را تجربه کنند.

کاهش سطح تحریک شدن

طبق تحقیقات، عوارض نداشتن رابطه برای زنان ممکن است منجر به کاهش میل جنسی زنان شود و این امر حقیقت دارد. برای برخی از زنان بازگشت به میل جنسی قبلی خیلی سخت است، حتی اگر بخواهند دوباره میل جنسی قبلی خود را داشته باشند.

کاهش حس در کلیتوریس

کلیتوریس میزبان حدود 10 هزار پایانه عصبی است که آن را تبدیل به یکی از حساس‌ترین نقطه بدن زنان کرده است. با این حال، کوچک شدن کلیتوریس و از دست حس در این منطقه به خاطر عوارض نداشتن رابطه برای زنان است. علت آن می‌تواند به خاطر فقدان جریان خون و تحریک کلیتوریس باشد. خوشبختانه این پدیده موقتی است و در صورت داشتن رابطه جنسی به مرور زمان دوباره به حالت قبلی خود باز می‌گردد.

کاهش کیفیت خواب

وقتی از رابطه جنسی لذت می‌برید، بدن هورمون‌هایی را ترشح می‌کند که به خواب باکیفیت کمک می‌کنند. این هورمون‌ها استرس بدن را کاهش می‌دهند و کمک می‌کنند تا زودتر به خواب بروید.

 

کلام آخر

در این مقاله به عوارض نداشتن رابطه برای زنان اشاره کردیم. برخی از این عوارض عبارت بودند از تنگ شدن واژن، افزایش حساسیت دستگاه تناسلی، بالا رفتن سطوح استرس. زنان در مقایسه با مردان تغییرات بدنی متفاوتی را در هنگام نداشتن رابطه جنسی تجربه می‌کنند. خوشبختانه این علائم با برقراری رابطه جنسی دوباره به حالت قبل برمی‌گردند.

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب