از کدام دمنوش برای کاهش فشار خون استفاده کنیم؟

از قدیم دمنوش‌ها به خاطر مزیت‌های زیادی که داشته‌اند مورد توجه همه قرار می‌گرفتند. امروزه دمنوش برای کاهش فشار خون هم مورد توجه قرار گرفته است و مطالعات اخیر نشان می‌دهند که برخی از دمنوش‌ها واقعاً می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. در ادامه به بایدها و نبایدهای این دمنوش‌ها اشاره می‌کنیم:

 

دمنوش برای کاهش فشار خون

یک سوم افراد بزرگسال در ایالات بریتانیا مبتلا به فشار خون بالا هستند. این بیماری اگر درمان نشود می‌تواند منجر به بیماری قلبی، سکته مغزی و دیگر مشکلات مربوط به سلامت شود. پزشکان می‌توانند برخی از داروهای خاص را برای کاهش فشار خون تجویز کنند. اما مطالعات نشان می‌دهند که برخی از دمنوش‌ها می‌توانند تاثیر مثبتی بر کاهش فشار خون داشته باشند. در ادامه مقاله از سایت پریهان، چند دمنوش برای کاهش فشار خون را به شما معرفی می‌کنیم که درمان خوبی هستند.

 

دمنوش ریحان

دمنوش ریحان برای کاهش فشار خون

ریحان گیاه خوش طعمی است که به‌خاطر داشتن ویتامین‌های k، ویتامین A و انواع مغذی دیگر است که  باعث کاهش فشار خون می‌شوند. گیاه ریحان که جزو خانواده نعناع است، دارای گونه‌های مختلفی است که همه آنها دارای ترکیباتی به نام اوژنول هستند که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

اوژنول به‌عنوان یک مسدودکننده کانال کلسیم عمل می‌کند. مسدودکننده‌های کانال، کلسیم را در سلول‌های شریان عضلانی متوقف می‌کنند که باعث شل شدن رگ‌های خونی می‌شوند.

 یک مطالعه نشان داده است که دمنوش ریحان باعث رقیق شدن خون و شل شدن رگ‌های خونی می‌شود که خون به‌صورت آزادانه‌تری در بدن جریان پیدا می‌کند.

 

دمنوش جعفری

جعفری برای کاهش فشار خون

جعفری به‌خاطر طعم فلفل مانند ملایمی که دارد مشهور است. دمنوش جعفری حاوی ترکیباتی مانند ویتامین C و کارئتنوئیدها است. کاروتنوئیدها به کاهش فشار خون کمک می‌کنند. همچنین، این دمنوش به‌عنوان یک دمنوش برای کاهش فشار خون حاوی نیترات است که به رگ‌های خونی را رقیق می‌کند و موجب بهبود جریان خون در سراسر بدن می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که جعفری، فشار خون سیستولیک و دیاسیستولیک را کاهش می‌دهد، چون به‌عنوان یک مسدودکننده کانال کلسیم عمل می‌کند که باعث رقیق شدن رگ‌های خونی می‌شود.

جعفری و لیمو را باهم بخورید

 

دمنوش آویشن

آویشن برای کاهش فشار خون

دمنوش آویشن به‌عنوان یک دمنوش برای کاهش فشار خون به‌خاطر طعم نعناع خاکی که دارد مشهور است. همچنین یکی دیگر از علت‌هایی که دمنوش آویشن را مشهور کرده است کمک به کاهش فشار خون است. دمنوش آویشن حاوی رزمارینیک است است که التهاب، سطوح قند خون و فشار خون را با مهار کردن آنزیم مبدل آنژیوتنسین (ACE) کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند که ACE فشار خون را کاهش می‌دهد.

 

دمنوش زردچوبه

زردچوبه برای کاهش فشار خون

دمنوش زردچوبه به‌عنوان یک درمان سنتی در طب چین برای باز کردن رگ‌های خونی و بهبود گردش خون مورد استفاده قرار می‌گرفته است. تحقیقات نشان داده‌اند که کورکومین یافت شده در زردچوبه باعث کاهش التهاب می‌شود. یک مطالعه که بر روی 39 نفر انجام گرفت نشان داد که مصرف 2000 میلی‌گرم زردچوبه به‌صورت روزانه به‌مدت سه ماه موجب افزایش 37 درصدی جریان خون شد که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

 

دمنوش چای ترش

نوشیدن دمنوش چای ترش به‌عنوان یک دمنوش برای کاهش فشار خون می‌تواند به مقدار قابل توجهی به کاهش فشار خون کمک کند، مخصوصاً زمانی که فشار خون بالا باشد. محققان بر این باور هستند که دمنوش چای ترش دارای آنتوسیانین‌ها و دیگر آنتی‌اُکسیدان‌هایی هستند که ممکن است به مقاومت رگ‌های خونی در برابر آسیب کمک کنند. بسیاری از دمنوش‌ها حاوی چای ترش هستند که باعث شده است طعم این دمنوش‌ها طعم ترش مانندی به خود بگیرند. بر طبق تحقیقات برای کاهش فشار خون با دمنوش بهتر است روزی سه فنجان چای ترش بخورید. اگر می‌خواهید از مزایای کامل آن بهره‌مند شوید، قبل از اینکه آن را بنوشید به مدت شش دقیقه دم کنید.

 

دمنوش سیر

سیر برای کاهش فشار خون

این دمنوش برای کاهش فشار خون غنی از ترکیباتی است که ممکن است برای قلبتان نیز مفید باشد. سیر حاوی ترکیبات سولفوری مانند آلیسین است که به افزایش جریان خون و شل شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند. همه این عوامل به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

یک مطالعه بر روی 550 نفر مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که مصرف دمنوش سیر باعث شد فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کاهش یابد. این کاهش مشابه با تاثیرات مصرف دارو برای کاهش فشار خون بود. یک مطالعه دیگر نیز بر روی 30 نفر نشان داد که 600 الی 1500 میلی‌گرم عصاره سیر تاثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون داشت.

 

 

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین به‌عنوان دمنوش برای کاهش فشار خون نوعی ادویه معطر است که قرن‌ها است در طب سنتی از آن برای درمان بیماری‌های قلبی از جمله فشار خون بالا استفاده می‌شود. تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که دمنوش دارچین به رقیق شدن و شل شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند.

یک مطالعه بر روی 641 نفر نشان داد که مصرف دمنوش دارچین، فشار سیستولیکی و دیاستولیکی را کاهش می‌دهد. این تاثیر زمانی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که دمنوش دارچین به‌مدت بیشتر از 12 هفته مصرف شود.

 

دمنوش زنجبیل

زنجبیل به‌صورت فوق‌العاده‌ای همه کاره است و جایگزین خوبی برای داروها است. قرن‌ها است که مردم دنیا از زنجبیل برای بهبود بیماری‌های قلبی از جمله گردش خون، سطوح کلسترول و فشار خون استفاده می‌کنند. هم مطالعات انسانی و هم مطالعات حیوانی نشان دادهاند که مصرف زنجبیل به چندین روش به کاهش فشار خون کمک می‌کند. زنجبیل به‌عنوان یک مسدودکننده طبیعی کانال کلسیم و بازدارنده طبیعی ACE عمل می‌کند. یک مطالعه بر روی 4000 نفر نشان داد که مصرف دمنوش زنجبیل در هر روز باعث کاهش قابل توجه فشار خون می‌شود. اگر نمی‌توانید از دمنوش آن استفاده کنید، می‌توانید از خود زنجبیل در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید.

 

دمنوش هل   

هل به‌عنوان یک دمنوش برای کاهش فشار خون غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. یک مطالعه 12 هفته‌ای بر روی 20 نفر نشان داد که افراد مبتلا به فشار خون بالا که 3 گرم پودر هل در هر روز مصرف کرده بودند، با کاهش چشمگیر فشار خون مواجه شده بودند. همچنین مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که دمنوش هل با عمل کردن به‌عنوان یک مسدودکننده کانال کلسیم باعث کاهش فشار خون می‌شود.

 

حرف آخر

فشار خون بالا رایج‌ترین عامل پرخطر برای بیماری قلبی است که قابل پیشگیری است. تقریباً نیمی از مردم آمریکا مبتلا به فشار خون هستند. یکی از روش‌هایی که می‌توانید فشار خون‌تان را کنترل کنید، استفاده از دمنوش برای کاهش فشار خون است. البته بهترین روش برا کنترل این بیماری استفاده از داروهایی که پزشک تجویز می‌کند، داشتن یک رژیم سالم، ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سالم است. در این مقاله سعی کردیم دمنوش‌هایی را معرفی کنیم که همه آنها بر اساس تحقیقات انجام گرفته هستند و حتی قرن‌ها است که در طب سنتی از این دمنوش‌ها برای کاهش فشار خون استفاده می‌شود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب