کدام رنگ خون پریودی خطرناک است؟

لینک به خون سیاه پریودی

رنگ خون پریودی ممکن است در چرخه قائدگی تغییر کند؛ این رنگ‌ می‌تواند قرمز روشن، صورتی، قهوه‌ای و یا حتی دیگر رنگ‌ها باشد. اگر رنگ خون‌تان در زمان قائدگی قرمز نیست وحشت نکنید؛ چرا که این رنگ همیشه ثابت نیست و پیدایش رنگ‌های متنوع می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد.

انواع رنگ خون پریودی به چه معناست؟

معمولا تغییر رنگ‌های گوناگون در زمان پریودی مسئله جدی‌ای نیستند اما گاهاً می‌توانند بهانه‌ای باشند تا برای یک چک‌آپ به پزشک مراجعه کنید. با این حال بهتر است ذهن خود را تنها به دلیل این تغییر رنگ مشوش نکنید.

رنگ خون قهوه‌ای در زمان پریودی به چه معناست؟

معمولاً خون قهوه‌ای، خونی است قدیمی که با اکسیژن ترکیب شده است. معمولاً این رنگ خون می‌تواند چندین معنا داشته باشد:

  • آغاز یا پایان دوره پریود: معمولا جریان خون در آغاز یا پایان دوره بسیار کند است و همین امر باعث می‌شود تا زمان بیشتری برای واکنش با اکسیژن داشته باشد. در بعضی موارد این خون، از پریود قبلی در بدنتان باقی مانده است.
  • بارداری: خون قهوه‌ای می‌تواند نشانه‌ای از خون‌ریزی لانه‌گزینی باشد که در اوایل بارداری رخ می‌دهد.

رنگ خون قرمز تیره در زمان پریودی به چه معناست؟

رنگ خون پریودی قرمز تیره را احتمالاً صبح زود دیدید یا بعد از آنکه مدتی دراز کشیدید متوجه آن شدید. طیف رنگ تیره خون شما در زمان پریودی احتمالاً به این دلیل است که جاذبه باعث شده خون در کف رحم جمع شود اما آنقدر زمان نداشته باشد تا با اکسیژن ترکیب و به رنگ قهوه دربیاید. این رنگ خون می‌تواند نشانه‌ای از:

  • پایان دوره قائدگی باشد: خون سرخ تیره در هنگام پایان دوره قائدگی می‌تواند نتیجه جریان آهسته خون باشد
  • لوچیا: خونریزی بعد از زایمان معمولاً برای سه روز ابتدایی شدید و به رنگ قرمز تیره است. این رنگ به مرور تیره‌تر هم می‌شود که علت آن کاهش سرعت جریان خون است.

رنگ خون قرمز روشن در زمان پریودی به چه معناست؟

خون تازه که به سرعت جریان دارد، مانند شروع دوره پریود، به رنگ قرمز روشن است. برای برخی ممکن است این رنگ از آغاز تا پایان ثابت باشد. برای برخی دیگر ممکن است با کاهش سرعت جریان رو به تیرگی بگذارد.

رنگ خون صورتی در زمان پریودی به چه معناست؟

رنگ خون پریودی صورتی در آغاز یا پایان زمان پریودی شما، به خصوص اگر لکه‌بینی داشته باشید، معمولا فقط خونی است که به واسطه مخاط دهانه رحم رقیق شده است.

  • از روز چهارم به بعد لوچیا ممکن است رنگ خون را صورتی یا قهوه‌ای کند
  • گاهی اوقات این رنگ صورتی به معنای کمبود استروژن در بدن است.
  • اگر باردار باشید، خون صورتی می‌تواند نشانه‌ای از سقط جنین باشد

رنگ خون نارنجی در زمان پریودی به چه معناست؟

این رنگ خون، درست همانند رنگ خون صورتی، می‌تواند به این علت رخ دهد که خون با مخاط دهانه رحم ترکیب شده است.

علت خون سیاه پریود هم در بخش جداگانه‌ای به‌طور مفصل توضیح داده شده است.

پایان

تغییر رنگ خون در زمان پریود لزوما به منزله بیمار بودن شما نیست، اگرچه این احتمال هم وجود دارد که یکی از نشانه‌های بیماری باشد. بنابراین در صورتی که شاهد تشدید علائم یا بروز دیگر علائم شدید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه نماید.

منبع

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب