پریود صورتی نشانه چیست؟

شاید شما هم تعجب کنید که پریود صورتی نشانه چیست؟ خون صورتی معمولاً در ابتدا یا انتهای چرخه قاعدگی دیده می‌شود. دلایل زیادی برای این نوع پریود است. باید بگوییم که با دیدن این نوع خون نیازی به نگرانی ندارید. خون ممکن است با مایع شفاف رحم ترکیب شده باشد و خون پریود را تبدیل به رنگ صورتی کند. این رنگ ممکن است نشانه‌ای از شرایط متفاوتی مانند عدم تعادل هورمونی یا عفونت باشد. برای اینکه در این مورد بیشتر بدانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

پریود صورتی نشانه چیست؟

قبل از اینکه در پریهان در مورد این سوال که پریود صورتی نشانه چیست بپردازیم باید بگوییم که ترشحات صورتی رنگ در ابتدا یا انتهای پریود نرمال است. در این زمان، خون فقط شروع به جریان می‌کند و آهسته است. برای همین ممکن است با دیگر ترشححات واژن ترکیب شده و رنگ آن تبدیل به رنگ صورتی شود.

احتمال دیگری که ممکن است باعث صورتی شدن رنگ پریود شود، قاعدگی نامنظم است. برای مثال، پریودهای سبک ممکن است کمتر از دو روز طول بکشد و صورتی رنگ باشد. برای قطع خونریزی پریود باید با پزشک مشورت کنید.

 

عدم تعادل هورمونی

سطوح پایین استروژن ممکن است منجر به ترشحات صورتی رنگ در روزهای مختلف چرخه قاعدگی شود. هورمون استروژن به تثبیت دیواره رحم کمک کند. اگر هورمون استروژن کافی نباشد، دیواره رحم ممکن است شکسته شود و منجر به لکه‌بینی و تغییر رنگ پریود شود.

دیگر نشانه‌های کاهش استروژن عبارتند از:

  • گرگرفتگی
  • بیخوابی
  • نوسانات رفتاری یا افسردگی
  • مشکل در تمرکز
  • پوکی استخوان
  • افزایش وزن
  • عفونت دستگاه ادرار

داروهای هورمونی ضد بارداری

شروع قرص ضد بارداری جدید یا تغییر دارویی که مصرف می‌کردید ممکن است عدم تعادل استروژن را ایجاد کند. ممکن است با مصرف این داروها پریود صورتی یا لکه‌بینی خون صورتی را تجربه کنید. در برخی موارد، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا بدن‌تان به این هورمون‌ها عادت کنند. در برخی مواقع ممکن است به مدت سه ماه پریود صورتی را تجربه کنید. حتماً با انواع قرص ضدبارداری آشنا شوید.

 

کیست تخمدان

کیست تخمدان نوعی کیست پر از مایع است که در یک تخمدان رشد می‌کند. برخی از کیست‌ها بخشی از چرخه قاعدگی‌تان هستند. برای مثال، کیست فولیکولی تخمدان ممکن است هیچ گونه علائمی نداشته باشد و طی چند ماه خود به خود از بین برود.

برخی از کیست‌ها مانند کیست درموئید ممکن است رشد کند و موجب لکه‌بینی و پریود صورتی شود. این نوع کیست‌ها ممکن است به وسیله عدم تعادل هورمونی یا بیماری‌هایی مانند اندومتریوز ایجاد شوند.

تهیه  و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان  

منبع: healthline.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب