همه چیز در مورد خون سیاه در پریود در طب سنتی

واقعاً خون سیاه در پریود در طب سنتی به چه معنا است؟ قاعدگی سیاه رنگ، پدیده ناهنجاری در چرخه قاعدگی زنان محسوب می‌شود. خون سیاه هشداری است که نشان می‌دهد در بدن شما مشکلی وجود دارد که ممکن است بر سلامتی‌تان تاثیر بگذارد. برای همین باید در مورد پدیده قاعدگی سیاه رنگ اطلاعات زیادی را به‌دست آورید و روشی را برای غلبه بر آن پیدا کنید تا پریودتان به حالت نرمال خود برگردد.

 

خون سیاه در پریود در طب سنتی

طبق تحقیقات مجله اینترنتی پریهان، به‌طور معمول در طول چرخه قاعدگی، خون در زنان به حالت مایع ترشح می‌شود و رنگ آن قرمز تیره است. مدت قاعدگی در زنان بین 3 تا 7 روز طول می‌کشد. با این وجود، اگر متوجه شدید که خون پریودتان سیاه یا قهوه‌ای مایل به سیاه شده است و همراه با بوی ناخوشایندی است، نباید آن را نادیده بگیرید. پدیده خون سیاه در پریود در طب سنتی عمدتاً به دلیل وضعیت منوراژی است که در آن خون قاعدگی چندین روز قبل از بیرون آمدن از رحم در رحم باقی می‌ماند. اگر این وضعیت به مدت طولانی ادامه داشته باشد، می‌تواند بر باروری فرد تاثیر بگذارد.

چه چیزی موجب خون سیاه می‌شود؟

خون سیاه قاعدگی

علت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند موجب خون سیاه در پریود در طب سنتی شوند. ممکن است یکی از دلایل آن اختلالات هورمونی باشد: استرس، خستگی، فشار کاری مکرر همگی علت‌های اختلال قاعدگی محسوب می‌شوند.

قاعدگی طولانی مدت نیز می‌تواند موجب ماندن خون در رحم شود. همزمان با ماندن خون در رحم، رنگ خون قاعدگی نیز تغییر می‌کند. برخی بیماری‌های زنان و زایمان نیز می‌توانند موجب سیاه شدن خون قاعدگی شوند مخصوصاً فیبروئیدهای رحمی، پلیپ‌ها یا اندومتریت‌ها…

این بیماری‌ها همگی موجب خونریزی طولانی‌مدت می‌شوند که در نتیجه با وجود این بیماری‌ها خون قاعدگی‌تان به احتمال زیاد سیاه رنگ شود. برای قطع لکه‌بینی با دارچین می‌توانید از پزشک متخصص کمک بگیرید.

ساختار رحم برخی زنان نیز چند لایه بیشتر از حد معمول است: ساختار رحم برخی زنان چند لایه بیشتر از برخی از زنان دیگر است و همین دلیلی است که چرا خون قاعدگی در این افراد نمی‌تواند همانند افراد دیگر باشد. در این افراد چرخه قاعدگی طولانی‌تر از زنان دیگر است.

یکی دیگر از علت‌های سیاه شدن خون قاعدگی در زنان این است که برخی از زنانی که عمل سزارین انجام داده‌اند، خون قاعدگی در کانال برش جمع می‌شود و موجب تغییر رنگ و نامنظم شدن پریود می‌شود.

 

خون سیاه چه تاثیری بر پریود می‌گذارد؟

برای زنان، قاعدگی انعکاسی از فعالیت اندام‌های جنسی و اندام‌های تولید مثل است. قاعدگی منظم به فرآیند تولید مثل در دیواره رحم کمک می‌کند. در همان زمان، قاعدگی منظم موجب تولید هورمون‌های جنسی زنانه می‌شود که به‌طور نرمال بر تخمک‌گذاری و رشد تخمدان‌ها تاثیر می‌گذارد.

وقتی خون پریود در زنان سیاه می‌شود، با تاثیرات قابل توجهی روبه‌رو می‌شوند:

  • احتمال اختلال هورمونی در بدن وجود دارد، اختلالاتی که موجب اضطراب و بیماری‌های پوستی می‌شود.
  • کاهش میل جنسی

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 منبع: vinmec

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب