خون سیاه نشانه چیست

خون سیاه نشانه چیست؟ احتمالاً شما هم فکر می‌کنید که خون پریود باید قرمز رنگ باشد. در اغلب اوقات تغییر رنگ پریود بدون ضرر است، اما در برخی مواقع می‌تواند نشانه چیزی باشد که سلامتی شما را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. خون سیاه هم معمولاً در شروع و یا پاین چرخه قاعدگی و یا بعد از دوران بارداری مشاهده می‌شود. خون سیاه می‌تواند نشانه این باشد که این خون مدت زمان زیادی را در رحم بوده است. با این وجود، خون سیاه می‌تواند نشانه ابتلا به عفونت و یا سقط جنین باشد که در ادامه در این مورد بیشتر صحبت می‌کنیم.

خون سیاه نشانه چیست؟

خون سیاه نشانه چیست؟ طبق گزارش پریهان در برخی مواقع خون سیاه با ترشح سیاه رنگ در زنان اشتباه گرفته می‌شود. در واقع ترشحات سیاه رنگ می‌تواند امری نرمال باشد. معمولاً زمانی خون سیاه رنگ از واژن خارج می‌شود که خون به مدت زیادی در رحم باقی مانده است. وقتی این امر اتفاق می‌افتد، خون اکسیدی می‌شود که رنگ آن را تیره‌تر می‌کند. هر چه خون به مدت بیشتری در بدن بماند، رنگ آن تیره‌تر می‌شود. ممکن است این خون سیاه را قبل یا بعد از پریود، در طول بارداری یا درست بعد از تولد نوزاد تجربه کنید.

اگرچه خون سیاه یا ترشحات سیاه رنگ می‌تواند نرمال باشد، اما در برخی مواقع خون سیاه می‌تواند نشانه یک بیماری باشد. معمولاً علائمی مانند بوی بد، خارش، درد یا دیگر مشکلات همراه با ترشحات سیاه رنگ می‌توانند نشانه ابتلا به عفونت باشند.

 

6 علت ممکن برای خون سیاه

ترشحات نرمال شفاف، شیری رنگ یا مایل به سفید هستند. با این وجود، در برخی مواقع ترشحات به رنگ قرمز، صورتی، قهوه‌ای یا سیاه هستند. در اغلب اوقات، اگر ترشحات خاکستری رنگ، زرد تیره یا سبز همراه با بوی ماهی باشد، نشانه ابتلا به عفونت است. برای خون سیاه هم چندین دلیل وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

شروع یا پایان دوره قاعدگی

برخی با دیدن خون سیاه در ابتدا و یا انتهای دوره قاعدگی این سوال برایشان پیش می‌آید که خون سیاه نشانه چیست؟ اگر ترشحات سیاه رنگ در ابتدا یا انتهای پریودی‌تان مشاهده شود، احتمالاً نشانه این است که این خون به مدت طولانی در رحم بوده است. این نوع خون سیاه نرمال محسوب می‌شود و به معنای این است که بدن‌تان در حال تمیز کردن خودش است. اگر علائم دیگری ندارید، نیازی به نگرانی برای این مورد ندارید. در مقاله دیگری به علت سیاه بودن خون پریود در طب سنتی پرداخته‌ایم.

 گیر کردن یک شی‌ خارجی

خون سیاه می‌تواند نشانه این باشد که یک شی خارجی مانند تامپون در واژن گیر کرده باشد. در طی زمان، این شی می‌تواند موجب تحریک واژن و عفونت شود. علاوه بر خون سیاه، علائم دیگر عفونت به دلیل یک شی خارجی در واژن عبارتند از:

 

بیماری التهاب لگن (PID)

اگر هنوز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که خون سیاه نشانه چیست؟ باید بگوییم که خون سیاه می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به PID باشد که نوعی عفونت در رحم، تخمدان یا لوله‌های فالوپی است. بیماری التهاب لگن در واقع نوعی عارضه شایع عفونت‌های مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی انتقال می‌یابد، اما در برخی مواقع می‌تواند در اثر عفونت‌های غیر جنسی نیز فرد را مبتلا کند. علائم PID عبارتند از:

  • درد در ناحیه زیر شکم
  • بوی بد واژن
  • تب
  • درد یا خونریزی در هنگام رابطه جنسی
  • احساس سوزش در هنگام دفع ادرار

لانه‌گزینی

لانه‌گزینی ممکن است نشانه‌ای از بارداری باشد. این امر معمولاً بین 10 تا 14 روز بعد از اتصال تخمک بارور شده به دیواره رحم اتفاق می‌افتد. خونریزی لانه‌گزینی معمولاً قهوه‌ای تیره‌ رنگ یا سیاه باشد. این نوع خونریزی معمولاً خود به خود از بین می‌رود و مضر هم نیست. بهتر است انواع ترشحات در بارداری را بشناسید.

 

سقط جنین

واقعاً خون سیاه نشانه چیست؟ سقط جنین؟ بله خون سیاه می‌تواند نشانه سقط جنین باشد. وقتی یک زن باردار دچار سقط جنین می‌شود، رحم او دچار انقباض می‌شود و شروع به ریزش می‌کند. این امر می‌تواند منچر به خونریزی شود که در اغلب اوقات سیاه رنگ است. علائم دیگر سقط جنین عبارتند از:

  • درد در ناحیه شکم یا پشت کمر
  • گرفتگی
  • ترشحات مایع از واژن
  • کاهش علائم بارداری

 

 

لوشیا

منظور از لوشیا همان خونریزی است که بعد از تولد نوزاد اتفاق می‌افتد. این خونریزی می‌تواند تا شش هفته بعد از زایمان اتفاق بیفتد. برخی از زنان در این دوران با خون سیاه یا قهوه‌ای تیره روبه‌رو می‌شوند. در طی زمان، رنگ لوشیا باید به رنگ زرد مایل به سفید تغییر کند.

 

آیا خون سیاه می‌تواند نشانه سرطان رحم باشد؟

خونریزی یا ترشحات غیر معمول مانند ترشحات سیاه رنگ می‌توانند نشانه ابتلا به سرطان رحم باشند. علائم دیگر سرطان رحم عبارتند از:

  • درد لگن در هنگام رابطه جنسی
  • مشکل در ادرار کردن
  • خون در ادرار
  • درد در ناحیه لگن
  • ورم پاها

 

کلام آخر

در این مقاله در این مورد صحبت کردیم که خون سیاه نشانه چیست؟ و شما را به شش علت خون سیاه آشنا کردیم. برای درمان خون سیاه باید علت آن را پیدا کنید. در بسیاری از مواقع هیچ درمانی مورد نیاز نمی‌باشد و خون سیاه فرد به خاطر چرخه قاعدگی است. اگر در بدن‌تان عفونت باشد، پزشک متخصص آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد. اشیای خارجی هم باید توسط پزشک متخصص برداشته باشد. زنانی که هم سقط جنین می‌کنند برای خون سیاه نیازی به درمان ندارند، اما در برخی مواقع، متخصص زنان ممکن است برداشتن لایه اضافی را توصیه کند. درمان سرطان رحم نیز ممکن است شامل جراحی، شیمی درمانی یا پرتودرمانی باشد.

منبع

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب