کدام رنگ خون پریود خطرناک است؟

کدام رنگ خون پریود خطرناک است؟ یکی از مسائلی که در مورد پریود بارها مورد سوال قرارمیگیرد، در مورد رنگ خون پریود است، اینکه کدام رنگ خون پریود خطرناک است و هر رنگ خون قاعدگی به چه معناست و نشانه­ی چیست؟ زنان هر ماه چند روزی با چرخه قاعدگی و جزییات آن درگیرند. زنان جوانی که به تازگی دوره قاعدگی خود را شروع کرده‌­اند، اغلب نگران تغییر رنگ خون پریود خود هستند. طبیعی است که در شروع و یا چند سال اول پس از قاعدگی رنگ خون پریود بین رنگ­های قرمز و قهوه‌ای متفاوت باشد.

دراین مقاله میخواهیم به انواع رنگ خون پریود، نشانه و معنای آن­ها و هرآنچه که باید درمورد خون پریود بدانید، بپردازیم.

رنگ­های معمولی که در خون دوره قاعدگی دیده می­شوند کدامند؟

طبق گزارش پریهان، دیدن خون پریود به رنگ­های صورتی، قرمز و قهوه­ای طبیعی است. رنگ­ها می­‌توانند معانی مختلفی داشته باشند.

خون صورتی

خون صورتی پریودی اغلب در زمان شروع قاعدگی دیده می‌­شود. در این مرحله، مقداری از خون تازه و قرمز روشن ممکن است با ترشحات واژن مخلوط شود و به رنگ روشن و صورتی به نظر برسد. ترشحات واژن ترکیبی از مایع و سلول­هایی است که توسط واژن شما ریخته می­‌شود تا بافت­های واژن شما سالم، مرطوب و عاری از عفونت باشد. اگر قاعدگی شما روشن باشد، ممکن است خون نیز صورتی به نظر برسد.

خون قرمز روشن

همانطور که رحم شما شروع به خونریزی در طول دوره قاعدگی می­کند، ممکن است متوجه شوید که رنگ  خون قرمز روشن است. این فقط به این معنی است که خون شما تازه است و مدت طولانی در رحم یا واژن نبوده است.

خون قرمز تیره

خون قرمز تیره خونی است که مدت طولانی­تری در واژن بوده است. حتی با لخته شدن خون نیز دیده می­شود. لخته شدن نیز طبیعی تلقی می­شود مگر اینکه اندازه لخته ها بزرگ­تر از یک چهارم باشد.

خون قهوه‌­ای یا سیاه

رنگ قهوه­‌ای یا سیاه خون نشان از این است که مدت زیادی در واژن بوده است. خون سیاه می­تواند به رنگ قرمزتیره یا قهوه‌­ای رنگ باشد که سیاه به نظر می­رسد. گاهی اوقات، با پایان یافتن دوره قاعدگی، خون تیره با ترشحات واژن مخلوط می­شود و در نهایت قهوه­ای به نظر می­رسد. خون سیاه در پریودی می‌تواند نشانه یک هشدار باشد.

کدام رنگ خون پریود خطرناک است؟

در ادامه می‌خواهیم به چند نکته بپردازیم که کدام رنگ خون پریود خطرناک است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا چند خون خطرناک را به شما معرفی کنیم.

خون نارنجی

خون پس از مخلوط شدن با مایع دهانه رحم ممکن است نارنجی به نظر برسد. ممکن است به همان دلایلی که خون صورتی مشاهده می­کنید، خون نارنجی رنگی ببینید. با این حال، هرگونه ترشح به رنگ غیر طبیعی ممکن است نشانه عفونت باکتریایی یا عفونت مقاربتی باشد.

خون خاکستری

در صورت مشاهده ترشحات خاکستری یا مایل به سفید به پزشک مراجعه کنید. خون خاکستری با عفونت مرتبط است. سایرعلائم عفونت عبارتند از تب، درد، خارش یا بوی بد. اگر باردار هستید، ترشحات خاکستری ممکن است نشانه سقط جنین باشد.

آیا طبیعی است که رنگ در ابتدا و انتهای پریود من متفاوت باشد؟

رنگ پریود شما ممکن است از ابتدای پریود، وسط و در پایان تغییر کند. ممکن است ماه به ماه رنگ­های مختلفی داشته باشید. زنان در دوره های مختلف زندگی خود ممکن است متوجه تغییرات مختلفی شوند. عوامل متعددی بر رنگ خون پریود تأثیر می‌گذارند، حتی زمانی که دوره‌های شما سالم هستند.

سخن پایانی

وقتی پریود می‌شوید، رحم پوشش داخلی خود را می‌ریزد. خون قاعدگی از رحم از طریق دهانه رحم جریان می یابد و از طریق واژن از بدن خارج می شود. در طول دوره قاعدگی، خون ممکن است تغییر رنگ دهد. رنگ های مختلف خون پریود اهمیت متفاوتی برای سلامتی شما دارد. اما اینکه کدام رنگ خون پریود خطرناک است باید بدانید رنگ خاکستری و نارنجی ممکن است نشان از عفونت باشد که باید به پزشک مراجعه کنید.

منابع

https://www.webmd.com/women/what-to-know-color-period-blood

https://creeksideobgyn.com/colors-period-blood-means/

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب