خوراکی‌های مضر برای قند خون کدام ها هستند؟

برای افراد دیابتی، خوراکی­‌های مضر برای قند خون منجر به افزایش سطح قند خون شود. متخصصان بر این باورند که آنچه می­خورید به میزان قابل توجهی بر نحوه مدیریت قند خون شما تأثیر می­گذارد. بسیاری از مواد غذایی سرشار از ویتامین C، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند که سطح قند خون را مدیریت می­‌کنند. با این حال، برخی خوراکی­‌هایی وجود دارند که می­‌توانند به طور ناگهانی سطح قند خون را افزایش دهند که در این مقاله میخواهیم به آنها بپردازیم.

خوراکی‌­های مضر برای قند خون

طبق گزارش مجله اینترنتی پریهان داشتن سطح قند خون بالا به این معنی نیست که باید از خوردن آنچه لذت می­برید دست بردارید بلکه باید در میزان مصرف آن­ها دقت و کنترل داشته باشید. در اینجا 5 ماده غذایی وجود دارند که باعث افزایش قند خون میشوند و باید از آنها اجتناب کنید. در ادامه با ماه همراه باشید تا با این خوراکی‌های مضر برای قند خون آشنا شوید:

شکر

شکر برای قند خون

یکی از مهم‌ترین خوراکی­‌های مضر برای قند خون شکر است. افرادی که قندخون بالایی دارند باید از مصرف غذاهای شیرین مانند شیرینی، کیک، کلوچه، آب نبات و شکلات اجتناب کنند. استفاده بیش از حد از غذاها و نوشیدنی­‌های شیرین شده با قند می­تواند منجر به چاقی شود که خطر افزایش قند خون را افزایش می دهد. علاوه بر این، افزایش فشار خون، التهاب و بیماری کبد چرب همگی از عوارض جانبی مصرف قند اضافه هستند که با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مرتبط هستند. علاوه بر این، غذاهای شیرین منبع کربوهیدرات هستند که می­توانند سطح قند خون را افزایش دهند.

غذای فرآوری شده با چربی­های ترانس و اشباع

برای مبتلایان به دیابت، غذاهای فرآوری شده کاملاً ممنوع است زیرا می‌توانند سطح قند خون را افزایش دهند. چربی‌های ترانس در مواد غذایی برای نگهداری طولانی‌تر استفاده می‌شود و خطر ابتلا به دیابت و عوارض قلبی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، خوردن غذاهای فرآوری شده با چربی­های اشباع شده ممکن است سطح کلسترول مضر بدن را افزایش دهد.

غذاهای کنسروی

غذاهای کنسروی برای دیابت

برای افزایش ماندگاری غذاهای کنسرو شده، سدیم اضافی و سایر مواد نگهدارنده اغلب اضافه می­شود. مواد غذایی کنسرو شده حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام BPA یا بیسفنول-A است.به همین دلیل است که افراد دیابتی عوارض جانبی منفی را تجربه می­‌کنند. این نه تنها خطر عوارض قلبی را افزایش می­دهد، بلکه می­تواند عملکرد طبیعی بدن را در دراز مدت تغییر دهد. بهتر است غذاهای ممنوعه برای تری گلیسیرید بالا را نیز بشناسید.

غلات قندی

اکثر مردم غلات را به عنوان یک صبحانه سیرکننده و سالم انتخاب می کنند. اما گزینه ی مناسبی نیست! به خصوص اگر قند خون بالایی دارید. غلات حاوی قند هستند. مصرف آنها در صبح می­تواند خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری­های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و مشکلات کبدی را افزایش دهد. بنابراین، به هر قیمتی شده، ازمصرف آن­ها اجتناب کنید. به عنوان یک جایگزین، می­توانید هر روز صبح برای صبحانه یک کاسه بلغور جو دوسر خیس خورده بخورید.

میوه‌­ها

تاثیر میوه ها برای دیابت

میوه‌­ها گزینه ای سالم به عنوان میان وعده هستند و به عنوان یک وعده غذایی متعادل حاوی مواد مغذی و فیبر مهمی هستند. با این حال، برخی میوه‌ها مانند انجیر، انگور، انبه، گیلاس و موز دارای مقدار قند بالایی هستند. بنابراین، اگر قند خون بالا دارید، باید آنها را محدود کنید. اما می‌توانید در حد اعتدال از خوردن میوه­‌هایی مانند جامون، گلابی، لیمو شیرین، هلو، سیب و آلو لذت ببرید. بد نیست در مورد اینکه آیا سیب برای دیابت ضرر دارد هم مطالب دیگر ما را بخوانید.

سخن پایانی

حفظ قند خون برای جلوگیری از بیماری­های شدید ضروری است، زیرا قند خون بالا عامل خطر بیماری های قلبی و سکته است. بنابراین، مطمئن شوید که غذای سالم می­خورید و از خوراکی­های مضر برای قند خون پرهیز کنید و به طور مرتب سطح قند خون خود را برای درمان به موقع چک کنید.

منبع

لینک منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب