آیا سیب برای دیابت ضرر دارد؟

آیا سیب برای دیابت ضرر دارد؟ این سوالی است که بسیاری از مخاطبان به دنبال پاسخی برای آن هستند. علیرغم آنچه که در مورد اجتناب افراد دیابتی از میوه شنیده­اید، سیب به عنوان یک میان وعده سالم در اکثر رژیم های غذایی سالم و مناسب دیابت در نظر گرفته می­شود. به خصوص برای بیماران دیابتی، سیب یک میان وعده عالی با گلیسمی پایین است که می­تواند به عنوان یک میان وعده سالم، روزانه مصرف شود. سیب سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که می­توانند سلامت کلی شما را بهبود بخشند.

از این رو، در ادامه­­‌ی این مقاله سوال پرتکرار شما مخاطبان عزیز بطور دقیق بررسی و پاسخ داده شده است.

آیا سیب برای دیابت ضرر دارد؟

به راستی آیا سیب برای دیابت ضرر دارد؟ در ابتدا میخواهیم به میزان مواد مغذی سیب بپردازیم و سپس درمورد مزایای سیب و نحوه قرار گرفتن آن در برنامه مدیریت دیابت صحبت کنیم. بر اساس USDA، یک سیب متوسط ​​(182 گرم) حاوی مواد مغذی زیرمیباشد:

کالری: 95

پروتئین: 0.5 گرم

چربی کل: 0.3 گرم

کربوهیدرات: 25 گرم

فیبر کل: 4.4 گرم (16٪ ارزش روزانه)

ویتامین : C 8 میلی گرم (10٪ DV)

چگونه سیب می­تواند بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد؟

از آنجایی که سیب بیشتر از کربوهیدرات تشکیل شده است، سطح قند خون شما را بالا می­برد. مهم است که به یاد داشته باشید افزایش قند خون طبیعی است و زمانی که ما کربوهیدرات مصرف می­کنیم اتفاق می­افتد. هدف مدیریت دیابت حذف کامل افزایش قند خون نیست، بلکه به حداقل رساندن افزایش سریع و افت شدید قند خون است.

در ادامه مقاله آیا سیب برای دیابت ضرر دارد باید بگوییم که محتوای فیبر یک سیب می­تواند به جبران افزایش قند خون کمک کند، اما برای کاهش افزایش قند خون، مصرف سیب با چربی و پروتئین سالم بسیار حائز اهمیت است. شما می­توانید برش­های سیب را با کره بادام زمینی، آجیل یا ماست یونانی مصرف کنید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا آبگوشت برای دیابت ضرر دارد یا نه، دیگر مطالب ما در این زمینه را مطالعه کنید.

فواید سیب برای دیابت

اگر هنوز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که آیا سیب برای دیبات ضرر دارد یا نه؟ باید بدانید اگرچه کربوهیدرات­‌های موجود در سیب زیاد است، اما فیبرموجود در آن خطر را کاهش می­‌دهد، روند هضم را کند کرده و قند را تثبیت می­کند. فروکتوز موجود در سیب به دلیل فیبر موجود در آن بر سطح گلوکز خون تأثیر نمی­گذارد. مصرف منظم سیب مقاومت به انسولین را کاهش می­دهد، بنابراین ثابت می­کند که سیب برای دیابت ضرر ندارد. همچنین آنتی اکسیدان­های موجود در پوست سیب، لوزالمعده را به ترشح انسولین تشویق می­کند و از این طریق به جذب مناسب قند در سلول­ها کمک می­کند.

آیا سیب برای دیابت ضرر دارد؟ فیبر موجود در سیب نه تنها باعث سیری می­شود، بلکه به کاهش افزایش قند خون نیز کمک می­کند. این به این دلیل است که بدن نمی­تواند آن را جذب کند، بنابراین مانند سایر کربوهیدرات­ها، طبق CDC، قند خون را افزایش نمی­دهد. به این نکته توجه داشته باشید که آب سیب فیبر ندارد، زیرا پوست و حجم آن از بین می­رود.

نکاتی برای گنجاندن سیب در یک رژیم غذایی سالم و دیابت

یک بیمار دیابتی می­تواند روزی یک عدد سیب متوسط ​​بخورد. می­توان آن را قاچ کرده و با پوست بخورد. آب‌گیری سیب باعث کاهش فیبر و افزایش قند آن می‌شود.

میلک شیک سیب برای افرادی که برنامه کاهش وزن دارند، مفید است. زیرا شیر و سیب هر دو سطح گلیسمی ) (GI پایینی دارند.

از خوردن سیب با معده خالی خودداری کنید. خوردن سیب همراه با وعده­های غذایی باعث می­شود برای مدت طولانی­تری احساس سیری کنید، اطمینان حاصل کنید که کالری کمتری مصرف می­کنید و وزن را سریعتر کاهش می­دهد.

 

 

سخن پایانی

در پاسخ به سوال شما که آیا سیب برای دیابت ضرر دارد یا خیر؟ پاسخ منفی است. سیب یک میوه فوق العاده محبوب است که افراد مبتلا به دیابتی هم نباید از آن چشم پوشی کنند. سیب مملو از فیبر، ویتامین C و سایر مواد مغذی گیاهی است که برای سلامتی مفید هستند. فیبر موجود در سیب با ثابت نگه داشتن سطح گلوکز به کاهش گلوکز خون کمک می­کند. با این حال، همیشه بهتر است با پزشک متخصص خود صحبت کنید، زیرا بدن هر فرد متفاوت است!

منابع:

https://www.eatingwell.com/article/8050345/apples-and-diabetes/

https://phablecare.com/health-guide/diabetes/apple-good-for-diabetes/

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب