گلاب برای مو و راههای استفاده از آن

شاید شما هم از خواص اعجاب انگیز گلاب شنیده باشید اما آیا از مزایای گلاب برای مو و رشد و تقویت آن میدانید؟ اگر زیبایی پوست و مو برایتان مهم است از خواص گلاب غافل نشوید. گلاب علاوه بر ایجاد احساس آرامش دارای خواص مفید برای زیبایی پوست و موی شما است. در این مقاله قصد داریم با شما درمورد خواص گلاب برای زیبایی مو و راه­های استفاده از گلاب برای پوست­سر و مو صحبت کنیم.

گلاب برای مو

گلاب به لطف خواص طبیعی خود، چندین فواید بالقوه برای موهای شما دارد.

1. آبرسانی

گلاب دارای خواص آبرسانی عالی است که می­تواند به مرطوب کردن موهای خشک و شکننده کمک کند. گلاب به ویژه برای افرادی با پوست سر خشک یا موهایی که مستعد به وز شدن، شکستگی و موخوره هستند، مفید میباشد.

2. تسکین، ضد التهاب و خارش

گلاب تحریک پوست سر را تسکین می­دهد. مطالعات نشان می­دهد گلاب دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی است و برای آرام کردن پوست سر مفید است. همچنین می تواند خارش، قرمزی و التهاب ناشی از شرایطی مانند شوره سر یا اگزما را کاهش دهد. برخی افراد از نمک برای درمان مشکلات پوستی در شامپوی خود استفاده می کنند، در حالیکه از مضرات ریختن نمک در شامپو بی اطلاع هستند.

3. کنترل شوره سر

گلاب به دلیل خواص ضد میکروبی، شوره سر را کنترل می­کند. گلاب را می‌توانید به پوست سر برای جلوگیری و کنترل شوره بمالید و ماساژ دهید.

4. تغذیه مو

ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی موجود در گلاب فولیکول‌های مو را تغذیه میکند و باعث رشد سالم­ موها ، حجیم و براق شدن موها میشود.

5. کاهش چربی مو

گلاب دارای pH کمی اسیدی (5.0) است که می­تواند به تعادل pH پوست سر و مو کمک کند. حفظ سطح pH مناسب سلامت مو را بهبود میبخشد و مشکلاتی مانند خشکی و چربی بیش از حد را کاهش میدهد.

آیا گلاب میتواند به رشد مو کمک کند؟

برخی از خواص گلاب میتواند بطورغیرمستقیم به سلامت پوست سر و مو کمک کند و محیط مطلوب­تری برای رشد مو ایجاد کند. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در تغذیه و حفظ سلامت پوست سر و مو کمک میکند.

 

راه­های استفاده از گلاب برای موهایتان

گلاب را میتوانید بصورت آماده تهیه یا خودتان درست کنید. از گلاب­هایی که دارای مواد نگهدارنده مانند اتانول هستند استفاده نکنید.

راه­های استفاده از گلاب برای موعبارتند از:

  1. موهایتان را بعد از شامپو کردن با گلاب آبکشی کنید و اجازه دهید چند ساعت و یا یک شب روی موهایتان بماند سپس موهایتان را با آب بشورید.
  2. گلاب را به شامپو یا نرم کننده مورد علاقه خود اضافه کنید.
  3. برای جلوگیری از موخوره گلاب را هرروز روی موهایتان اسپری کنید.
  4. برای کاهش شوره و خارش سر، گلاب را با سواب­هاب پنبه ای مستقیم روی پوست سر بمالید و به آرامی ماساژ دهید سپس موهایتان را با شامپو بشورید و آبکشی کنید.

جمع بندی

گلاب با رایحه بسیار خوشبو دارای خواص اعجاب انگیزی است. یکی از خواص گلاب سلامتی و زیبایی بخشیدن به مو و پوست سر است. گلاب برای مو بسیار مفید است و با آبرسانی، تغذیه، کاهش چربی و شوره و کنترل بیماری­های پوست و مو به رشد و تقویت موهای شما کمک میکند.

منبع

https://www.healthline.com/health/rose-water-for-hair#how-to

https://healthnews.com/beauty/hair/rose-water-for-hair-growth/

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب