6 معجون طبیعی رشد سریع مو در سه هفته

موهای بلند لذت و جذابیت مخصوص خودش را دارد، به همین دلیل بسیاری از زنان به دنبال رشد سریع مو به روش‌های سالم هستند. خوب همانطور که از عنوان مشخص است، می‌خواهیم شش معجون طبیعی به شما معرفی کنیم که در طی سه هفته معجزه می‌کنند. با مجله اینترنتی پریهان همراه باشید تا ببینیم این 6 معجون کدام‌ها هستند!

رشد سریع مو با این مواد طبیعی

در ادامه با این مواد آشنا می‌شویم:

چای سبز

چای سبز برای رشد سریع مو

چای سبز دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و باعث رشد سریع مو می‌شود. خوب، سوال اینجاست که اگر بخواهیم موهای‌مان به کمک این معجون در طی سه هفته رشد کند چه کار باید بکنیم:
– کمی آب را بجوشانید و داخل آن چند برگ چای سبز بریزید.
– اجازه دهید تا چای سبز کاملا سرد شود. وقتی کمی سرد شد، چای سبز ولرم را روی موهای‌تان بریزید.
– اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند و سپس آن را بشوئید.

 

سرکه سیب

یکی از بهترین روش‌ها برای رشد سریع مو استفاده از سرکه سیب است؛ سرکه سیب میزان اسیدی شدن پوست سر شما را متعادل می‌کند که همین امر باعث رشد بهتر مو می‌شود.

چگونه از سرکه سیب برای رشد سریع مو استفاده کنیم:
– 75 میلی‌گرم از سرکه سیب را با یک لیتر آب یا 15 میلی‌گرم سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید.
– این ترکیب را خوب تکان دهید و سپس بعد از شامپو کردن موهای‌‌تان، این ترکیب را روی پوست سرتان بریزید.
– پوست سر و موهای‌تان را آبکشی کنید. بعد از خشک شدن موهای‌تان متوجه درخشندگی طبیعی موهای‌تان خواهید شد.

 

 تخم‌مرغ

تخم‌مرغ برای رشد مو
خیلی از خانم‌ها از بوی زننده تخم‌مرغ متنفر هستند، اما تخم‌مرغ موثرترین روش رشد مو است! و تخم‌مرغ غنی از پروتئین و حاوی آهن، روی، فسفر و ید است.
چگونه از تخم‌مرغ برای رشد فوق‌‌العاده سریع مو استفاده کنیم:
– یک عدد تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید و سپس کمی روغن زیتون یا روغن اسطوخودوس یا هر روغن دیگری که ترجیح می‌دهید، به همراه یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.
– این ترکیب را خوب هم بزنید و آن را روی موهای‌تان قرار دهید.
– بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس با آب سرد و شامپو، موهای‌تان را بشوئید.

 

لیمو

لیمو حاوی ویتامین ث، ویتامین ب و اسید فولیک است. لیمو به تحریک رشد مو کمک می‌کند و باعث می‌شود مو درخشنده دیده شود. همچنین با این معجون می‌توانید از شر شوره سر نیز خلاص شوید.

چگونه از لیمو برای رشد سریع مو در طی سه هفته استفاده کنیم:
– آب یک عدد لیموی متوسط را بگیرید و با کمی روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کنید.
– این ترکیب را به مدت 30 تا 45 دقیقه روی موهای‌تان بگذارید و سپس با شامپو بشوئید.

 

روغن کرچک

روغن کرچک برای رشد مو عالی است و باعث بلند شدن و پرحجم شدن آن می‌شود. روغن کرچک حاوی ویتامین E و امگا 3 می‌باشد.
چگونه از روغن کرچک برای رشد مو استفاده کنیم:
– مقدار مساوی از روغن کرچک و روغن آواکادو را مخلوط کنید و خوب هم بزنید.
– این ترکیب را روی موهای‌تان بگذارید و پوست سرتان را خوب ماساژ دهید.
– 30 دقیقه بعد بشویئد.

 

حالا بریم سراغ این سوال مهم

برای رشد مو چه بخوریم؟

از نظر علمی ثابت شده است که خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی به رشد موها کمک می‌کند و خود به تنهایی می‌تواند از آسیب به بافت موها پیشگیری کند. در ادامه لیست کاملی از بهترین غذاها را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید با تغذیه سالم موهایی سالم نیز داشته باشید.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی حاوی انواع وسیعی از مواد مغذی از جمله پروتئین‌ها، چربی‌های سالم و ویتامین‌ها است که همه اینها به سلامت و رشد مو کمک می‌کنند. کره بادام زمینی حاوی ویتامین E است که محققان ثابت کرده‌اند باعث پر حجم شدن و درخشان شدن موها می‌شود. در یک تحقیق هشت ماهه که در مجله علوم زندگی به چاپ رسید نشان داده شد که شرکت‌کنندگانی که روزانه 100 میلی‌گرم ویتامین E مصرف کرده بودند، رشد موهای آنها تا 34 درصد بیشتر شده بود.
فقط یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی تقریبا 3.87 میلی‌گرم ویتامین E مورد نیاز شما را برطرف می‌کند. اگر کره بادام زمینی دوست ندارید، خود بادام بهترین منبع رژیمی برای ویتامین E است. یک اونس بادام خشک، یک سوم ویتامین E مورد نیاز شما را برطرف می‌کند.

 

نارنگی

نارنگی تاثیر زیادی بر رشد سریع موها می‌گذارد. مقدار ویتامین C آن به بدن کمک می‌کند تا آهن جذب کند که در غذاهایی مانند گوشت قرمز و اسفناج یافت می‌شود. همانطور که می‌دانید کمبود آهن موجب ریزش مو می‌شود و باید بدن‌تان به اندازه کافی آهن دریافت کند. غذاهایی غنی از ویتامین C به جذب آهن بیشتر در بدن شما کمک می‌کند.

 

 سالمون

سالمون منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می‌شود که مزیت‌های بسیار زیادی برای سلامتی دارد. اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهاب هستند. اگر بدن‌تان دچار التهاب است که باعث ریزش مو شده است، بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو غذاهای دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند. برخی منابع دیگر اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از گردو، دانه چیا و دانه کتان. اسیدهای چرب امگا 3 علاوه بر کمک به تناسب اندام به رشد سریع مو و درخشندگی و پر حجم شدن مو کمک می‌کنند.

 

 اسفناج

اسفناج به عنوان معجون رشد سریع مو حاوی انواع مواد مغذی و املاح معدنی است که برای سلامت مو همچنین سلامت بدن بسیار مفید است. اگر دچار کمبود آهن و منیزیم هستید، اسفناج به شما کمک می‌کند تا بدن‌تان سبوم تولید کند. حتما در رژیم غذایی‌تان اسفناج داشته باشید.

 

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی ضروری است که به سلامت مو کمک می‌کند. لوتئین و زئاگزانتین نقش مهمی را در حفظ سلامت سلولی مخصوصا چشم‌ها، پوست و مو بازی می‌کنند. علاوه بر این، تخم‌مرغ حاوی 10 میلی‌گرم ویتامین ب است که بیوتین نامیده می‌شود که به رشد مو و تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند. در بادام، آواکادو و سالمون نیز این ویتامین یافت می‌شود. علاوه بر این، تخم‌مرغ منبع ویتامین D محسوب می‌شود که به تقویت و درخشندگی مو کمک می‌کند. با مصرف تخم‌مرغ هم می‌توانید موهای پرپشتی داشته باشید و هم می‌توانید از ریزش مو جلوگیری کنید.

 

 ماست یونانی

ماست یونانی سرشار از پروتئین است که یونانی‌ها و دیگر فرهنگ‌ها صدها سال است که به خوردن آن عادت کرده‌اند. ماست یونانی حاوی ویتامین B5 و ویتامین B است که به رشد سریع مو و سلامت پوست کمک می‌کند.

 

عدس

عدس غنی از اسیدفولیک است که می‌تواند به بدن شما کمک کند تا سلول‌های قرمز خون را بسازد. این سلول‌های قرمز خون، اُکسیژن را به اندام‌ای شما می‌رسانند از جمله پوست بدن و پوست سر.

 

صدف خوراکی

اگر موهای‌تان نازک است و دچار ریزش مو هستید، باید به اندازه کافی در رژیم‌تان روی مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که ریزش مو مرتبط با کمبود روی در بدن است که به سادگی می‌توان با خوردن مواد مغذی مهم این کمبود را جبران کرد. یکی از بهترین روش‌ها برای جذب روی خوردن صدف خوراکی است. فقط شش عدد صدف خوراکی حاوی 30 میلی‌گرم روی است که دو برابر نیاز روزانه شماست! گوشت و لوبیا نیز حاوی روی هستند.

 

جگر

همانطور که قبلا اشاره شد، کمبود آهن می‌تواند منجر به ریزش مو شود که در زنان شایع‌تر است. اسفناج (و دیگر سبزیجات سبز رنگ)، سویا، عدس و غلات غنی‌شده سرشار از آهن هستند. اگر جگر دوست داشته باشید احتمالا مشکلی با رشد سریع مو ندارید. جگر غنی از آهن است.

 

جو

مانند کره بادام‌زمینی، جو سرشار از ویتامین E است. این ویتامین می‌تواند به رشد سریع مو کمک کند. بنابراین، گنجاندن غذاهای سرشار از ویتامین E بهترین ایده برای سلامت موها است.

 

 گردو

بر طبق یک بررسی، کمبود اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 می‌توانند منجر به تغییراتی در مو از جمله ریزش مو و ابرو و همچنین نازک شدن مو شوند. برای پیشگیری از این امر، خوردن گردو برای رشد سریع مو پیشنهاد می‌شود.

 

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج از مو در برابر خشکی محافظت می‌کند و باعث تحریک غده‌هایی در پوست سر می‌شود که یک مایع روغنی به نام سبوم تولید می‌کنند. بنابراین، سبزیجات و میوه‌های به رنگ نارنجی بهترین دوست شما برای رشد سریع مو هستند.

 

ماهی هالیبوت

هالیبوت سرشار از منیزیم است که به بدن کمک می‌کند تا سطوح انسولین سالم در بدن را حفظ کند. بله، هالیبوت یکی از بهترین غذاها برای رشد سریع مو است، اما علاوه بر سلامتی مو مزیت‌های بسیار دیگری هم برای بدن دارد.

 

قارچ شیتاکه

مس برای تقویت فیبر کراتین ضروری است، همچنین موجب حفظ رنگ طبیعی مو می‌شود و از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند. یک فنجان قارچ شیتاکه پخته شده حاوی 1299 میلی‌گرم املاح معدنی است که 145 درصد از نیاز روزانه شما را فراهم می‌کند.

 

نخود

نخود غنی از فولات است که به کارکرد سلول‌های قرمز خونی کمک می‌کند.

 

بدترین غذاها

خوب تا اینجا در پِریهان به برخی از غذاهایی که برای رشد سریع مو بسیار مفید هستند اشاره کردیم. دوست دارید بدترین غذاها را که برای مو مضر هستند را هم بشناسید؟ اگر دوست دارید در ادامه با ما همراه باشید:

اره ماهی

اره ماهی به خاطر داشتن سطح بالای جیوه مرتبط با ریزش مو است و مقدار جیوه موجود در اره ماهی نسبت به دیگر غذاهای دریایی بیشتر است.

شکر

سرعت افزایش ریزش مو همان دلیلی است که چرا شکر این همه برای سلامت شما مضر است. پروتئین برای رشد مو فوق‌العاده اهمیت دارد و شکر مانع از جذب پروتئین می‌شود.

دانه‌های تصفیه‌شده و نشاسته‌ای

بله درسته، نان، کیک، پاستای گندم و دیگر نشاسته‌های فرآوری شده به قند تبدیل می‌شوند که منجر به نازک شدن مو می‌شوند. تا جایی که می‌توانید از مصرف این مواد خودداری کنید.

 

 الکل

الکل، سطوح روی در بدن را کاهش می‌دهد و روی املاحی ضروری برای سلامت و رشد سریع مو محسوب می‌شود. همچنین نوشیدن الکل باعث کم آب شدن بدن‌تان می‌شود که می‌توانند باعث شکنندگی بیشتر موها شود.

 

سوال دیگه‌ای که ممکنه بپرسید این هست که

برای رشد مو چه روغنی خوبه؟

روغن‌ها از گیاهان به روش‌هایی مانند تقطیر یا تبخیر استخراج می‌شوند. این روغن‌ها به خاطر خواصی که دارند برای سلامت بسیار مفید هستند. یکی از مزیت‌هایی که این روغن‌ها دارند، افزایش رشد سریع مو و درخشندگی و تقویت موها می‌باشد.

 

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس می‌تواند به رشد سریع مو کمک کند. این روغن دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است که می‌تواند برای سلامت پوست سر بسیار مفید باشد.
چند قطره روغن اسطوخودوس را در 3 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید و به صورت مستقیم بر روی پوست سر بگذارید. حداقل 10 دقیقه صبر کنید و سپس با شامپو بشوئید. می‌توانید از این روغن چندین بار در هفته استفاده کنید.

 

روغن نعناع

روغن نعناع می‌تواند به تقویت مو در طول مرحله رشد کمک کند. یک مطالعه نشان داده است که روغن نعناع باعث افزایش تعداد فولیکول‌ها، عمق فولیکول و در کل رشد سریع مو می‌شود. دو قطره روغن نعناع را با روغن حامل مورد دلخواهتان مخلوط کنید. این ترکیب را روی پوست سرتان ماساز دهید و 5 دقیقه بعد بشوئید.

 

 روغن رزماری

اگر می‌خواهید موهای‌تان را تقویت کنید، روغن رزماری انتخاب خوبی است. اما پوست سر برخی از افراد به این روغن حساس است و ممکن است با کمی خارش پوست سر روبرو شوند. چند قطره روغن رزماری را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و روی سرتان بگذارید. حداقل به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس بشوئید. دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه برسید و رشد سریع مو را تجربه کنید.

تهیه و ترجمه: اختصاصی پِریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب