مصرف ویتامین در زمان پریود: کدام‌ها ضروری هستند؟

مصرف ویتامین در زمان پریود از اهمیت زیادی برخوردار است، چون کمبود مواد مغذی در دوران قاعدگی می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. علائم سندرم پیش از قاعدگی در طول قاعدگی در اغلب اوقات می‌تواند با کمبود مواد مغذی شدیدتر هم شود. وقتی یک رژیم غنی از مواد مغذی در دوران قاعدگی مصرف می‌کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا پریود راحت‌تری را تجربه کنید.

 

مصرف ویتامین در زمان پریود

طبق تحقیقات پریهان، در طول قاعدگی باید به مصرف ویتامین در زمان پریود اهمیت دهید، برای همین در ادامه فهرستی از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری که باید در این دوران مصرف کنید را برای شما گرد آورده‌ایم:

 

آهن

در طول دوران قاعدگی زنان دچار کمبود آهن می‌شوند. عوارض کمبود آهن در زنان می‌تواند پیامدهای بدی به همراه داشته باشد. سطوح پایین آهن می‌تواند منجر به خستگی، سرگیجه، کمخوابی و سردرد شود که با شروع چرخه قاعدگی این علائم شدیدتر می‌شوند. همیشه سعی کنید غذاهای غنی از آهن و یا مکمل آهن را همراه با ویتامین c مصرف کنید تا جذب بهتری داشته باشد.

بهترین مکمل آهن: آهن فروس + اسید فولیک

بهترین غذاهای غنی از آهن: گوشت ارگانیک، گوشت گاو، گوشت بره، اسفناج، کلم پیچ، غلات کامل، دانه کدوحلوایی.

 

منیزیم  

مصرف ویتامین در زمان پریود بهتر است همراه با منیزیم باشد. گنجاندن منیزیم در رژیم غذایی‌تان در طول دوران قاعدگی به تسکین گرفتگی عضلات و نوسانات اخلاقی کمک می‌کند. منیزیم به ریلکس شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند و در کل دردهای قاعدگی را کاهش می‌دهد. همچنین خون سیاه پریودی را باید جدی گرفت.

بهترین مکمل منیزیم: سیترات منیزیم

بهترین غذاهای غنی از منیزیم: آووکادو، کلم‌پیچ، بادام‌هندی، بادام، مغزدانه برزیلی، عدس، لوبیا، نخودفرنگی، نخود، توفو، کدوحلوایی، چیا، دانه کتان، غلات کامل، سالمون، موز، شکلات تلخ.

 

ویتامین ب

ویتامین ب جزو مواد مغذی ضروری برای کاکرد نرمال بدن است. اگر دچار کمبود مواد مغذی باشید، بهترین و آسان‌ترین روش برای مصرف ویتامین در زمان پریود، مصرف مکمل ویتامین ب است. در واقع ویتامین ب به کاهش علائم قاعدگی کمک می‌کند. اگر دچار نوسانات اخلاقی در قاعدگی می‌شوید و یا خسته هستید و نفخ شکم و اضطراب را تجربه می‌کنید، مصرف ویتامین B6 می‌تواند به مقدار قابل توجهی به شما کمک کند. اگر با شروع چرخه قاعدگی، انرژی‌تان را از دست می‌دهید، مصرف ویتامین در زمان پریود مخصوصاً ویتامین B می‌تواند به تامین انرژی بدن‌تان کمک کند.

بهترین ویتامین‌های ب: ویتامین D، ویتامین B1، ویتامین C

بهترین غذاهای غنی از ویتامین ب: شیر، پنیر، ماست، کلم ترش، پرتقال، گوشت ارگانیک، سبزیجات دارای برگ سبز، تخم‌مرغ، حبوبات، دانه‌ها و مغزدانه‌ها.

 

 ویتامین D

ممکن است ویتامین D مفیدترین ویتامینی باشد که می‌توانید در چرخه قاعدگی مصرف کنید. این ویتامین برای جذب کلسیم مهم است و می‌تواند باعث کاهش التهاب شود. کاهش التهاب می‌تواند به تسکین درد کمک کند و جذب کلسیم در دوران قاعدگی برایتان خوب است. کلسیم و ویتامین D در کنار هم ممکن است به تسکین علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک کمک کنند. وقتی این دو مکمل باهم ترکیب می‌شوند می‌توانند به سلامت تخمدان‌ها و تنظیم قاعدگی کمک کنند.

کمبود ویتامین D مرتبط با چندین اختلال قاعدگی است. اما نگران نباشید حتی اگر دچار اختلالات قاعدگی هستید، از هر زمان که شروع کنید به بهبودی‌تان کمک می‌کنید. گرفتگی‌های شدید قاعدگی و علائم سندرم پیش از قاعدگی همگی مرتبط با کمبود مصرف ویتامین در زمان پریود هستند.

 

ویتامین c

مصرف ویتامین C  قبل از پریود می‌تواند بر هورمون‌هایتان تاثیر بگذارد و باعث شود زودتر پریود شوید. اما شواهد کافی برای اثبات این امر هنوز وجود ندارد. حتی اگر ویتامین C باعث می‌شود زودتر پریود شوید، باز هم بهتر است در دوران قاعدگی مصرف شود. توصیه می‌شود جذب ویتامین C همراه با غذا باشد، چون مکمل‌ها با دوز بالا می‌توانند موجب بروز مشکلات گوارشی شوند و اگر همزمان با مصرف مکمل ویتامین C، قرص ضد بارداری و یا درمان جایگزین هورمون مصرف کنید، ویتامین C می‌تواند سطوح استروژن را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب