ویتامین ب کمپلکس برای چی خوبه؟

در همین ابتدا باید بگوییم ویتامین ب کمپلکس شامل همه انواع ویتامین‌های ب در یک کپسول یا قرص است. برخی از این قرص‌ها حاوی 100 درصد از نیاز روزانه به ویتامین ب هستند. برخی دیگر حاوی دوز بالایی از انواع این ویتامین‌ها هستند. بسیاری از افراد انواع ویتامین ب را از رژیم غذایی متنوعی که دارند دریافت می‌کنند. با این وجود، برخی دیگر از افراد ممکن است از مکمل‌های ویتامین برای دریافت آنها استفاده کنند.

 

ویتامین ب کمپلکس برای چی خوبه؟

گزارش پریهان: انواع مکمل‌های ویتامین ب کمپلکس ممکن است به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کنند. اگر فردی دارای هرگونه بیماری که در ادامه اشاره می‌کنیم باشد ممکن است مصرف ویتامین ب کمپلکس به نفع او باشد:

 میگرن

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ویتامین‌های ب می‌توانند از میگرن پیشگیری کنند مخصوصاً

  • ویتامین B6
  • ویتامین B9
  • ویتامین B12

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهند که ویتامین B2 می‌تواند از میگرن پیشگیری کند. برای پیشگیری از میگرن می‌توانید از این ویتامین‌ها استفاده کنید.

 

افسردگی و اضطراب

محققان یک مطالعه در سال 2018 اعلام کردند که بین سطوح ویتامین B12 و پیشرفت افسردگی و اضطراب رابطه مستقیمی وجود دارد. با این وجود، هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

یک متا آنالیز در سال 2015 نیز نشان داد که ویتامین‌های B می‌توانند به درمان افسردگی کمک کنند. این محققان بیان کردند که مصرف ویتامین ب کمپلکس به‌طور منظم و به مدت چندین هفته می‌تواند از کاهش ابتلا به افسردگی پیشگیری کند. یک مطالعه نیز در سال 2019 در اندونزی نشان داد که کمبود ویتامین‌های B9 و B12 نقش مهمی را در افسردگی و اضطراب بازی می‌کنند.

 

زخم‌های پوستی

ویتامین ب کمپلکس ممکن است به ترمیم زخم‌های پوستی کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که وقتی این ویتامین بر روی پوست استفاده شود، می‌تواند به ترمیم زخم‌های پوستی کمک زیادی کند. یک مطالعه حیوانی نشان داد که ویتامین B12 موجب بهبود زخم در موش‌های مبتلا به دیابت شد. هوز تحقیقات بیشتری در مورد تاثیر این ویتامین بر روی انسان‌ها وجود دارد.

آفت دهان

ویتامین B12 ممکن است به درمان آفت دهان نیز کمک کند. یک مطالعه نشان داد که پماد B12 در کنار درمان‌های دیگر می‌تواند درمان مفیدی برای آفت دهان باشد. درمان آفت دهان با عسل هم تاثیرگذار است.

چه کسانی باید این ویتامین را مصرف کنند؟

افراد زیر ممکن است از مصرف ویتامین ب کمپلکس استفاده کنند که به نفع آنها است:

زنان باردار

ویتامین‌های ب در طول بارداری از اهمیت زیادی برخوردار هستند و حداقل باید 400 mcg اسید فولیک در هر روز مصرف شود. همچنین زنان باردار باید فولات نیز مصرف کنند (شکل طبیعی از اسید فولیک).    

گیاهخواران

افرادی که از یک رژیم گیاهخواری پیروی می‌کنند، گوشت نمی‌خورند. این افراد در معرض ابتلا به کمبود ویتامین B12 قرار دارند. این ویتامین در بسیاری از منابع غذایی از جمله گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات وجود دارد. اگر گیاهخوار هستید، ویتامین ب کمپلکس می‌تواند به جبران انواع ویتامین‌های ب کمک کند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: مدیکال نیوز تودی

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب