از کدام قرص برای کاهش درد پریودی استفاده کنیم؟

در بسیاری از مواقع، برخی از افراد از قرص برای کاهش درد پریودی استفاده می‌کنند، برخی دیگر به رژیم غذایی‌شان دقت می‌کنند و برخی دیگر خودشان را فعال نگه می‌دارند تا درد قاعدگی‌شان کمتر باشد. جایگزین‌های بسیار زیادی برای تسکین درد قاعدگی وجود دارد. اگر قصد استفاده از هر گونه دارویی را دارید ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید. هدف ما در این مقاله فقط اطلاع‌رسانی است.

 

قرص برای کاهش درد پریودی

طبق تحقیقات در پریهان می‌توانید از قرص برای کاهش درد پریودی استفاده کنید. برخی از داروها می‌توانند به کاهش گرفتگی‌های شکمی و عضلانی در زمان دوران قاعدگی کمک کنند که برخی از این داروها بدون نسخه هم به‌فروش می‌رسند.

 

داروهای OTC

در اکثر موارد، داروهای OTC برای درمان کاهش درد پریودی بسیار تاثیرگذار هستند. در ادامه با این قرص‌ها آشنا می‌شویم:

ناپروکسن

قرص ناپروکسن متعلق به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است. این قرص برای درمان تب و درد ایجاد شده در اثر التهاب استفاده می‌شود از جمله درد به دلیل آرتریت، سردرد، کمردرد، میگرن، گرفتگی قاعدگی، جراحی جزئی، دندان درد و سرماخوردگی استفاده می‌شود. می‌توانید از این قرص برای کاهش درد پریودی استفاده کنید. دوز مصرفی آن برای افراد بالای 12 سال تا 65 سال، یک قرص در هر 8 ساعت یا 12 ساعت یکبار است. به هیچ وجه بیشتر از دو قرص را در طی 24 ساعت مصرف نکنید. ناپروکسن باید برای مدت کوتاهی مصرف شود. اگر با مصرف ناپروکسن علائم دردتان کاهش نیافت به پزشک مراجعه کنید.

 

ایبوپروفن

ایبوپروفن می‌تواند یکی از بهترین قرص‌ها برای کاهش هرگونه گرفتگی عضلانی باشد. اگر ایبوپروفن را به‌عنوان قرص برای کاهش درد پریودی انتخاب می‌کنید باید بدانید که این قرص عوارض زیادی دارد که یکی از آنها ایجاد مشکلات گوارشی است. این قرص را همیشه به‌همراه غذا مصرف کنید. ایبوپروفن به کاهش تولید پروستاگلادین‌ها کمک می‌کند که نوعی مواد شیمیایی در بدن هستند که موجب انقباض رحمی در هر ماه می‌شوند. این قرص ممکن است باعث تاخیر در پریودتان نیز شود. می‌توانید از این دارو برای قطع شدن پریودی استفاده کنید.

 

دیکلوفناک

 دیکلوفناک نیز جزو گروه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است که برای کاهش درد، ورم و التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این قرص برای کاهش درد پریودی می‌توانید استفاده کنید که می‌توانید روزی دو بار همراه با غذا مصرف کنید. حاکثر دوز مصرفی برای مصرف دیکلوفناک، 100 میلی‌گرم است.

 

آسپرین

شاید شنیده باشید که خوردن آسپرین در قاعدگی باعث افزایش خونریزی در دوران قاعدگی می‌شود، اما باید بدانید تاثیر آسپرین برای افزایش خونریزی جزئی است. توصیه ما این است که از این قرص برای کاهش درد پریودی استفاده نکنید و از گزینه‌های دیگر استفاده کنید.

 

آیا قرص‌های ضدبارداری می‌توانند به کاهش درد کمک کنند؟

بله، قرص‌های ضدبارداری می‌توانند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کنند. در کل، قرص‌های ضدبارداری می‌توانند با کاهش پروستاگلاندین‌ها به کاهش درد کمک کنند. برای مصرف این نوع قرص برای کاهش درد پریودی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

منبع

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب