آیا قرص آسپرین برای عادت ماهیانه تاثیری می‌گذارد؟

اینکه قرص آسپرین برای عادت ماهیانه تاثیری می‌گذارد یا نه هنوز ناشناخته است، اما بسیاری از زنان همچنان از آن استفاده می‌کنند. آسپرین و دیگر داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی دارای پتانسیل برای تداخل با تخمک‌گذاری با مهار تولید پروستاگلاندین به‌وسیله سیکلواکسیناژ است. در واقع، زمینه‌های فعلی محدود نشان دادند که آسپرین با دوز بالا می‌تواند طول چرخه قاعدگی را تغییر دهد. یک مطالعه کوچک نشان داد زنانی که سه گرم آسپرین در روز مصرف کرده بودند، طول چرخه قاعدگی آنها کاهش یافت. اما یک مطالعه نیز نشان داده است مصرف آسپرین باعث پریود شدن می‌شود.

 

تاثیر قرص آسپرین برای عادت ماهیانه

آسپرین می‌تواند از لخته‌های خونی جلوگیری کند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان بعد از حمله‌های قلبی یا سکته مغزی به بیماران خود آسپرین تحویز می‌کنند. اما اگر به‌طور منظم آسپرین مصرف کنید، خیلی زود متوجه می‌شوید پریودتان سنگین‌تر یا طولانی‌تر از حد معمول شده است. در این صورت اگر خونریزی‌تان زیاد است، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. داروهای دیگر نظیر ایبوپروفن و ناپروکسن می‌توانند تاثیر مخالفی با آسپرین داشته باشند. این داروها باعث سبک‌تر شدن چرخه قاعدگی می‌شوند.

 

طریقه مصرف قرص آسپرین برای پریود شدن

خیلی از زنان در اینترنت این سوال را سرچ می‌کنند که با آسپرین چطور زودتر پریود شوند. پاسخ ما این است: هیچ دارویی برای پریود شدن سریع وجود ندارد. هنوز مصرف قرص آسپرین برای پریود شدن ثابت نشده است. با اینکه آسپرین باعث رقیق شدن خون می‌شود، اما ضرورتاً بر عادت ماهیانه تاثیری ندارد. این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از استیل سالیسیلیک اسید با نام تجاری آسپرین مضر است. حتی دوز پایین این دارو، رهاسازی اسید اوریک را کاهش می‌دهد و در برخی افراد می‌تواند موجب حمله نقرسی شود.

 

حرف آخر

مصرف طولانی‌مدت داروهایی مانند آسپرین می‌تواند منجر به سردرد شود. همچنین باعث اختلالات کارکرد کبدی و التهاب کلیه می‌شود. مصرف بیش از حد آسپرین باعث رقیق شدن خون می‌شود طوری که می‌تواند باعث سکته هموراژیکی شود. باید بگوییم نیازی به مصرف قرص آسپرین برای عادت ماهیانه ندارید، چون هیچ تاثیری در زودتر شدن پریود ندارد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب