آیا می‌توانیم از روغن نارگیل برای خشکی واژن استفاده کنیم؟

بسیاری از زنان از روغن نارگیل برای خشکی واژن استفاده می‌کنند. خشکی واژن مشکلی است که بدون در نظر گرفتن سن بسیاری از زنان درگیر آن هستند. روغن نارگیل به‌صورت گسترده‌ای در دنیای زیبایی برای تاثیرات مرطوب‌کنندگی برای پوست و مو استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد مزیت‌های روغن نارگیل، چگونگی استفاده از آن و همه مواردی که قبل از استفاده از روغن نارگیل باید بدانید صحبت کنیم.

 

آیا روغن نارگیل برای خشکی واژن واقعاً تاثیرگذار است؟

بیش از 65 درصد زنان از روان‌کننده‌ها برای درمان خشکی واژن استفاده می‌کنند. هنوز تحقیقات بسیار کمی در مورد استفاده از روغن نارگیل برای خشکی واژن انجام گرفته است، اما شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند روغن نارگیل برای مرطوب شدن پوست مفید است.

تحقیقات نشان دادند که روغن نارگیل اصل به دلایل زیر روش خوبی برای خشکی و بیماری‌های مرتبط با پوست است:

  • به عنوان یک مانع عمل می‌کند
  • دارای خواص مرطوب‌کنندگی و ضدباکتریایی است
  • ایمن است.

در کل، استفاده از روغن گیاهی برای بیرون از واژن بدون خطر در نظر گرفته شده است. بنابراین، توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از روغن نارگیل برای خشکی واژن با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

فواید استفاده از روغن نارگیل

علاوه‌براینکه روغن نارگیل به‌خاطر خواص مرطوب‌کنندگی‌اش شناخته شده است، این روغن دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است که ممکن است به برطرف شدن عفونت‌های دستگاه ادراری، عفونت‌های مخمری و عفونت‌های مقاوم در برابر داروها کمک کند.

همچنین این روغن یک روغن کاملاً گیاهی است. برخلاف روغن‌های سنتی، روغن نارگیل خالص بدون هیچ گونه ماده افزودنی و دیگر تحریم‌کننده‌ها است. این بدین معنا است که احتمال کمی وجود دارد که این روغن باعث التهاب در یک ناحیه حساس شود.

روغن نارگیل و دیگر روغن‌های گیاهی برای خشکی واژن نسبت به آب یا روان‌کننده‌های ژل مانند دارای پوشش سنگین‌تری هستند. این بدین معنا است که در مورد استفاده از روغن نارگیل برای خشکی واژن لازم نیست نگران باشید.

 

آیا روغن نارگیل می‌تواند دارای عوارض جانبی باشد؟

با اینکه روغن نارگیل هیچ گونه ماده شیمیایی ندارد، اما با این حال برای بدن‌تان یک ماده خارجی محسوب می‌شود. بنابراین قبل از استفاده از روغن نارگیل برای خشکی واژن باید آن را روی پوست‌تان تست کنید. با تست روی پوست می‌توانید واکنش بدن‌تان را نسبت به این روغن بدانید. برای انجام این کار:

  • مقدار کمی از روغن ناگیل را روی قسمت داخلی ساعد دست‌تان بمالید.
  • اگر بعد از گذشت 24 ساعت، هیچ گونه قرمزی، خارش یا هر گونه تحریک‌پذیری دیگری روی پوست‌تان ظاهر نشد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که هر چیزی که داخل واژن بگذارید بر pH واژن‌ تان تاثیر خواهد گذاشت. نامتعادل شدن واژن خطرناک نیست، اما می‌تواند موجب عفونت واژن شود.

همچنین باید تاثیرات روغن نارگیل برای واژن را در جهت بارداری و پیشگیری از بارداری هم در نظر بگیرید. روان‌کننده‌های روغنی می‌توانند باعث پاره شدن و یا ضعیف شدن کاندوم شوند. با این کار در کعرض خطر عفونت‌های مقاربتی نیز قرار می‌گیرید. همچنین ریسک بارداری در شما افزایش پیدا می‌کند.

همچنین اگر قصد بارداری دارید، نباید فکر کنید که روغن نارگیل به انتقال اسپرم کمکی می‌کند. برای باردار شدن بهتر است راه‌های دیگری را انتخاب کنید. می‌توانید از روغن نعناع  برای رفع عفونت واژن استفاده کنید.

 نحوه استفاده از روغن نارگیل

هیچ تحقیق رسمی در مورد استفاده از روغن نارگیل برای خشکی واژن وجود ندارد. اکثر اطلاعاتی که در دسترس هستند، قدیمی هستند و با احتیاط باید استفاده کنید. همچنین در مورد استفاده از هرگونه روان‌کننده برای واژن باید با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک به خوبی می‌تواند در مورد عوارض جانبی و خطرات روغن نارگیل برای خشکی واژن را به شما توضیح دهد.

اگر از آبلیمو برای تنگی واژن استفاده می‌کنید، قبل از استفاده راهنمایی‌های لازم را مطالعه کنید.

روغن نارگیل موضعی

در کل استفاده از روغن نارگیل بر قسمت‌های خارجی واژن بدون خطر در نظر گرفته شده است. اما توصیه ما در پریهان این است که اگر می‌خواهید از روغن نارگیل برای خشکی واژن استفاده کنید، بهتر است قبل از این کار با پزشک متخصص مشورت کنید. هیچ گونه دستورالعملی در مورد مقدار روغن نارگیل و نحوه استفاده از آن برای خشکی واژن وجود ندارد. فقط کافی است روغن نارگیل را بر روی قسمت‌های مورد نظر بمالید. لکه سیاه روی واژن نیز می‌تواند درمان شود.

 

روغن نارگیل خوراکی

بسیاری از زنان برای درمان مشکلات زنانگی مانند عفونت دستگاه تناسلی از روغن نارگیل استفاده می‌کنند. مصرف خوراکی روغن نارگیل ممکن است به خشکی واژن کمک کند و یا ممکن است کمکی نکند.

اگر به روغن نارگیل آلرژی نداشته باشید، گنجاندن آن در رژیم غذایی بهتر است. به این نکته توجه کنید که هر قاشق غذاخوری روغن نارگیل حاوی 11 گرم چربی اشباع شده است. انجمن قلب آمریکا در حال حاضر توصیه می‌کند که روزانه 13 گرم چربی اشباع نشده مصرف شود.

 

 نوشیدن آب نارگیل

روغن نارگیل و آب نارگیل دو چیز متفاوت از هم هستند. آب نارگیل را به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید. مانند روغن نارگیل، آب نارگیل نیز به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. آب نارگیل ممکن است به کم آبی بدن کمک کند که در نتیجه ممکن است به بدتر شدن علائم خشکی واژن کمک کند.

کلام آخر

اگر به هر دلیلی می‌خواهید از روغن نارگیل برای خشکی واژن استفاده کنید، بهتر است روغن نارگیل خالص فرآوری نشده تهیه کنید. می‌توانید روغن نارگیل را به صورت مایع یا جامد مصرف کنید.

 

 

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب