تاثیر روغن نعناع برای واژن و رفع عفونت

احتمالاً در مورد تاثیر روغن نعناع برای واژن چیزهای زیادی شنیده‌اید. اما آیا این تاثیرات ثابت شده هستند. اگر تاثیر دارند این تاثیرات چگونه هستند؟ روغن نعناع به‌خاطر خواص ضدمیکروبی، ضدقارچی و ضدباکتریایی که دارد بسیار مشهور است. بله روغن نعناع به کاهش عفونت‌های مخمری ایجاد شده در اثر رشد کاندیدا کمک می‌کند. فقط قبل از اینکه از این روغن برای رفع عفونت واژن استفاده کنید با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

 

روغن نعناع برای واژن چه تاثیری دارد؟

ثابت شده است که روغن نعناع در برابر عفونت مخمری مبارزه می‌کند و تاثیر درمانی فوق‌العاده‌ای دارد. طبق گزارشات مجله اینترنتی پریهان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تحقیقاتی را برای رویکردهای جایگزین برای واژینیت در سال 2011 انجام داد و در این تحقیقات نشان داده شد که نعناع دارای خواص ضدکاندیدایی است.

در سال 2010، مجله میکروبیولوژی، ایمن‌شناسی و عفونت تحقیقاتی را منتشر کرد که در آن 30 روغن گیاهی از جمله روغن نعناع دارای بیشترین خواص تاثیرگذار ضدقارچی بودند. در این تحقیقات ثابت شده که روغن نعناع برای واژن دارای فعالیت ضدقارچی قوی‌تری نسبت به بیفونازول است. بسیاری از مطالعات اینگونه نتیجه‌گیری کرده‌اند که برای درمان عفونت‌های مخمری با روغن نعناع هنوز تحقیقات بیشتری لازم است اما می‌تواند مفید باشد.

 

مزیت‌ها و کاربردهای روغن نعناع

روغن‌های ضروری را در هر سنی می‌توان استفاده کرد. مطالعات منتشر شده در سال 2010 نشان دادند که روغن نعناع دارای خواص ضدمیکروبی است، اگرچه روغن پونه کوهی نیز دارای بیشترین فعالیت ضدمیکروبی است. هم روغن نعناع و هم روغن پونه کوهی حاوی ترکیبی به نام کارواکرول هستند که به مبارزه با باکتری‌ها و مخمر کمک می‌کند. چای و روغن نعناع به تسکین علائم گوارشی از جمله سندرم روده تحریک‌پذیر، اسهال، نفخ شکم و حالت تهوع کمک می‌کند.

 

طرز استفاده

قبل از اینکه از روغن نعناع برای واژن استفاده کنید، باید بدانید که  به هیچ وجه به تنهایی از روغن نعناع استفاده نکنید و با روغن حامل مخلوط کنید. چند قطره از روغن نعناع را با روغن حاملی مانند روغن نارگیل مخلوط کنید یا با آب رقیق کنید و به‌صورت موضعی بر روی ناحیه تحت عفونت بزنید. نوشیدن چای نعناع هم در روز توصیه می‌شود.

 

 

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

اکثر درمان‌های خانگی در طی چند روز تاثیر خود را نشان می‌دهند. برخی از این درمان‌های خانگی به یک هفته نیاز دارند. اگر در طول درمان علائم‌تان بدتر شد یا با علائم جدیدی مواجه شدید هرچه زودتر باید با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

 

نحوه پشگیری از عفونت‌های مخمری

برای پیشگیری از عفونت‌های مخمری به نکات زیر دقت کنید:

  • مقدار قند مصرفی و غذاهای فرآوری‌شده‌تان را محدود کنید. شکر باعث ایجاد مخمر می‌شود. لباس زیر گشاد و نخی بپوشید.
  • مدت زمان زیادی را با لباس‌های خیس و یا مایو سپری نکنید. مخمر در محیط گرم و مرطوب رشد می‌کند.
  • تنها در صورت نیاز آنتی‌بیوتیک مصرف کنید.
  • از اسپری‌های خوشبوکننده واژن و دوش واژن به‌شدت خودداری کنید. این محصولات، تعادل باکتری‌های خوب و مخمر را در واژن تغییر می‌دهد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب