درمان منگوله پوستی در طب سنتی

از منگوله پوستی چه میدانید؟ آیا به دنبال راه­های درمان منگوله پوستی در طب سنتی هستید؟ منگوله­‌های پوستی ضایعات نرم و گوشتی هستند و از پوست آویزان می‌شوند و اغلب روی پوست قسمتهایی از بدن مانند زیر بازوها و ناحیه زیر بغل، روی گردن، زیر سینه، نزدیک اندام تناسلی، روی پلک­ها که رطوبت و اصطکاک رایج است، بوجود می­آیند. در ادامه این مقاله میخواهیم به راه­های درمان طبیعی منگوله پوستی بپردازیم.

درمان منگوله پوستی در طب سنتی

منگوله‌­های پوستی منبع خون خاص خود را دارند و شما نباید در خانه اقدام به بریدن، سوزاندن، گره زدن یا فریز کردن منگوله­‌های پوستی کنید. در این قسمت میخواهیم 10 درمان منگوله پوستی در طب سنتی را در مجله اینترنتی پریهان برایتان معرفی کنیم.

سرکه سیب

درمان منگوله پوستی با سرکه سیب ارگانیک به دلیل توانایی آن در از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های مضر، متعادل کردن سطح  pH و موارد دیگر، برای مراقبت­های پوستی استفاده می­شود. یک پنبه استریل را با سرکه سیب آغشته کنید و به مدت 20 دقیقه روی منگوله پوستی قرار دهید و با بانداژ محکم ببنید. درصورتی که تحریک و حساسیت پوستی مشاهده نکردید، به مدت چند روز ادامه دهید. در موارد شدید می‌توانید از پماد منگوله پوستی نیز استفاده کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای با خواص ضد عفونی کنندگی قوی و توانایی آن در درمان عارضه های پوستی استفاده می­شود. برای از بین بردن منگوله پوستی، 6 تا 8 قطره از روغن درخت چای با کیفیت بالا را روی یک پنبه استریل بمالید و به مدت 15 دقیقه با بانداژ روی پوست محکم ببندید. این کار را سه بار در روز انجام دهید تا زمانی که منگوله پوستی از بین برود.

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی قوی است. به همین دلیل، بسیار مهم است که آن را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن بادام، قبل از استفاده روی پوست مخلوط کنید. 2 قطره روغن حامل را با 4 قطره روغن پونه کوهی باکیفیت مخلوط کنید و سه بار در روز روی پوست بمالید. لازم نیست آن را با باند بپوشانید. این ترکیب را روی پوست ترک خورده یا تحریک شده استفاده نکنید.

ید

استفاده موضعی از ید مایع ممکن است به حذف لکه ­های پوستی کمک کند. این کار با شکستن سلول‌های پوستی کار می‌کند، پس فقط روی منگوله پوستی بمالید و از پوست سالم اطراف خودداری کنید. برای ایمن بودن، روغن نارگیل را با احتیاط روی یک ناحیه نیم اینچی در اطراف منگوله پوست بمالید تا یک مانع ایجاد کنید. سپس چند قطره ید را با یک سواب پنبه ای استریل بمالید.

سیر

سیر له شده در حالی که  بدبوترین انتخاب درمانی است اما برای درمان زگیل و منگوله­‌های پوستی استفاده می‌شود. هرشب یک حبه سیر بزرگ را با چاقو له کنید تا روغن­های قوی سیر آزاد شود و سپس با بانداژ روی منگوله پوست را محکم ببندید و صبح محل درمان را به خوبی بشویید و خشک کنید.

ویتامین E

یکی دیگر از درمان­‌های موضعی عالی برای منگوله­‌های پوستی، روغن ویتامین E است. این روغن مانند سیر، روغن درخت چای و سرکه سیب، برای طیف وسیعی از مشکلات پوستی، از جمله حذف منگوله ­های پوستی، استفاده می‌شود. روغن ویتامین E با کیفیت بالا را انتخاب کنید و آن را روی پوست بمالید. با یک تکه پلاستیکی کوچک بپوشانید و با بانداژ محکم ببندید.

پوست موز یا پوست پاپایا

باتوجه به مطالعات انجام شده، استفاده از ترکیب پوست موز یا پوست پاپایا با روغن درخت چای باعث از بین رفتن منگوله پوستی می­شود. هر شب قبل از خواب این ترکیب را روی منگوله پوستی بگذارید و با باند محکم ببندید. اگر آلرژی یا حساسیت به لاتکس دارید این کار را انجام ندهید.

روغن کرچک و جوش شیرین

روغن کرچک و جوش شیرین با هم می­توانند به خلاص شدن از شر منگوله پوستی کمک کنند. دو واحد روغن کرچک را با یک واحد جوش شیرین مخلوط کرده و به آرامی روی پوست بمالید. با یک تکه پلاستیک یا پوست موز یا پاپایا بپوشانید و با باند محکم ببندید. بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید.

مکمل دارچین

از آنجایی که شواهدی وجود دارد که نشان می­دهد دیابت و منگوله‌­های پوستی با هم مرتبط هستند، سعی کنید دارچین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به تثبیت سطح قند خون کمک کند.

رژیم غذایی سالم

برای کمک به جلوگیری از بروز علائم پوستی در آینده، اگر اختلال متابولیک یا غدد درون ریز دارید، با داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، قند کم با مقدار زیادی چربی سالم و غذاهای پرفیبر سطح طبیعی قند خون خود را تنظیم کنید.

سخن پایانی

توجه داشته باشید اگر منگوله پوستی روی پلک یا اطراف چشم که بافت بسیار حساسی دارند باشد باید توسط متخصص پوست برداشته شود زیرا بافت اطراف چشم بسیار حساس است. همچنین مهم است که ابتدا نوع ضایعه پوستی خودرا تشخیص دهید و سپس به درمان آن اقدام کنید. درمان­ منگوله پوستی در طب سنتی اغلب چند روز یا چند هفته طول می‌کشند بنابراین باید صبور باشید.

منبع

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب