درمان منگوله پوستی با سرکه سیب: تحقیقات چه می گویند؟

درمان منگوله پوستی با سرکه سیب یکی از روش‌هایی است که بسیاری از افراد برای از بین بردن منگوله پوستی خود از آن استفاده می‌کنند. البته منگوله پوستی را می‌تواند به روش‌های مختلف جراحی از جمله سرمادرمانی درمان کنید. اما برخی ادعا می‌کنند که درمان‌های خانگی بدون دردسر هستند و به از بین بردن منگوله‌های پوستی کمک می‌کنند. در واقع، درمان‌های خانگی ممکن است باعث خشک شدن منگوله‌های پوستی و در نتیجه افتادن آنها شوند. برای همین در مجله اینترنتی پریهان تصمیم گرفتیم در مورد یکی از این روش‌های خانگی تحقیق کنیم و اطلاعات مفیدی را در این مورد در اختیار شما قرار دهیم.

 

درمان منگوله پوستی با سرکه سیب

درمان منگوله پوستی با سرکه سیب یکی از روش‌هایی است که می‌توانید برای از بین بردن منگوله پوستی‌تان از آن استفاده کنید.

روش استفاده از سرکه سیب برای منگوله پوستی

برای درمان منگوله پوستی با سرکه سیب، ابتدا باید توپ پنبه‌ای را به سرکه سیب آغشته کنید و روی منگوله پوستی‌تان قرار دهید. منگوله را با بانداژ به مدت 10 تا 30 دقیقه بپوشانید و سپس پوست‌تان را بشویید. برای گرفتن نتیجه می‌توانید این روش را دوبار در روز و به مدت 2 تا 3 هفته تکرار کنید.  

اسیدی بودن سرکه سیب باعث شکسته شدن بافت اطراف منگوله پوستی می‌شود که در نتیجه باعث افتادن آن می‌شود.

البته برای منگوله‌های پوستی بزرگ نمی‌توانید از سرکه سیب استفاده کنید و فقط برای منگوله‌های پوستی کوچک این روش جواب می‌دهد. البته در مورد درمان منگوله پوستی با سرکه سیب هیچ گونه اثبات علمی در این زمینه وجود ندارد.

در کل، سرکه سیب برای منگوله پوستی بدون خطر است. با این وجود، سرکه سیب می‌تواند موجب خارش و قرمزی پوست شود. در صورت مشاهده خارش و یا قرمزی پوست بلافاصله درمان منگوله پوستی با سرکه سیب را متوقف کنید.

 تحقیقات چه می‌گویند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم هیچ گونه اثبات علمی در مورد درمان منگوله پوستی با سرکه سیب وجود ندارد. گزارشات پراکنده نشان می‌دهند که استفاده موضعی از محلول‌های حاوی اسید استیک با غلظت زیاد به از بین بردن زگیل کمک می‌کند. به همین دلیل چون سرکه سیب حاوی 5 الی 6 درصد اسید استیک است، ممکن است به از بین بردن منگوله پوستی کمک کند.

با این وجود، برخی مطالعات نشان می‌دهند که سرکه سیب ممکن است به پوست‌تان آسیب وارد کند. در برخی موارد، استفاده از سرکه سیب برای برداشتن خال مجر به اسکار و فرسایش پوستی شده است. برخی از شواهد نیز نشان داده‌اند که ممکن است بعد از استفاده از سرکه سیب بر روی پوست، پوست‌تان دچار سوختگی شود.

 

مزیت‌های استفاده از سرکه سیب

قرن‌ها است که بسیاری از مردم دنیا از سرکه سیب برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. در سالهای اخیر، سرکه سیب تبدیل به انتخاب اول برای درمان هر چیزی از سرماخوردگی گرفته تا کاهش وزن نیز شده است.

برخی مردم نیز بر این باور هستند که اسید استیک موجود در سرکه سیب به از بین بردن منگوله‌های پوستی کمک می‌کند.

 

 

منگوله‌های پوستی خطرناک

اگر در نواحی زیر منگوله پوستی دارید به هیچ وجه برای درمان منگوله پوستی از سرکه سیب و یا دیگر روش‌های درمان خانگی استفاده نکنید:

  • نزدیک به چشم
  • نواحی تناسلی
  • اگر خیلی بزرگ باشد
  • اگر همراه با درد، خونریزی و یا خارش باشد.

 

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در برخی مواقع ممکن است خال یا زگیل را با منگوله پوستی اشتباه بگیرید. چون برخی از خال‌ها سرطانی هستند، بهتر است ابتدا منگوله پوستی‌تان توسط پزشک متخصص پوست معاینه شده باشد. تنها متخصص پوست می‌تواند تشخصی دهد که آیا منگوله پوستی دارید یا خال و یا هر نوع بیماری پوستی دیگر. اکثر منگوله‌های پوستی دارای رشد غیر سرطانی هستند، اما اگر به منگوله پوستی‌تان شک دارید، بهتر است با پزشک‌تان مشورت کنید تا از منگوله پوستی‌تان نمونه‌برداری شود.

 

کلام آخر

درمان منگوله پوستی با سرکه سیب معمولاً بدون ضرر است، اما اگر به اشتباه روی خال یا زگیل سرکه سیب بزنید ممکن است دچار مشکلات پوستی شوید. توصیه ما این است که ابتدا منگوله پوستی‌تان توسط پزشک متخصص معاینه شود و در صورت تشخیص آن به درمان بپردازید.

 ما از این منابع برای تهیه این محتوا استفاده کردیم:

 https://www.healthline.com/health/skin-tag-removal#concerns

https://www.zuriplasticsurgery.com/about/press/is-it-safe-to-use-apple-cider-vinegar-to-remove-skin-tags/

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب