درمان خانگی زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی به یک بیماری شایع و فراگیر در زنان و مردان تبدیل شده و عامل آن ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است که بیش از 120 نوع دارد، نوع 6 و 11 این ویروس باعث زگیل تناسلی در بدن می‌شوند.
این عارضه مانند سایر بیماری‌ها در بدن قابل درمان است و می‌توانید برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید، اما آیا از روش‌های سنتی و خانگی هم می‌توان برای درمان آن استفاده کرد؟

روش‌های درمان خانگی زگیل تناسلی الهام گرفته از طب سنتی هستند و در سالیان متمادی از این روش برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کرده‌اند.

درمان زگیل تناسلی در خانه امکان‌پذیر است و هیچ عوارض و معایبی برای فرد ندارد، در ادامه با انواع روش‌های درمان طبیعی و خانگی زگیل تناسلی آشنا می‌شوید.  

روش های درمان طبیعی و خانگی زگیل تناسلی

موثرترین و بهترین روش‌های درمان طبیعی و خانگی زگیل تناسلی عبارتنداز:

آناناس

 این میوه سرشار از بروملین است، این آنزیم درمان کننده بیماری‌های التهابی و پوستی بوده و قادر است بیماری‌هایی چون آکنه، اگزما و پسوریازیس را درمان کند. عصاره آناناس توانایی آن را دارد تا زگیل تناسلی را خشک کند و در نهایت آن را از بین ببرد.

آناناس برای زگیل تناسلی
منگنز موجود در عصاره آناناس جای زخم را بهبود می‌دهد و تاثیر مثبتی در بهبود زخم پس از عمل جراحی دارد. چند برش آناناس تازه را فشار دهید و عصاره آن را خارج کنید سپس به کمک یک پنبه این عصاره را به مدت 10 دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید.

سیر

 استفاده از عصاره سیر می‌تواند در روند درمان زگیل‌های تناسلی کوچک بسیار موثر باشد. برای انجام این روش باید عصاره خالص سیر را تهیه کنید و آن را به صورت مستقیم روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. برخی افراد برای این کار از یک پد پانسمان آغشته به عصاره سیر استفاده می‌کنند.

پیاز

 پیاز با خاصیت ضدمیکروبی که دارد از پخش شدن ویروس جلوگیری می‌کند و موجب بهبود جریان خون و تسریع فرآیند درمان خانگی زگیل تناسلی می‌شود. برای استفاده از آن می‌توانید روی دو برش پیاز یک قاشق چایخوری نمک بریزید و اجازه دهید 24 ساعت به همین حالت باقی بماند، سپس آن را از صافی رد کنید و عصاره آن را با استفاده از یک پنبه روی محل مورد نظر قرار دهید.

پیاز برای زگیل تناسلی

برای رسیدن به نتیجه معقول و منطقی این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب مشابه استفاده از داروهای اسیدی است، با استفاده از سرکه سیب ممکن است کمی دچار سوزش شوید که جای نگرانی نیست. زگیل تناسلی در تماس با سرکه سیب سیاه می‌شود و از بین می‌رود.

روغن کرچک

 یکی از روغن‌های بدون بو و مزه که برای درمان مشکلات و بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود، روغن کرچک است که با خاصیت ضدالتهاب و ضد ویروسی خود به درمان زگیل تناسلی کمک بسیاری می‌کند. برای استفاده از آن از یک پنبه آغشته به روغن استفاده کنید و اجازه دهید یک شبانه روز روی زگیل بماند.
بعد از گذشت 24 ساعت محل مورد نظر را با آب‌گرم شست‌و شو دهید و با یک لیف یا پارچه زبر روی آن بکشید تا سلول‌های مرده از بین بروند.
تکرار روزانه این کار به درمان زگیل تناسلی کمک بسیاری می‌کند.

زردچوبه

 زردچوبه از دیرباز درمانگر طب سنتی بوده و خواص ضدعفونی کننده بسیار بالایی دارد و می‌تواند زخم‌های شدید و زگیل‌های تناسلی را بهبود بخشد. کورکومین موجود در زردچوبه به مرور زمان موجب از بین رفتن زگیل تناسلی می‌شود.

آلوئه ورا

این گیاه خواص ضدالتهابی بالایی دارد و می‌تواند سوختگی و التهابات پوستی را درمان کند. آلوئه ورا سرشار از خواص ضدویروسی است و می‌تواند در رفع خارش و سوزش پوست تاثیرگذار باشد. برای از بین بردن زگیل تناسلی باید از پنبه آغشته به آلوئه ورا استفاده کنید. اجازه دهید 24 ساعت این ژل روی زگیل بماند سپس آن را با آب گرم شست و شو دهید.

آلوئه ورا برای زگیل تناسلی

 

چای سبز

یکی از موثرترین و بهترین روغن‌های طبیعی برای درمان زگیل تناسلی، روغن درخت چای است که به روغن چای سبز هم شناخته می‌شود. این روغن در برابر قارچ، شپش و سایر ارگانیسم‌ها موثر عمل می‌کند.
برای استفاده از آن می‌توانید کمی از روغن چای را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا قدرت اثرگذاری آن بیشتر شود سپس آن را مستقیم روی زگیل قرار دهید تا با سوزش و التهابی که ایجاد می‌کند باعث کاهش سایز زگیل و از بین رفتن آن شود.
اگر می‌خواهید به یک نتیجه معقول و منطقی برسید باید هر روز از آن استفاده کنید.  

نارون کوهی

 استفاده از نارون کوهی یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌های درمان زگیل تناسلی در زنان و مردان است. نارون کوهی با کوچک کردن زگیل تناسلی و سیاه کردن آن از بین می‌رود، عدم رسیدن اکسیژن کافی به زگیل موجب مرگ آن خواهد شد.
برای انجام این کار باید پنبه یا پد آغشته به نارون کوهی را دو تا سه بار در هفته به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بعد از گذشت یک ماه نتیجه آن را می‌بینید.

پیچک دیواری

 پیچک دیواری در درمان زگیل تناسلی نوع 16 بسیار موثر عمل می‌کند، از این ماده نباید در غشا داخلی واژن و مقعد استفاده کرد چرا که موجب التهاب و سوزش می‌شود.

نکته آخر درباره زگیل تناسلی

در این بلاگ سعی کردیم تا اطلاعات مفید و کاملی در رابطه با درمان خانگی زگیل تناسلی در اختیارتان قرار دهیم. اما از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟ هیچ آزمایشی برای تشخیص “وضعیت HPV” یک فرد وجود ندارد. همچنین، هیچ آزمایش HPV تایید شده ای برای یافتن HPV در دهان یا گلو وجود ندارد. تست های HPV وجود دارد که می تواند سرطان دهانه رحم را غربالگری کند ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی فقط از این آزمایش ها برای غربالگری زنان ۳۰ ساله و بالاتر استفاده می کنند. تست HPV برای غربالگری مردان، نوجوانان یا زنان زیر ۳۰ سال توصیه نمی شود. اکثر افراد مبتلا به HPV نمی دانند که به این عفونت مبتلا هستند.

آن‌ها هرگز علائم یا مشکلات سلامتی را  بروز نمی دهند. برخی از افراد با ابتلا به زگیل تناسلی متوجه می شوند که HPV دارند. زنان ممکن است زمانی که نتیجه غیرطبیعی تست پاپ (در طول غربالگری سرطان دهانه رحم) دریافت کنند، متوجه شوند که به HPV مبتلا هستند. برخی دیگر ممکن است زمانی متوجه شوند که دچار مشکلات جدی تری از HPV مانند سرطان شده باشند.

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب