15 روش برای درمان حالت تهوع در خانه

درمان حالت تهوع در خانه می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام گیرد. حالت تهوع چیزی نیست جز احساس وحشتناکی که انگار می‌خواهید استفراغ کنید اما نمی‌توانید. علت حالت تهوع می‌تواند گوناگون باشد. جدا از همه اینها، حالت تهوع می‌تواند در مکان‌های مختلفی مانند مسافرت با اتوبوس یا ماشین نیز اتفاق بیفتد که برای اینها هم می‌توانید از روش‌های درمان خانگی استفاده کنید.

 

درمان حالت تهوع در خانه

روش‌های درمان تهوع

طبق گزارش پریهان: تهوع می‌تواند علت‌های متفاوتی داشته باشد و اجتناب از آن می‌تواند سخت باشد. با این وجود، احساس حالت تهوع را می‌توان با روش‌های زیر در خانه درمان کرد:

 

داروهای ضد استفراغ

داروهایی هستند که به کاهش حالت تهوع یا استفراغ کمک زیادی می‌کنند. این داروها که با عنوان قرص حالت تهوع شناخته می‌شوند، اغلب برای درمان علائم حالت تهوع که در اثر بیماری حرکتی یا عفونت ایجاد شده‌اند، استفاده می‌شوند:

برخی از عوارض جانبی این داروها عبارتند از:

  • خشکی دهان
  • خستگی
  • سوء‌هاضمه
  • تغییرات در اشتها
  • بی‌قراری

زنجبیل

وقتی از ما سوال می‌شود که چه غذایی برای استفراغ خوبه؟ باید بگوییم زنجبیل به‌طور گسترده‌ای برای کاهش حالت تهوع استفاده می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که زنجبیل در درمان علائم حالت تهوع و استفراغ ایجاد شده در اثر بارداری و شیمی‌درمانی بسیار تاثیرگذار است. عوارض جانبی زنجبیل نسبتاً کم است و می‌تواند همانند داروهای ضد حالت تهوع موثر باشد. زنجبیل تازه را می‌توان در تهیه غذا استفاده کرد یا به تنهایی خورد. می‌توانید از زنجبیل به‌صورت دمنوش نیز استفاده کنید.

 

نعناع

نعناع برای درمان تهوع

یک مطالعه اخیر نشان داده است که نعناع می‌تواند باعث کاهش تهوع ایجاد شده در اثر شیمی‌درمانی شود. نعناع را می‌توانید به‌صورت کپسول، دمنوش یا روغن مصرف کنید.

 

نوشیدنی‌های ورزشی

بر طبق تحقیقات، مایعات نمکی مانند مایعاتی که در نوشیدنی‌های ورزشی استفاده می‌شود می‌توانند به کاهش حالت تهوع کمک کنند.

پروتئین

محققان خوردن وعده‌های غذایی که پر از غذاهای پروتئین‌دار به جای کربوهیدارت‌دار هستند، را برای درمان حالت تهوع در خانه پیشنهاد می‌کنند.

دارچین

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که دارچین می‌تواند به کاهش حالت تهوع ایجاد شده در اثر قاعدگی کمک کند. دارچین معمولاً برای طعم‌دهی غذاها استفاده می‌شود. همچنین از دارچین برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده می‌شود.

 

اجتناب از نوشیدنی‌های کربنات‌دار

نوشیدنی‌های کربنات‌دار مانند کولا می‌توانند موجب نفخ شوند و حالت تهوع را بدتر کنند.

 

هیدارته بمانید

اگر حالت تهوع به همراه استفراغ باشد، حتماً باید با نوشیدن آب یا مایعات هیدراته بمانید. خوردن غذاهای نمکی یا نوشیدن نوشیدنی‌های غیر کربنات‌دار و قندی می‌تواند به حفظ قند و نمک از دست رفته به خاطر استفراغ کمک کند.

 

اجتناب از غذاهای ادویه‌دار و غذاهای مقوی

برای درمان حالت تهوع در خانه باید از یک رژیم معمولی پیروی کنید. هرگونه غذا با طعم تند یا قوی باعث بدتر شدن حالت تهوع می‌شود. بهتر است از خوردن موز، برنج، آناناس و نان تست تا خوب شدن حالت تهوع پرهیز کنید.

 

تغییرات جسمانی

برای درمان حالت تهوع در خانه بهتر است به نکات زیر هم دقت کنید:

 

اجتناب از خم شدن به جلو

بسیاری از فعالیت‌های جسمانی مانند خم شدن به جلو می‌توانند حالت تهوع را افزایش دهند. اجتناب از خم شدن به جلو می‌تواند موجب بهبود علائم حالت تهوع شود.

راست بنشینید

راست نگه‌داشتن بدن می‌تواند موجب بهبود هضم شود و ممکن است به کاهش حالت تهوع کمک کند.

کمتر حرکت کنید

حرکت بیش از حد بدن می‌تواند حالت تهوع را بدتر کند، مخصوصاً اگر این حرکت ناگهانی یا شدید باشد.

 

کنترل نفس کشیدن

تحقیقات نشان داده است که نفس عمیق می‌تواند به کاهش احساس حالت تهوع کمک کند. می‌توانید از روش‌های تنفسی کمک بگیرید.

محیط

محیط هم می‌تواند در درمان حالت تهوع در خانه نقش مهمی داشته باشد. برای مثال:

رایحه درمانی

بسیاری از مردم بر این باور هستند که رایحه درمانی می‌تواند به درمان حالت تهوع در خانه کمک کند و استشمام انواع روغن‌ها مانند لیمو، اسطوخودوس، بابونه و میخک را پیشنهاد می‌کنند. برخی از مطالعات نیز نشان داده‌اند که رایحه درمانی با نعناع کمک بسیاری به درمان حالت تهوع می‌کند.

 

هوای تازه

باز کردن پنجره یا بیرون رفتن می‌تواند به کاهش احساس حالت تهوع کمک کند.

 

حرف آخر

حالت تهوع در خانه می‌تواند ناخوشایند باشد و در اغلب اوقات تجربه‌ای است که نمی‌توان از آن اجتناب کرد. با این وجود، علائم حالت تهوع را می‌توان با روش‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم درمان کرد. بهتر است به دنبال علت حالت تهوع نیز باشید که از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: medicalnewstoday.com

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب