آیا دارچین برای قطع خونریزی خوبه یا بده؟

سوالی که اکثر کاربران از ما می‌پرسند این هست که آیا می‌توانند از دارچین برای قطع خونریزی استفاده کنند یا خیر. دارچین تاثیر زیادی در کاهش دردهای قاعدگی، خونریزی قاعدگی، حالت تهوع و استفراغ دارد و پزشکان مصرف آن را در دوران قاعدگی توصیه می‌کنند. در حقیقت، بسیاری از یافته‌ها نشان می‌دهند که دارچین می‌تواند باعث کاهش التهاب شود که منجر به کاهش نفخ ناخوشایند در یک چرخه قاعدگی می‌شود.

دارچین برای قطع خونریزی قاعدگی

دارچین و قطع قاعدگی

بله خبر خوب این است که می‌توانید از دارچین برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده کنید. چای دارچین به تسکین گرفتگی قاعدگی و علائم PMS کمک می‌کند. اگر خونریزی‌تان با مصرف دارچین قطع نمی‌شود ممکن است به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) مبتلا باشید و احتمالاً با مصرف آن خونریزی‌تان شدیدتر هم شود.

دارچین برای پریودی

یکی از مزیت‌های دیگر استفاده از دارچین برای پریودی این است که دارچین باعث تسکین گرفتگی‌های عضلانی می‌شود. درد قاعدگی به‌وسیله رهاسازی پروستاگلاندین‌ها ایجاد می‌شود که موجب انقباضات عضلانی در رحم می‌شود. دارچین دارای خواص ضد التهابی و ضد اسپاسمی است که به ریلکس شدن عضلات رحم کمک می‌کند، از این رو منجر به کاهش درد و ناراحتی در دوران قاعدگی می‌شود.

علاوه‌براین، دارچین موجب تقویت جریان خون در تخمدان‌ها  و رحم می‌شود که این کار نیز به گرفتگی‌های عضلانی کمک می‌کند. اگر به طور منظم از دارچین استفاده کنید، پریودهای منظم‌تر و راحت‌تری را تجربه خواهید کرد.

مزیت دیگر دارچین برای پریودی این است که باعث تنظیم چرخه قاعدگی می‌شود. دارچین حاوی ترکیباتی است که به متعادل شدن هورمون‌ها و تنظیم چرخه قاعدگی کمک می‌کند. بنابراین دارچین برای زنانی که دچار پریودهای نامنظم هستند و یا پریودهای سنگینی را تجربه می‌کنند به شدت توصیه می‌شود.

 

نحوه قطع خونریزی شدید قاعدگی با دارو

داروهایی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم جزو داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی هستند که می‌توانند به کاهش و قطع خونریزی قاعدگی کمک کند. مصرف ایبوپروف در زمان قاعدگی باعث می‌شود تا خونریزی‌تان تا 20 الی 40 درصد کاهش یابد. داروهای دیگری که می‌توانید برای قطع خونریزی استفاده کنید عبارتند از:
ترانگزامیک اسید
– داروهای ضدبارداری خوراکی
– پروژسترون خوراکی
– IUD هورمونی.

 

چه گیاهانی باعث قطع خونریزی می‌شود؟

از زمان دوران قرون وسطی از گیاه بومادران برای درمان زخم‌های خونریزی استفاده می‌شده است. این گیاه به‌عنوان یک محرک رحم نیز شناخته می‌شود. همچنین گیاه بومادران موجب تحریک فعالیت تولید مثل نیز می‌شود. همچنین برای درمان مشکلات قاعدگی نیز گیاه مشهور است.

 

آیا چای دارچین می‌تواند باعث خونریزی شود؟

طبق گزارش پریهان، نباید از دارچین برای قطع خونریزی قاعدگی به‌طور بیش از حد استفاده کرد. اگر دارچین را بیش از حد مصرف کنید، احتمال خونریزی کبد نیز وجود دارد. افرادی که بیماری کبدی دارند باید مراقب مصرف دارچین باشند.

نحوه درست کردن چای دارچین

چای دارچین

درست کردن چای دارچین برای قطع خونریزی بسیار راحت است. کافی است چوب دارچین را در یک ظرف آب قرار دهید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. بعد از این بگذارید سرد شود. سپس چوب دارچین را بردارید و آن را بنوشید. اگر می‌خواهید می‌توانید مواد شیرین به چای‌تان اضافه کنید. اگر خونریزی قاعدگی‌تان بسیار شدید است و می‌خواهید آن را قطع کنید، برای خودتان یک فنجان چای دارچین دم کنید و آن را بنشید. دارچین باعث کاهش خونریزی می‌شود. همچنین به کاهش التهاب نیز کمک می‌کند.

حرف آخر

حتی اگرچه باور مشهوری وجود دارد که چای دارچین برای قطع خونریزی خوب است و همچنین دارچین به تنظیم قاعدگی کمک می‌کند (البته در صورتی که به‌صورت منظم مصرف شود)، هنوز هیچ گونه شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد دارچین چگونه بر عملکرد چرخه قاعدگی تاثیر می‌گذارد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب