آیا می‌توان از قرص ترانگزامیک اسید برای قطع پریود استفاده کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که بله! از قرص ترانگزامیک اسید برای قطع پریود نیز استفاده می‌شود. حال سوالی که به میان می‌آید این است: قرص ترانگزامیک اسید چیست؟ دوز مصرفی آن چگونه است و آیا عوارض جانبی خاصی هم به همراه دارد یا نه. برای پاسخ به این سوالات تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

کاربرد قرص ترانگزامیک اسید برای قطع پریود

طبق گزارش پریهان، در زمان پریود، بافت انباشه شده در دیواره رحم فرو می‌پاشد. در زمان خونریزی‌های شدید قائدگی، بدن شما لخته‌های خون دیواره رحم را در خودش حل می‌کند. این عمل موجب می‌شود که مقدار خونریزی تشدید شود. قرص ترانگزامیک اسید برای قطع پریود این گونه عمل می‌کند که با آهسته کردن روند فروپاشی لخته‌های خون در دیواره رحم، از بروز این اتفاق جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که قرص ترانگزامیک اسید باعث توقف فرآیند قاعدگی نمی‌شود، بلکه تنها جلوی خون‌ریزی‌های شدید را می‌گیرد.

دور مصرفی ترانزگزامیک به چه صورت است؟

دوز مصرفی معمول این دارو، مصرف سه وعده آن در روز است. البته گاهی برخی افراد به دوزهای بیشتری نیاز دارند. سعی کنید این دارو را مطابق تجویز پزشک مصرف کنید.  این دارو می‌بایست سر وقت و در یک زمان مشخص به صورت روزانه مصرف شود. قرص را می‌توان با شکم خالی نیز مصرف کرد. در صورتی که یکی از دوزها را از یاد بردید بلافاصله آن را مصرف کنید اما اگر زمان مصرف دوز بعدی دارو نزدیک است می‌توانید از مصرف دوز پیشین صرف نظر نمایید. هرگز مقدار مصرف‌تان را دو برابر نکنید!

عوارض جانبی ترانزگزامیک

استفاده از قرص ترانگزامیک اسید برای قطع پریود به عنوان اسم قرص قطع پریود مانند بسیاری دیگر از داروها بدون عوارض جانبی نخواهد بود. هرچند که ممکن است نوع عارضه در هر شخص با دیگری تفاوت داشته باشد یا اصلا شخص آن‌ها را تجربه نکند. به هر حال دانستن آن‌ها و نیز راه‌کار‌های پیشنهادی برای مقابله با هر یک خالی از لطف نخواهد بود.

  • حالت تهوع
  • قی کردن
  • اسهال

این موارد از جمله عوارض جانبی معمول مصرف این دارو برای نخستین بار هستند و معمولا با گذر زمان از بین می‌روند. هرچند در صورت ادامه‌دار بودن این مشکلات، میتوانید با پزشک خود مشورت کنید تا شاید دوز مصرفی شما را کاهش داد.

  • احساس ضعف و سرگیجه

به آرامی بایستید. اگر احساس ضعف یا سرگیجه داشتید، بنشینید یا کمی دراز بکشید. تا زمانی که احساس بهتری نداشتید به هیچ عنوان پشت فرمان ننشینید.

  • مشکلات بینایی نظیر تغییراتی در دیدن رنگ اشیاء

بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید!

  • نشانه‌های آلرژی مانند دانه‌های پوستی، خارش، تاول، لایه برداری پوست، متورم شدن صورت و …
  • درصورت مشاهده هر یک از علائم فوق بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب