خواص رازیانه برای زنان

از خواص رازیانه برای زنان چه میدانید؟ رازیانه جدا از کاربردهای آشپزی فراوان، به ­عنوان یک گیاه دارویی سرشار از ویتامین و مواد مغذی شناحته شده ­است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. از این گیاه به عنوان درمان­‌های طبیعی برای بسیاری ازمشکلات زنان استفاده می‌­شود. در ادامه این مقاله درباره خواص این گیاه شگفت انگیز بخوانید.

  خواص رازیانه برای زنان

در ادامه مقاله از مجله اینترنتی پریهان می‌خواهیم شما را با خواص رازیانه برای زنان آشنا کنیم:

افزایش رشد سینه

افزایش رشد سینه با رازیانه

رازیانه به‌عنوان یک عنصر محبوب در اکثر محصولات گیاهی ” افزایش رشد سینه” استفاده می­‌شود. گیاه رازیانه با تقلید از خواص استروژن انسانی باعث افزایش رشد سینه در زنان می­‌شود. این گیاه را می‌­توان بصورت دمنوش بعنوان درمان خانگی مصرف کرد.

افزایش باروری

رازیانه به دلیل داشتن خواص استروژنی باروری می­تواند باروری را افزایش دهد.

افزایش شیردهی

گیاه رازیانه به افزایش ترشح شیر و سطح پرولاکتین خون کمک می کند.

تنظیم فشار خون

دانه­‌های رازیانه حاوی پتاسیم هستند که میزان مایعات را در جریان خون تنظیم می کنند. به همین دلیل در کاهش فشارخون کمک می کنند.

کاهش وزن

رازیانه برای کاهش وزن

دانه‌های رازیانه سرشار از فیبر هستند و آن‌ها را به یک تقویت‌کننده موثر متابولیسم تبدیل می‌کنند. آن­ها همچنین ممکن است به کاهش وزن کمک کنند و از گرسنگی جلوگیری کنند. همچنین این دانه‌ها ممکن است ذخیره چربی را کاهش داده و جذب مواد مغذی را بهبود بخشند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است. دانه‌­های رازیانه دارای خواص دیورتیک هستند.

آن­ها خروجی ادرار را افزایش می­دهند و مایع اضافی را از بدن خارج می­کنند. این عمل نیز ممکن است به کاهش وزن کمک کند. با این حال، این کاهش وزن ناشی از دانه­‌های رازیانه می­‌تواند نتیجه مستقیم از دست دادن آب باشد و نه از دست دادن چربی. یک مطالعه ثابت کرد که مصرف چای رازیانه می‌­تواند اشتها را در افراد دارای اضافه وزن سرکوب کند.

بهبود علائم قاعدگی

مطالعات اولیه تایید کرده‌­اند که رازیانه برای کاهش علائم یائسگی بی‌­خطر و موثر است. خواص فیتواستروژنیک دانه رازیانه ممکن است به درمان علائم قاعدگی مانند گرفتگی و گرگرفتگی کمک کند. بنابراین از رازیانه در پریودی می‌توانید استفاده کنید.

 

تنظیم هورمون زنانه

طبق مطالعات انجام شده گنجاندن دانه­‌های رازیانه در رژیم غذایی تاثیر مثبتی دارد. دانه­‌های رازیانه حاوی فیتو استروژن هستند که برای افرادی که میزان هورمون در بدنشان متعادل نیست ایده آل می باشد. فیتو استروژن­های موجود در دانه های رازیانه به تسکین انواع  علائم قبل از یائسگی کمک می کنند. اما چگونه؟ فیتواستروژن ها ترکیباتی درگیاهان هستند که شبیه استروژن در بدن انسان هستند که در تنظیم میزان هورمون در بدن موثرهستند. فیتواستروژن ها صرفا برای تعادل و تنظیم هورمونی برای زنان بالای چهل سال عالی نیستند بلکه می­توانند در تمامی مراحل زندگی زنان ( قبل و بعد از یائسگی) موثر باشند. رازیانه همچنین به درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز کمک می­کند.

درمان قارچ کاندیدا

خواص آنتی اکسیدانی دانه­‌های رازیانه می­تواند به درمان قارچ کاندیدا کمک کند . همچنین این دانه‌ها دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند. آن­ها ممکن است در برابر کاندیدا آلبیکنس موثر باشند. مصرف یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه همراه با صبحانه ممکن است به کاهش علائم آن کمک کند.

بهبود ظاهر پوست

کرم­های مراقبت پوستی ضد پیری با عصاره رازیانه فرموله شده‌­اند که به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال­های آزاد کمک می­‌کند و طول عمر سلول­های پوست را بهبود می­بخشد.

بهبود سلامت مو

اثرات آنتی­‌اکسیدانی و ضد میکروبی دانه­‌های رازیانه ممکن است به درمان بسیاری از بیماری­‌های مو کمک کند. این دانه­‌ها ممکن است به درمان شوره سر، خارش پوست سر، شکستگی مو و ریزش مو کمک کنند.

سخن پایانی

بسیاری از زنان برای درمان مشکلات سلامتی خود دنبال درمان­های خانگی و طبیعی هستند. رازیانه یکی از گیاهان درمانی برای رفع مشکلات زنان استفاده می­شود. رازیانه سرشار از موادمغذی است و خاصیت تسکین دهنده و آنتی اکسیدانی دارد. از خواص رازیانه برای زنان می­توان به تنظیم فشار خون، تنظیم هورمون و قاعدگی، سلامت پوست و مو، کاهش وزن، افزایش شیردهی، باروری و رشد سینه اشاره کرد. به علاوه، دانه­های رازیانه می­توانند به طورموثری گازمعده، دیابت، احتقان و آسم را مدیریت کنند.

منابع

https://www.healthline.com/nutrition/fennel-and-fennel-seed-benefits

https://www.stylecraze.com/articles/amazing-benefits-of-fennel-seeds/

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب