3 روش برای جلوگیری از بزرگ شدن شکم بعد از یائسگی

شاید خیلی‌ها بر این باور هستند که جلوگیزی از بزرگ شدن شکم بعد از یائسگی می‌تواند سخت و دشوار باشد، اما افزایش وزن در دوران یائسگی امری طبیعی است و این بدین معنا نیست که در دوران یائسگی نمی‌توان از بزرگ شدن شکم پیشگیری کرد. در این مقاله می‌خواهیم به همه روش‌هایی که بتوانید از بزرگ شدن شکم در دوران یائسگی جلوگیری کنید اشاره خواهیم کرد.

 

جلوگیری از بزرگ شدن شکم بعد از یائسگی

همانطور که در بالا در پریهان اشاره کردیم جلوگیری از بزرگ شدن شکم بعد از یائسگی امکان‌پذیر است، اما قبل از آن باید بدانید چرا بعد از یائسگی شکم اکثر زنان بزرگ می‌شود. در ادامه به چند دلیل اصلی اشاره می‌کنیم:

  • کاهش سطوح استروژن
  • کاهش فعالیت جسمانی
  • مشکلات خواب
  • آهسته شدن سوخت و ساز بدن به خاطر بالا رفتن سن

روش‌های پیشگیری از بزرگ شدن شکم

در ادامه به این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

رژیم غذایی

رژیم غذایی برای بعد از یائسگی

رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین روش‌های جلوگیری از بزرگ شدن شکم بعد از یائسگی است. مصرف مواد غذایی پر چرب، شیرینی و نمک همگی مرتبط با افزایش وزن در دوران یائسگی هستند.

یک رژیم غذایی پر از فیبر و آنتی‌اکسیدان می‌تواند به کاهش فشار اکسایشی کمک کند که بدن‌تان در طول دوران یائسگی به سمت آن پیش می‌رود. انواع توت‌ها، مغزدانه‌ها، کلم پیچ و حتی شکلات تلخ دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

غذاهای غنی از آهن و غنی از کلسیم نیز می‌توانند به جلوگیری از بزرگ شدن شکم بعد از یائسگی کمک کنند و حتی می‌توانند به کنترل رفتار و گرگرفتگی که از علائم یائسگی هستند نیز کمک کنند.

حذف کافئین و الکل نیز می‌تواند به کاهش گرگرفتگی کمک فراوانی کند که ممکن است با حذف این مواد متوجه شوید که خواب‌تان بهتر شده است. همچنین باید در این دوران آب زیادی بنوشید.

 

ورزش  

ورزش برای بعد از یائسگی

در طول دوران یائسگی، ممکن است احساس کنید که انرژی‌تان پایین آمده است و همین امر سبب شود که نتوانید ورزش کنید. اما فعال ماندن در دوران یائسگی به طور چشمگیری به جلوگیری از بزرگ شدن شکم بعد از یائسگی کمک می‌کند.  

ورزش به معنای تمرینات شدید نیست. یک پیاده‌روی ساده در بیرون از خانه نیز می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند، همچنین با پیاده‌روی در بیرون از خانه می‌توانید ویتامین D کافی را نیز دریافت کنید. یکی از تاثیرگذارترین ورزش‌ها، ورزش یوگا در دوران یائسگی است که می‌تواند به انعطاف‌پذیری بدن کمک کند و موجب بهبود تراکم استخوانی شود. می‌توانید از قرص جلوگیری از یائسگی زودرس هم استفاده کنید.

 

کاهش استرس

شاید باور نکنید، اما کاهش استرس یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از بزرگ شدن شکم بعد از یائسگی است. هر چه استرس‌تان بیشتر باشد، چربی بیشتری را در اطراف شکم‌تان خواهید داشت.

در طول یائسگی و بعد از یائسگی، با تمرکز بر روی فعالیت‌های روزمره می‌توانید به کاهش استرس و همچنین لاغری بعد از یائسگی کمک کنید. صرف زمان در بیرون از خانه، نگهداری از گل وگیاه و استراحت کافی ممکن است باعث تعادل هورمون‌هایتان شوند. مراقبه و خودآگاهی نیز به کنترل استرس کمک فراوانی می‌کند.

 

کلام آخر

یائسگی روش طبیعی برای بالا رفتن است و بدن‌تان ممکن است هنگامی که به یائسگی رسید واکنش نشان دهد و بزرگ شدن شکم یکی از این واکنش‌های بدن است. البته ژنتیک نیز نقش مهمی در این تغییرات دارد. عوامل مرتبط با سبک زندگی مانند الگوهای غذا خوردن، سطح استرس بدن‌تان و انجام تمرینات ورزشی همگی می‌توانند در جلوگیری از بزرگ شدن شکم بعد از یائسگی نقش مهمی داشته باشند.

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب