بهترین روغن برای از بین بردن چین‌ و چروک صورت کدام است؟

با اینکه محصولات آرایشی بسیار زیادی برای از بین بردن چین و چروک صورت وجود دارد، اما برخی از مردم ترجیح می‌دهند به روش‌های طبیعی مانند روغن این کار را انجام دهند. از این رو، قصد داریم تا در مورد بهترین روغن‌ها برای رفع چین و چروک صورت صحبت کنیم. ارزشش را دارد!

 

بهترین روغن‌ها برای رفع چین و چروک صورت

همزمان با بالا رفتن سن، پوست شروع به شل شدن می‌کند. این فرآیند طبیعی موجب به وجود آمدن چین و چروک و خطوط ریز صورت در اطراف پیشانی، دهان و چشم‌ها می‌شود. اگرچه روغن‌ها به طور کامل نمی‌توانند این چین و چروک‌ها را از بین ببرند، اما می‌توانند تا حدود بسیار زیادی این چین و چروک‌ها را کاهش دهند. روغن‌ها جایگزین طبیعی برای کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی محسوب می‌شوند.

در ادامه مقاله از پریهان، بهترین روغن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم و بعد از اینکه با همه آنها آشنا شدید، حتما یکی از آنها را به عنوان بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت خود انتخاب کنید و نتایج شگفت‌انگیز آن را تجربه کنید.

روغن لیمو

روغن لیمو برای چین و چروک صورت

لیمو به خاطر ویتامین C زیادی که دارد بسیار مشهور است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. اما روغن لیمو در انواع محصولات آرایشی تجاری برای کاهش علائم چین و چروک استفاده می‌شود.

مطالعات نشان داده است که روغن لیمو می‌تواند آسیب ایجاد شده در اثر اکسیداسیون را کاهش دهد. همچنین ممکن است از آسیب نور خورشید که موجب چین‌و‌چروک صورت می‌شود نیز پیشگیری کند.

همه روغن‌های مرکبات مانند لیمو و گریپ‌فروت باعث حساس شدن پوست در برابر نور خورشید می‌شوند. بعد از اینکه از روغن مرکبات استفاده کردید، باید تا چندین ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید. توصیه می‌شود قبل از خواب این روغن را به پوست صورت بزنید.

 

روغن چوب صندل  

مطالعات اولیه نشان می‌دهند که چوب صندل دارای خواص ضد التهابی است. علاوه بر این خواص، چوب صندل ممکن است به حفظ رطوبت پوست کمک کند. وقتی پوست به اندازه کافی آبرسانی شود، ممکن است چین‌و‌چروک صورت کاهش پیدا کند.

 

روغن مریم‌گلی

ثابت شده است گیاه مریم‌گلی دارای تاثیرات آنتی‌اکسیدانی است. یک مطالعه نتیجه‌گیری کرده است که مریم‌گلی از آسیب DNA و پروتئین‌ها به وسیله رادیکال آزاد پیشگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد مواد شیمیایی هستند که باعث آسیب به پوست می‌شوند.

 

روغن انار  

انار میوه‌ای است که مزیت‌های زیادی برای سلامتی دارد.  یک مطالعه در سال 2014 نتیجه‌گیری کرد که روغن انار می‌تواند فشار اکسایشی را کاهش دهد و از شکل‌گیری چین و چروک‌های جدید پیشگیری کند. روغن انار در هنگام به کار بردن روی پوست ممکن است:

  • لکه‌های خورشیدی را کمتر کند
  • رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کند
  • التهاب را کاهش دهد.

 

روغن اسطوخودوس

تحقیق در مورد فواید روغن اسطوخودوس هر روز رو به افزایش است. در یک مطالعه در سال 2013، تیم تحقیقاتی تاثیرات آنتی‌اکسیدانی روغن اسطوخودوس را مطالعه کردند. یافته‌های آنها نشان داد که روغن اسطوخودوس از مغز در برابر فشار اکسایشی محافظت می‌کند.

همین تاثیرات آنتی‌اکسیدانی می‌تواند به کاهش چین‌و‌چروک صورت و خطوط ریز کمک کند. با این وجود، برخی مطالعات تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی روغن اسطوخودوس نیاز است. برخی از مردم به این روغن حساسیت دارند و توصیه می‌شود قبل از استفاده آن را روی پوست امتحان کنید.

روغن دانه هویج

در یک مطالعه در سال 2015، محققان به این نکته اشاره کردند که دانه‌های هویج دارای تاثیرات آنتی‌اکسیدانی هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از چین‌و‌چروک صورت پیشگیری کنند.

 

روغن یلنگ یلنگ  

روغن یلنگ یلنگ اغلب در عطرها استفاده می‌شود. با این حال ثابت شده است که این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند. همچنین ثابت شده است که یلنگ یلنگ به ساخت دوباره پروتئین‌های پوست و چربی در حین کاهش تعداد رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های مراقبت از پوست یلنگ یلنگ را به محصولات خود اضافه می‌کنند تا کیفیت محصولاتشان بیشتر شود.

 

روغن رزماری

رزماری به خاطر خواص آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌میکروبی که دارد بسیار مشهور است. آنتی‌اکسیدان‌های رزماری با توقف کردن رادیکال‌های آزاد از به وجود آمدن چین‌و‌چروک پیشگیری می‌کنند.

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که کمتر از 10 میلی‌گرم برای هر یک کیلوگرم از وزن بدن در هر روز، نتایج قابل توجهی را در کاهش رادیکال‌های آزاد نشان داد.

 

روغن کندر

یک مطالعه نشان داد که کندر بر روی چین‌و‌چروک صورت و خطوط ریز صورت تاثیرگذار است. علاوه بر این، کندر ممکن است رشد سلول‌های جدید پوست را تقویت کند.

 

روغن گل سرخ

مطالعات نشان می‌دهند که روغن گل سرخ دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی باکتریال و ضد التهابی است. کاهش التهاب می‌تواند به کاهش پف و قرمزی پوست کمک کند. مخصوصا روغن گل سرخ می‌تواند به پوست کمک کند تا سلول‌های جدیدی تولید کند که می‌تواند به مدت طولانی‌تری ظاهر پوست را جوان‌تر نشان دهد.

 

چگونه استفاده کنیم؟

روغن‌هایی که در بالا اشاره کردیم را نباید بدون روغن حامل استفاده کنید. روغن‌های حامل عبارتند از:

روغن زیتون

روغن دانه انگور

روغن نارگیل

روغن بادام

روغن آواکادو

 

باید روغنی را که برای چین‌و‌چروک صورت استفاده می‌کنید با یکی از روغن‌های حامل به خوبی مخلوط کنید. انجمن ملی آروماتراپی جامع، استفاده از روغن‌ها را برای از بین بردن چین‌و‌چروک صورت به صورت زیر پیشنهاد کرده است:

برای پوست حساس: 3 الی 6 قطره روغن در هر 1 اونس روغن حامل.

برای پوست نرمال: 6 الی 15 قطره روغن در هر 1 اونس روغن حامل.

 

24 ساعت قبل از استفاده آن را روی پوست دست امتحان کنید.

 

مضرات استفاده از روغن‌ها

این روغن‌ها تنها ضرری که دارند این است که پوستتان ممکن است حساسیت نشان دهد. برخی از این حساسیت‌ها ممکن است به صورت زیر دیده شوند:

آبریزش بینی

کهیر

قرمزی یا ورم

جوش

خارش

عطسه کردن

 

در برخی موارد، یک واکنش آلرژیکی می‌تواند شدید باشد و موجب آنافیلاکسی شود. اگر فرد علائم شدیدی را تجربه کند یا در نفس کشیدن مشکل داشته باشد، باید فوراً به پزشک مراجعه کرد.

روغن‌های ضروری را نباید هرگز بلعید، چون سمی هستند.

باید به این نکته توجه کرد که حتما از روغن‌کشی‌های معتبر این روغن‌ها را تهیه کنید.

گرچه این روغن‌ها به از بین بردن چین‌و‌چروک صورت کمک بسیاری می‌کنند اما تضمینی وجود ندارد که حتما به طور کامل چین‌و‌چروک‌ها یا خطوط ریز صورت از بین بروند.

 

روش‌های دیگر  

محصولات تجاری بسیاری وجود دارند که به کاهش چین و چروک صورت کمک می‌کنند. این محصولات عبارتند از:

نرم‌کننده‌ها

کرم‌ها

لوسیون‌ها

سرم صورت

صابون‌های ملایم

ماسک‌های صورت

 همچنین باید مراحل زیر را هم انجام دهید تا چین‌و‌چروک صورتتان کمتر شود:

اجتناب از کشیدن سیگار

اجتناب از صرف زمان زیاد در زیر نور آفتاب

آبرسانی به بدن

خوردن غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان

 

 

روغن‌ها به کاهش چین‌و‌چروک صورت کمک بسیاری می‌کنند، اما مزیت‌های دیگری نیز دارند که عبارتند:

کاهش التهاب

حفظ پوست در برابر هوای خشک یا قرار گرفتن در معرض آفتاب

تقویت کلاژن

بهتر شدن رنگ پوست

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پِریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب